Back to overview
Export results as [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0
Order by: Year of publication | Authors | Document Type | No order
Skip to: 2019 | 2018 | 2017 | 2016 | 2015 | 2014 | 2013 | 2012 | 2011 | 2010 | 2009 | 2008 | 2007 | 2006 | 2005

2019

Rausch, Andreas ORCID: 0000-0002-0749-2496 ; Kögler, Kristina ; Seifried, Jürgen ORCID: 0000-0002-9460-7721 (2019) Validation of Embedded Experience Sampling (EES) for measuring non-cognitive facets of problem-solving competence in scenario-based assessments. Open Access Frontiers in Psychology Lausanne 10 Article 1200 1-16 [Article]
[img]
Preview

Siegfried, Christin ; Kögler, Kristina ; Rausch, Andreas ORCID: 0000-0002-0749-2496 ; Seifried, Jürgen ORCID: 0000-0002-9460-7721 ; Wuttke, Eveline ; Eigenmann, Rebecca (2019) Individuelle und kontextuelle Einflussfaktoren domänenspezifischer Problemlösekompetenz in der kaufmännischen Ausbildung. Zeitschrift für Erziehungswissenschaft : ZfE Berlin [u.a.] [Article]

2018

Kärner, Tobias ; Minkley, Nina ; Rausch, Andreas ORCID: 0000-0002-0749-2496 ; Schley, Thomas ; Sembill, Detlef (2018) Stress and resources in vocational problem solving. Vocations and Learning Dordrecht 11 3 365-398 [Article]

Gerholz, Karl-Heinz ; Holzner, Julia ; Rausch, Andreas ORCID: 0000-0002-0749-2496 (2018) Where is the civic responsibility in service learning? A process-oriented empirical study. Open Access Zeitschrift für Hochschulentwicklung : ZFHE Wien 13 2 61-80 [Article]
[img]
Preview

Rausch, Andreas ORCID: 0000-0002-0749-2496 ; Kögler, Kristina Current approaches to log file analysis of computer-based learning and problem solving. (2018) 2nd EARLI SIG 27 Conference (Warsaw, Poland) [Conference presentation]

Rausch, Andreas ORCID: 0000-0002-0749-2496 ; Kögler, Kristina Explaining domain-specific problem-solving performance : contributions of domain knowledge, fluid intelligence, literacy, and numeracy. (2018) 2018 Annual Meeting of the American Educational Research Association (AERA) (New York, NY) [Conference presentation]

Kögler, Kristina ; Rausch, Andreas ORCID: 0000-0002-0749-2496 The relation of cognitive and non-cognitive facets of problem-solving competence in office work. (2018) 2018 Annual Meeting of the American Educational Research Association (AERA) (New York, NY) [Conference presentation]

Bergrab, Michael ; Rausch, Andreas ORCID: 0000-0002-0749-2496 ; Kögler, Kristina Analyse von n-grams aus Logdaten computerbasierten Problemlösens zur Identifikation erfolgskritischer Aktivitätsverläufe. 484-485 In: Professionelles Handeln als Herausforderung für die Bildungsforschung : 6. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung, Tagungsband, 15. - 17. Februar 2018, Basel ; Abstractband (2018) Basel [u.a.] GEBF-Tagung 2018 (Basel, Switzerland) [Conference or workshop publication]

Rausch, Andreas ORCID: 0000-0002-0749-2496 ; Kögler, Kristina Zum Einfluss von Fachwissen, Intelligenz, Literacy und Numeracy auf die domänenspezifische Problemlösekompetenz bei Kaufleuten. 113-114 In: Professionelles Handeln als Herausforderung für die Bildungsforschung : 6. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung, Tagungsband, 15. - 17. Februar 2018, Basel ; Abstractband (2018) Basel [u.a.] GEBF-Tagung 2018 (Basel, Switzerland) [Conference or workshop publication]

2017

Gerholz, Karl-Heinz ; Leicht, Silvia ; Rausch, Andreas ORCID: 0000-0002-0749-2496 Key situations in service learning initiating reflection on civic engagement. 189 In: EARLI 2017 Book of Abstracts (2017) Leuven 17th Bienniel EARLI Conference for Research on Learning and Instruction (Tampere, Finland) [Conference or workshop publication]

