Zeitschriftenartikel
Helmig, Bernd ; Jegers, Marc ; Lapsley, Irvine ; Panozzo, Fabrizio
(2009)
Charities: The Recurring Questions.
Financial Accountability & Management
Oxford
25
1
1-3
[Zeitschriftenartikel]
|
|
Helmig, Bernd ; Huber, Jan-Alexander ; Leeflang, Peter S. H.
(2008)
Co-Branding: The State-of-the-Art.
Schmalenbach Business Review : Sbr
Düsseldorf [u.a.]
60
4
359-377
[Zeitschriftenartikel]
|
|
Helmig, Bernd ; Huber, Jan-Alexander
(2005)
Co-Branding.
Die Betriebswirtschaft : DBW
Stuttgart
65
2
205-209
[Zeitschriftenartikel]
|
|
Buch
Purtschert, Robert ; Schwarz, Peter ; Helmig, Bernd ; Schauer, Reinbert ; Haid, Andrea
(2005)
Das NPO-Glossar.
Bern [u.a.]
[Buch]
|
|
Buchkapitel
Helmig, Bernd
(2017)
Geleitwort.
Pinz, Alexander
Management in Nonprofit-Mikrofinanzorganisationen
Marktorientiertes Nonprofit-Management
Wiesbaden
V-VIII
[Buchkapitel]
|
|
Helmig, Bernd ; Gmür, Markus ; Bärlocher, Christoph ; Schnurbein, Georg von ; Degen, Bernard ; Nollert, Michael ; Sokolowski, S. Wojciech ; Salamon, Lester M.
(2017)
Switzerland: A Liberal Outlier for Europe.
Salamon, Lester M.
Explaining civil society development : a social origins approach
Baltimore, MD
131-142
[Buchkapitel]
|
|
Helmig, Bernd
(2010)
NPO-Management.
Gabler Wirtschaftslexikon
Wiesbaden
5
[Buchkapitel]
|
|
Helmig, Bernd ; Bärlocher, Christoph ; Schnurbein, Georg von
(2010)
Grundlagen und Abgrenzungen.
Helmig, Bernd
Der Dritte Sektor der Schweiz : die Schweizer Länderstudie im Rahmen des Johns Hopkins Comparative Nonprofit Sector Project (CNP)
Bern [u.a.]
15-40
[Buchkapitel]
|
|
Helmig, Bernd ; Thaler, Julia
(2010)
Nonprofit Marketing.
Taylor, Rupert
Third Sector Research
New York, NY
151-169
[Buchkapitel]
|
|
Helmig, Bernd ; Hyndman, Noel ; Jegers, Marc ; Lapsley, Irvine
(2006)
Challenges of Managing the Third Sector [Vorwort].
Helmig, Bernd
On the Challenges of Managing the Third Sector
Zeitschrift für öffentliche und gemeinwirtschaftliche Unternehmen : ZögU. Beiheft
Baden-Baden
34
5-7
[Buchkapitel]
|
|
Purtschert, Robert ; Helmig, Bernd ; Schnurbein, Georg von
(2006)
Stiftung und Gesellschaft.
Egger, Philipp
Stiftung und Gesellschaft
Foundation Governance
Basel [u.a.]
3
11-14
[Buchkapitel]
|
|
Purtschert, Robert ; Helmig, Bernd ; Schnurbein, Georg von
(2006)
Les fondations, parties intégrantes de la societé.
Egger, Philipp
Stiftung und Gesellschaft : eine komparative Analyse des Stiftungsstandortes Schweiz, Deutschland, Liechtenstein, Österreich, USA
Foundation Governance
Basel
3
15-18
[Buchkapitel]
|
|
Helmig, Bernd ; Hunziker, Beat
(2006)
Stifterstudie Schweiz.
Egger, Philipp
Stiftung und Gesellschaft : eine komparative Analyse des Stiftungsstandortes Schweiz, Deutschland, Liechtenstein, Österreich, USA
Foundation Governance
Basel [u.a.]
3
37-54
[Buchkapitel]
|
|
Helmig, Bernd ; Purtschert, Robert ; Beccarelli, Claudio
(2006)
Erfolgsfaktoren im Nonprofit-Management.
Helmig, Bernd
Nonprofit-Management : Beispiele für Best-Practices im Dritten Sektor
Wiesbaden
351-359
[Buchkapitel]
|
|
Helmig, Bernd ; Purtschert, Robert ; Beccarelli, Claudio
(2006)
Nonprofit but Management.
Helmig, Bernd
Nonprofit-Management : Beispiele für Best-Practices im Dritten Sektor
Wiesbaden
1-20
[Buchkapitel]
|
|
Helmig, Bernd
(2004)
Von der Marktforschung zur Kundenintegration.
Eichhorn, Peter
Wertorientiertes Management im Gesundheitswesen
Zeitschrift für öffentliche und gemeinwirtschaftliche Unternehmen : ZögU. Beiheft
Baden-Baden
32
17-31
[Buchkapitel]
|
|
Helmig, Bernd
(2004)
Wird das Potenzial von Marketing im NPO-Management unterschätzt?
