Abschlussbilanzierung zur Prozessbegleitung des IDS-Projekts „Die Sprach-Checker“ (2022-2023) im Rahmen des Verbundprojekts TransforMA


Kickum, Astrid ; Derkau, Julia


[img] PDF
Final_Juni24_Sprach-Checker_Abschlussbericht.pdf - Published

Download (8MB)

URN: urn:nbn:de:bsz:180-madoc-673722
Document Type: Working paper
Year of publication: 2024
Place of publication: Mannheim
Publication language: German
Institution: Zentrale Einrichtungen > ZLBI - Zentrum für Lehrerbildung und Bildungsinnovation
License: CC BY 4.0 Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)
Subject: 370 Education
Individual keywords (German): Citizen Science , Bürgerwissenschaftler , Kollaborationen , TransforMA , Leibniz-Institut für Deutsche Sprache , Linguistische Forschung , Stadtsprachenforschung, IDS , Evaluation , Begleitforschung
Abstract: Der Abschlussbericht zur zweistufigen Prozessbegleitung des IDS-Projektes "Die Sprach-Checker" bietet eine Zusammenschau der relevanten Learnings zu einem Citizen-Science-Projekt mit Kindern und Jugendlichen. Entstanden im Rahmen des BMBF-Verbundprojekts "TransforMA" zeigt es relevante Erkenntnisse auf und präsentiert abschließend ein hilfreiches 10-Stufen-Tool, was für die Konzeption und Realisierung von Citizen Science-Projekten mit jungen Bürgerwissenschaftler*innen herangezogen werden kann.
Translation of the title: Final evaluation of the process support for the IDS project "Die Sprach-Checker - So sprechen wir in der Neckarstadt" (2022-2023) as part of the TransforMA joint project (English)
Translation of the abstract: The final report on the two-stage process monitoring of the IDS project "Die Sprach-Checker" offers a summary of the relevant learnings on a citizen science project with children and young people. Created as part of the BMBF joint project "TransforMA", it highlights relevant findings and concludes by presenting a helpful 10-step tool that can be used for the design and implementation of research projects with young citizen scientists. (English)


Social SustainabilitySDG 3: Good Health and Well-BeingSDG 4: Quality EducationSDG 10: Reduced InequalitiesSDG 17: Partnerships for the Goals


Dieser Eintrag ist Teil der Universitätsbibliographie.

Das Dokument wird vom Publikationsserver der Universitätsbibliothek Mannheim bereitgestellt.




Metadata export


Citation


+ Search Authors in

BASE: Kickum, Astrid ; Derkau, Julia

Google Scholar: Kickum, Astrid ; Derkau, Julia

ORCID: Kickum, Astrid ; Derkau, Julia ORCID: 0000-0001-7758-054X

+ Download Statistics

Downloads per month over past year

View more statistics



You have found an error? Please let us know about your desired correction here: E-Mail


Actions (login required)

Show item Show item