Rausch, Andreas ORCID: 0000-0002-0749-2496 ; Brandt, Steffen ; Kögler, Kristina ; Frötschl, Clemens ; Bergrab, Michael What makes a good problem solver? A log file analysis of activity workflows in an office simulation. 590 In: EARLI 2017 Book of Abstracts (2017) Leuven 17th Bienniel EARLI Conference for Research on Learning and Instruction (Tampere, Finland) [Conference or workshop publication]

Deutscher, Viola ORCID: 0000-0002-9714-6465 ; Rausch, Andreas ORCID: 0000-0002-0749-2496 ; Böhn, Svenja ; Seifried, Jürgen ORCID: 0000-0002-9460-7721 (2017) Ausbildungsqualität - theoretische Modellierung und Analyse ausgewählter Befragungsinstrumente. Berufs- und Wirtschaftspädagogik Online : bwp@-Spezial Hamburg Profil 5 1-16 [Article]

Rausch, Andreas ORCID: 0000-0002-0749-2496 ; Kögler, Kristina ; Frötschl, Clemens ; Bergrab, Michael ; Brandt, Steffen (2017) Problemlöseprozesse sichtbar machen : Analyse von Logdaten aus einer computerbasierten Bürosimulation. Zeitschrift für Berufs- und Wirtschaftspädagogik : ZBW Stuttgart 113 4 569-594 [Article]

Rausch, Andreas ORCID: 0000-0002-0749-2496 ; Seifried, Jürgen ORCID: 0000-0002-9460-7721 ; Harteis, Christian (2017) Emotions, coping and learning in error situations in the workplace. The journal of workplace learning Bradford 29 5 374-393 [Article]

Rausch, Andreas ORCID: 0000-0002-0749-2496 (2017) Dispositional predictors of problem solving in the field of office work. Vocations and Learning Dordrecht 10 2 177-199 [Article]

Warwas, Julia ; Rausch, Andreas ORCID: 0000-0002-0749-2496 (2017) Unterrichtliche Überzeugungen und Praktiken von Lehrkräften an beruflichen Oberschulen - eine fächervergleichende Analyse. Seifried, Jürgen Jahrbuch der berufs- und wirtschaftspädagogischen Forschung 2017 Leverkusen-Opladen 143-157 [Book chapter]

Kögler, Kristina ; Rausch, Andreas ORCID: 0000-0002-0749-2496 Bedingungsfaktoren und Veränderlichkeit der Testmotivation im domänenspezifischen Problemlösen. (2017) Jahrestagung der Sektion Berufs- und Wirtschaftspädagogik 2017 der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft (Stuttgart, Germany) [Conference presentation]

Rausch, Andreas ORCID: 0000-0002-0749-2496 ; Kögler, Kristina ; Brandt, Steffen ; Frötschl, Clemens ; Bergrab, Michael Analyse komplexen Problemlösens in einer computerbasierten Bürosimulation : was machen gute Problemlöser anders? (2017) 5. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung GEBF (Heidelberg, Germany) [Conference presentation]

Kögler, Kristina ; Brandt, Steffen ; Eigenmann, Rebecca ; Rausch, Andreas ORCID: 0000-0002-0749-2496 ; Seifried, Jürgen ORCID: 0000-0002-9460-7721 ; Siegfried, Christin ; Wuttke, Eveline Die Bedeutung nicht-kognitiver Kompetenzfacetten für die Wirkung dispositionaler Einflussfaktoren auf die Problemlöseleistung in der kaufmännischen Domäne. (2017) 5. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung GEBF (Heidelberg, Germany) [Conference presentation]

2016

Rausch, Andreas ORCID: 0000-0002-0749-2496 ; Harteis, Christian ; Seifried, Jürgen ORCID: 0000-0002-9460-7721 The role of emotions in learning from errors in the workplace. (2016) 2016 AREA Annual Meeting (Washington, DC) [Conference presentation]

Rausch, Andreas ORCID: 0000-0002-0749-2496 ; Seifried, Jürgen ORCID: 0000-0002-9460-7721 ; Wuttke, Eveline ; Kögler, Kristina ; Brandt, Steffen (2016) Reliability and validity of a computer-based assessment of cognitive and non-cognitive facets of problem-solving competence in the business domain. Empirical Research in Vocational Education and Training London [u.a.] 8 9 1-23 [Article]

