Seamless Integration of Group Communication into an Adaptive Online Exercise System


Liebig, Hans Christian ; Effelsberg, Wolfgang


[img]
Vorschau
PDF
Liebig2003a.pdf - Veröffentlichte Version

Download (243kB)

URL: https://ub-madoc.bib.uni-mannheim.de/732
URN: urn:nbn:de:bsz:180-madoc-7328
Dokumenttyp: Arbeitspapier
Erscheinungsjahr: 2003
Titel einer Zeitschrift oder einer Reihe: Technical Reports
Band/Volume: 03-003
Ort der Veröffentlichung: Mannheim
Sprache der Veröffentlichung: Englisch
Einrichtung: Fakultät für Wirtschaftsinformatik und Wirtschaftsmathematik > Sonstige - Fakultät für Wirtschaftsinformatik und Wirtschaftsmathematik
MADOC-Schriftenreihe: Veröffentlichungen der Fakultät für Mathematik und Informatik > Institut für Informatik > Technical Reports
Fachgebiet: 004 Informatik
Normierte Schlagwörter (SWD): Fernunterricht , E-Learning
Freie Schlagwörter (Englisch): collaborative learning , online tutoring , distance learning , peer communication
Abstract: Distance learners in traditional online exercise and tutoring systems often get stuck with questions for which they need the help of a tutor or colleague. Learning alone can also be frustrating. In our Communication And Tutoring System CATS we have integrated the possibility to dial up a tutor and/or to setup an immediate group communication with other distance learners using Internet videoconferencing technology. To find the appropriate partner, we have implemented a measurement algorithm that keeps track of the performance level of a learner by measuring the percentage of correct answers at the current level, the reliability with which the learner answers the questions and the time he/she takes. From these measures we derive a unified performance parameter that controls the presentation of the next set of questions. These are then generated dynamically by the exercise applet. The CATS system automatically selects the most appropriate communica-tion partner(s) bas! ed on the exercises the learners are currently working on, and on their skill levels. We motivate this approach from a pedagogical point of view and present the architecture and implementation of the CATS system.




Dieser Eintrag ist Teil der Universitätsbibliographie.

Das Dokument wird vom Publikationsserver der Universitätsbibliothek Mannheim bereitgestellt.




Metadaten-Export


Zitation


+ Suche Autoren in

+ Download-Statistik

Downloads im letzten Jahr

Detaillierte Angaben



Sie haben einen Fehler gefunden? Teilen Sie uns Ihren Korrekturwunsch bitte hier mit: E-Mail


Actions (login required)

Eintrag anzeigen Eintrag anzeigen