Automatic Adaption of Exercise Problems to the Proficiency Level of the Learner


Liebig, Hans Christian ; Effelsberg, Wolfgang



Dokumenttyp: Konferenzveröffentlichung
Erscheinungsjahr: 2003
Buchtitel: 5th International Conference on New Educational Environments: Lucerne, Switzerland, May 26-28, 2003; proceedings
Titel einer Zeitschrift oder einer Reihe: Proceedings of the 5th International Conference on New Educational Environments, Lucerne, Switzerland, May 2003
Seitenbereich: 291-296
Herausgeber: Jutz, Christine
Ort der Veröffentlichung: Bern
Verlag: Sauerländer
ISBN: 3-0345-0096-3 , 978-3-0345-0096-8
Sprache der Veröffentlichung: Englisch
Einrichtung: Fakultät für Wirtschaftsinformatik und Wirtschaftsmathematik > Praktische Informatik IV (Effelsberg 1989-2017)
Fachgebiet: 004 Informatik
Abstract: Online exercise systems should be able to automatically adapt the level of difficulty of the problems to the level of proficiency of the learner. In our Communication and Tutoring Sys-tem CATS we have implemented a measurement algorithm that keeps track of the perform-ance level of a learner by measuring the percentage of correct answers at the current level, the reliability with which the learner answers the questions and the time he/she takes. From these measures we derive a unified performance parameter that controls the presentation of the next set of questions. These are then generated dynamically by the exercise applet.




Dieser Eintrag ist Teil der Universitätsbibliographie.




Metadaten-Export


Zitation


+ Suche Autoren in

+ Aufruf-Statistik

Aufrufe im letzten Jahr

Detaillierte Angaben



Sie haben einen Fehler gefunden? Teilen Sie uns Ihren Korrekturwunsch bitte hier mit: E-Mail


Actions (login required)

Eintrag anzeigen Eintrag anzeigen