Rausch, Andreas ORCID: 0000-0002-0749-2496 ; Wuttke, Eveline (2016) Development of a multi-faceted model of domain-specific problem-solving competence and its acceptance by different stakeholders in the business domain. Unterrichtswissenschaft Weinheim 44 2 164-189 [Article]

Rausch, Andreas ORCID: 0000-0002-0749-2496 ; Warwas, Julia ; Jost, Heike (2016) Die Beurteilung kaufmännischer Auszubildender in der betrieblichen Praxis - eine explorative Studie bei Industrie- und Bankkaufleuten. Seifried, Jürgen Jahrbuch der berufs- und wirtschaftspädagogischen Forschung 2016 Opladen , Berlin , Toronto 205-222 [Book chapter]

Eigenmann, Rebecca ; Siegfried, Christin ; Brandt, Steffen ; Rausch, Andreas ORCID: 0000-0002-0749-2496 ; Kögler, Kristina ; Seifried, Jürgen ORCID: 0000-0002-9460-7721 ; Wuttke, Eveline Prädiktoren domänenspezifischer Problemlösekompetenz in der kaufmännischen Berufsausbildung. (2016) Jahrestagung der Sektion Berufs- und Wirtschaftspädagogik 2016 der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft (Hamburg, Germany) [Conference presentation]

Egloffstein, Marc ORCID: 0000-0002-2377-7889 ; Brandt, Steffen ; Eigenmann, Rebecca ; Kögler, Kristina ; Küster, Jan ; Martens, Thomas ; Rausch, Andreas ORCID: 0000-0002-0749-2496 ; Schley, Thomas ; Seifried, Jürgen ORCID: 0000-0002-9460-7721 ; Sembill, Detlef ; Siegfried, Christin ; Warwas, Julia ; Wolf, Karsten D. ; Wuttke, Eveline (2016) Modellierung und Erfassung domänenspezifischer Problemlösekompetenz von Industriekaufleuten - Produkte und Entwicklungsperspektiven des Projekts DomPL-IK. Dietzen, Agnes Kompetenzorientierung : berufliche Kompetenzen entwickeln, messen und anerkennen Bielefeld 133-148 [Book chapter]

Rausch, Andreas ORCID: 0000-0002-0749-2496 ; Kögler, Kristina Authenticity and efficiency in assessing domain-specific problem-solving competence - conflicting goals in large-scale-assessments? Mulder, Martin 339-345 In: Conference Proceedings of the Competence 2016 International Conference on Competence Theory, Research and Practice : October 19 - 21, 2016, Wageningen University & Research (2016) Wageningen International Conference on Competence Theory, Research and Practice (Wageningen, Netherlands) [Conference or workshop publication]

Rausch, Andreas ORCID: 0000-0002-0749-2496 ; Warwas, Julia ; Klotz, Martin Inhaltliche und methodische Trends der Berufs- und Wirtschaftspädagogik - eine empirische Positionsbestimmung mittels Inhaltsanalyse der Zeitschrift für Beruf- und Wirtschaftspädagogik. (2016) Jahrestagung der Sektion Berufs- und Wirtschaftspädagogik 2016 der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft (Hamburg, Germany) [Conference presentation]

Warwas, Julia ; Rausch, Andreas ORCID: 0000-0002-0749-2496 Zur Bedeutung der Fachdisziplin für die Unterrichtsgestaltung an beruflichen Oberschulen. (2016) Jahrestagung der Sektion Berufs- und Wirtschaftspädagogik 2016 der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft (Hamburg, Germany) [Conference presentation]

Kögler, Kristina ; Rausch, Andreas ORCID: 0000-0002-0749-2496 ; Brandt, Steffen Workflow patterns in domain-specific problem solving - Explorting log files from a computer-based office simulation. (2016) 8th EARLI SIG 14 Conference on Learning and Professional Development (Regensburg, Germany) [Conference presentation]

Rausch, Andreas ORCID: 0000-0002-0749-2496 ; Harteis, Christian ; Seifried, Jürgen ORCID: 0000-0002-9460-7721 The role of emotions in learning from errors in the workplace. (2016) 8th EARLI SIG 14 Conference on Learning and Professional Development (Regensburg, Germany) [Conference presentation]

