Automatic Adaption of Exercise Problems to the Proficiency Level of the Learner
Liebig, Hans Christian
;
Effelsberg, Wolfgang
Dokumenttyp:
|
Konferenzveröffentlichung
|
Erscheinungsjahr:
|
2003
|
Buchtitel:
|
5th International Conference on New Educational Environments: Lucerne, Switzerland, May 26-28, 2003; proceedings
|
Titel einer Zeitschrift oder einer Reihe:
|
Proceedings of the 5th International Conference on New Educational Environments, Lucerne, Switzerland, May 2003
|
Seitenbereich:
|
291-296
|
Herausgeber:
|
Jutz, Christine
|
Ort der Veröffentlichung:
|
Bern
|
Verlag:
|
Sauerländer
|
ISBN:
|
3-0345-0096-3 , 978-3-0345-0096-8
|
Sprache der Veröffentlichung:
|
Englisch
|
Einrichtung:
|
Fakultät für Wirtschaftsinformatik und Wirtschaftsmathematik > Praktische Informatik IV (Effelsberg 1989-2017)
|
Fachgebiet:
|
004 Informatik
|
Abstract:
|
Online exercise systems should be able to automatically adapt the level of difficulty of the problems to the level of proficiency of the learner. In our Communication and Tutoring Sys-tem CATS we have implemented a measurement algorithm that keeps track of the perform-ance level of a learner by measuring the percentage of correct answers at the current level, the reliability with which the learner answers the questions and the time he/she takes. From these measures we derive a unified performance parameter that controls the presentation of the next set of questions. These are then generated dynamically by the exercise applet.
|
| Dieser Eintrag ist Teil der Universitätsbibliographie. |
Suche Autoren in
Sie haben einen Fehler gefunden? Teilen Sie uns Ihren Korrekturwunsch bitte hier mit: E-Mail
Actions (login required)
|
Eintrag anzeigen |
|
|