Witt, Dieter
Funktionen und Leistungen von Nonprofit-Organisationen : 6. Internationales Colloquium der NPO-Forscher, Technische Universität München, 25. und 26. März 2004
6. Internationales Colloquium der NPO-Forscher
Wiesbaden
59-86
[Buchkapitel]
|
|
Tscheulin, Dieter K. ; Helmig, Bernd ; Dietrich, Martin ; Philipp, U. J.
(2003)
Dienstleistungsmarketing im Gesundheitswesen.
Zenger, Christoph A.
Management im Gesundheitswesen und in der Gesundheitspolitik
Bern [u.a.]
329-341
[Buchkapitel]
|
|
Tscheulin, Dieter K. ; Helmig, Bernd
(2001)
Krankenhausmarketing.
Tscheulin, Dieter K.
Branchenspezifisches Marketing : Grundlagen - Besonderheiten - Gemeinsamkeiten
Wiesbaden
401-428
[Buchkapitel]
|
|
Dissertation
Konferenzveröffentlichung
Englert, Benedikt ; Thaler, Julia ; Helmig, Bernd
Fit narratives in volunteering - How do volunteers perceive person-environment fit?
Johnson, Megan
Annual Meeting Proceedings / Academy of Management
2017
Article 15626
In: 77th Annual Meeting of the Academy of Management : Atlanta, Georgia, USA, Friday, August 4th-Monday, August 7th, 2017
(2017)
Chicago, IL
77th Annual Meeting of the Academy of Management
(Atlanta, GA)
[Konferenzveröffentlichung]
|
|
Präsentation auf Konferenz
Platz, Michaela ; Helmig, Bernd
The Conceptualization of the Nonprofit Climate.
(2016)
45th Annual Conference of the Association for Research on Nonprofit Organizations and Voluntary Action (ARNOVA)
(Washington, DC)
[Präsentation auf Konferenz]
|
|
Friedrich-Schieback, Marina ; Helmig, Bernd ; Ingerfurth, Stefan
Efficiency evaluation in sports clubs.
(2014)
EASM - Association for Sports Management
(Coventry, UK)
[Präsentation auf Konferenz]
|
|
Spraul, Katharina ; Helmig, Bernd
Scale Development in Nonprofit Research.
(2012)
41th Annual Conference of the Association for Research on Nonprofit Organizations and Voluntary Action (ARNOVA)
(Indianapolis, Ind.)
[Präsentation auf Konferenz]
|
|
Ingerfurth, Stefan ; Helmig, Bernd
Rescue the Competitor.
(2012)
10th International Conference of the International Society for Third-Sector Research
[Präsentation auf Konferenz]
|
|
Helmig, Bernd ; Hinz, Vera ; Ingerfurth, Stefan
Valueing the Value Orientation.
(2011)
40th Annual Conference of the Association for Research on Nonprofit Organizations and Voluntary Action (ARNOVA)
(Toronto, Canada)
[Präsentation auf Konferenz]
|
|
Helmig, Bernd ; Hinz, Vera ; Ingerfurth, Stefan
Exploring Strategy Choice and Performance.
(2011)
40th Annual Conference of the Association for Research on Nonprofit Organizations and Voluntary Action (ARNOVA)
(Toronto, Canada)
[Präsentation auf Konferenz]
|
|
Helmig, Bernd ; Scholz, Hellen
The Nonprofit Brand Value Chain.
(2010)
9th International Conference of the International Society for Third-Sector Research (ISTR)
(Istanbul, Türkei)
[Präsentation auf Konferenz]
|
|
Helmig, Bernd ; Hinz, Vera ; Haas, Alexander ; Leeflang, Peter
Towards a model of strategic corporate giving.
(2010)
9th International Conference of the International Society for Third-Sector Research (ISTR)
(Istanbul, Turkey)
[Präsentation auf Konferenz]
|
|
Arbeitspapier
Helmig, Bernd ; Bärlocher, Christoph ; Schnurbein, Georg von
(2009)
Defining the Nonprofit Sector: Switzerland.
Working Papers of the Johns Hopkins Comparative Nonprofit Sector Project
Baltimore, Md.
46
[Arbeitspapier]
|
|
Rezension
Lexikonartikel
Helmig, Bernd ; Spraul, Katharina ; Michalski, Silke
(2010)
Organizational Forms and Development.
International Encyclopedia of Civil Society
New York, NY [u.a.]
1115-1121
[Lexikonartikel]
|
|
Zeitschrift / Schriftenreihe
Helmig, Bernd ; Jegers, Marc ; Lapsley, Irvine
(2013)
Third Sector Challenges.
Public Management Review
London
15
7
[Zeitschrift / Schriftenreihe]
|
|
Helmig, Bernd ; Jegers, Marc ; Lapsley, Irvine ; Taylor, Rupert
(2004)
Managing Nonprofit Organizations.
Voluntas : International Journal of Voluntary and Nonprofit Organizations
Berlin [u.a.]
15
2
[Zeitschrift / Schriftenreihe]
|
|
Diese Liste wurde am Tue Dec 3 01:51:31 2024 CET automatisch erstellt.
|