Rausch, Andreas ORCID: 0000-0002-0749-2496 ; Seifried, Jürgen ORCID: 0000-0002-9460-7721 ; Wuttke, Eveline ; Kögler, Kristina Computer-based assessment of problem-solving competence in the business domain. (2016) 8th EARLI SIG 14 Conference on Learning and Professional Development (Regensburg, Germany) [Conference presentation]

Brandt, Steffen ; Rausch, Andreas ORCID: 0000-0002-0749-2496 ; Kögler, Kristina Interpretation of a complex assessment focusing on validity and appropriate reliability. Paper Session, L7 In: 2016 Annual Meeting National Council on Measurement in Education (NCME) : Washington, DC, April 7-11, 2016 (2016) Philadelphia, PA 2016 NCME Annual Meeting (Washington, DC) [Conference or workshop publication]

Wuttke, Eveline ; Kögler, Kristina ; Rausch, Andreas ORCID: 0000-0002-0749-2496 ; Brandt, Steffen ; Siegfried, Christin ; Eigenmann, Rebecca Well prepared for daily work? Problem-solving competencies of prospective industrial clerks. 1-7 In: AREA Online Paper Repository, 2016 Annual Meeting Paper (2016) Washington, DC 2016 AREA Annual Meeting (Washington, DC) [Conference or workshop publication]

Schley, Thomas ; Eigenmann, Rebecca ; Rausch, Andreas ORCID: 0000-0002-0749-2496 ; Kögler, Kristina ; Siegfried, Christin ; Seifried, Jürgen ORCID: 0000-0002-9460-7721 ; Wuttke, Eveline Domänenspezifische Problemlösekompetenz von Industriekaufleuten (DomPL-IK) - aktueller Stand und Entwicklungsperspektiven. (2016) 25. Kongress der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft DGfE (Kassel, Germany) [Conference presentation]

Rausch, Andreas ORCID: 0000-0002-0749-2496 ; Brandt, Steffen ; Kögler, Kristina Partial-Credit-Kodierung komplexen Verhaltens in offenen Problemräumen unter Berücksichtigung der lokalen Unabhängigkeit. (2016) 4. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF) (Berlin, Germany) [Conference presentation]

Kögler, Kristina ; Eigenmann, Rebecca ; Rausch, Andreas ORCID: 0000-0002-0749-2496 ; Siegfried, Christin ; Wuttke, Eveline ; Seifried, Jürgen ORCID: 0000-0002-9460-7721 Erwartungskonforme und erwartungswidrige Prädiktoren domänenspezifischer Problemlösekompetenz in der kaufmännischen Berufsbildung. (2016) 4. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF) (Berlin, Germany) [Conference presentation]

Rausch, Andreas ORCID: 0000-0002-0749-2496 ; Seifried, Jürgen ORCID: 0000-0002-9460-7721 ; Kögler, Kristina ; Brandt, Steffen ; Eigenmann, Rebecca ; Siegfried, Christin Measuring non-cognitive facets in computer-based problem-solving assessments by using Embedded Experience Sampling (EES). 1-19 In: AREA Online Paper Repository, 2016 Annual Meeting Paper (2016) Washington, DC 2016 AREA Annual Meeting (Washington, DC) [Conference or workshop publication]

Seifried, Jürgen ORCID: 0000-0002-9460-7721 ; Rausch, Andreas ORCID: 0000-0002-0749-2496 ; Kögler, Kristina ; Brandt, Steffen ; Eigenmann, Rebecca ; Schley, Thomas ; Siegfried, Christin ; Egloffstein, Marc ORCID: 0000-0002-2377-7889 ; Küster, Jan ; Wuttke, Eveline ; Sembill, Detlef ; Martens, Thomas ; Wolf, Karsten D. (2016) Problemlösekompetenz angehender Industriekaufleute - Konzeption des Messinstrumentes und ausgewählte empirische Befunde (DomPL-IK). Beck, Klaus Technologiebasierte Kompetenzmessung in der beruflichen Bildung : Ergebnisse aus der BMBF-Förderinitiative ASCOT Wirtschaft - Beruf - Ethik Bielefeld 32 119-138 [Book chapter]

Rausch, Andreas ORCID: 0000-0002-0749-2496 ; Seifried, Jürgen ORCID: 0000-0002-9460-7721 ; Harteis, Christian Emotions, coping and learning in error situations at work. (2016) 8th EARLI SIG 14 Learning and Professional Development (Regensburg, Germany) [Conference presentation]

