Structuring Product-Markets : An Approach Based on Customer Value


Bauer, Hans H. ; Staat, Matthias ; Hammerschmidt, Maik



Dokumenttyp: Konferenzveröffentlichung
Erscheinungsjahr: 2002
Buchtitel: 2002 AMA Winter Educators' Conference
Titel einer Zeitschrift oder einer Reihe: Marketing theory and applications
Band/Volume: 13
Seitenbereich: 205-212
Herausgeber: Evans, Kenneth R.
Ort der Veröffentlichung: Chicago, Ill.
Verlag: American Marketing Assoc
ISBN: 0-87757-299-2
Sprache der Veröffentlichung: Englisch
Einrichtung: Fakultät für Betriebswirtschaftslehre > ABWL u. Marketing II (Bauer 1993-, Em)
Fachgebiet: 330 Wirtschaft
Abstract: We offer an efficiency-based approach to derive market partitions and respective benchmarks using Data Envelopment Analysis. Product efficiency is measured as an output to input value from the customer's perspective. Products offering a maximum customer value relative to alternatives represent benchmarks for different sub-markets. The framework is applied to data on compact cars.




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