2015

Rausch, Andreas ORCID: 0000-0002-0749-2496 ; Schley, Thomas ; Warwas, Julia (2015) Problem solving in everyday office work - a diary study on differences between apprentices and skilled employees. International Journal of Lifelong Education London [u.a.] 34 4 448-467 [Article]

Kärner, Tobias ; Schley, Thomas ; Rausch, Andreas ORCID: 0000-0002-0749-2496 ; Sembill, Detlef Psychologische und physiologische Belastungsprozesse bei der Bearbeitung einer kaufmännischen Problemstellung. (2015) Jahrestagung der Sektion Berufs- und Wirtschaftspädagogik der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft (DGfE) 2015 (Zürich, Switzerland) [Conference presentation]

Rausch, Andreas ORCID: 0000-0002-0749-2496 Die Herausforderung der 'Ganzheitlichkeit' bei der Modellierung und Messung beruflicher Problemlösekompetenz. (2015) Jahrestagung der Vereinigung der Professorinnen und Professoren der Wirtschafts- und Berufspädagogik (München, Germany) [Conference presentation]

Rausch, Andreas ORCID: 0000-0002-0749-2496 ; Schley, Thomas (2015) Lern- und Motivationspotenziale von Arbeitsaufgaben als Qualitätsmerkmal des Lernorts Arbeitsplatz. Berufsbildung in Wissenschaft und Praxis : BWP Bielefeld 44 1 10-13 [Article]

2014

Rausch, Andreas ORCID: 0000-0002-0749-2496 Learning from Everyday Social Interaction in the Workplace - A Diary Study with Trainees. (2014) 7th EARLI SIG 14: Learning and Professional Development (Oslo, Norway) [Conference presentation]

Eigenmann, Rebecca ; Kögler, Kristina ; Brandt, Steffen ; Wolf, Karsten D. ; Rausch, Andreas ORCID: 0000-0002-0749-2496 Skalierung kognitiver Kompetenzfacetten auf Basis offener Problemlösungen im Projekt DomPL-I. (2014) Jahrestagung der Sektion Berufs- und Wirtschaftspädagogik (BWP) der DGfE (Schwäbisch Gmünd, Germany) [Conference presentation]

Rausch, Andreas ORCID: 0000-0002-0749-2496 (2014) Using diaries in research on work and learning. Harteis, Christian Discourses on Professional Learning : on the boundary between learning and working Professional and Practice-Based Learning Dordrecht 9 341-366 [Book chapter]

Rausch, Andreas ORCID: 0000-0002-0749-2496 (2014) Bauer, J. & Harteis, C. (Eds.), Human Fallibility — The Ambiguity of Errors for Work and Learning : Springer, Dordrecht, 2012, 265 pages, 112,99 EUR. Vocations and Learning Dordrecht 7 1 121-125 [Review]

2013

Rausch, Andreas ORCID: 0000-0002-0749-2496 (2013) Task characteristics and learning potentials - empirical results of three diary studies on workplace learning. Vocations and Learning Dordrecht 6 1 55-79 [Article]

Sembill, Detlef ; Rausch, Andreas ORCID: 0000-0002-0749-2496 ; Kögler, Kristina (2013) Non-cognitive facets of competence : theoretical foundations and implications for measurement. Beck, Klaus From diagnostics to learning success : proceedings in vocational education and training Professional and VET learning Rotterdam [u.a.] 2 199-212 [Book chapter]

Rausch, Andreas ORCID: 0000-0002-0749-2496 Trainees' everyday experience of learning from social interaction at work. (2013) 15th Biennial EARLI Conference for Research on Learning and Instruction (München, Germany) [Conference presentation]

Rausch, Andreas ORCID: 0000-0002-0749-2496 ; Warwas, Julia ; Sembill, Detlef Affects and emotions as driving forces in self-regulation and learning. (2013) 15th Biennial EARLI Conference for Research on Learning and Instruction (München, Germany) [Conference presentation]

Rausch, Andreas ORCID: 0000-0002-0749-2496 Novices' emotional responses to and perceived learning from errors in the workplace. (2013) 8th International Researching Work and Learning (RWL) Conference 2013 (Stirling, UK) [Conference presentation]

Rausch, Andreas ORCID: 0000-0002-0749-2496 Direct and indirect effects of errors on well-being at the workplace within VET. (2013) AERA Annual Meeting 2013 (San Francisco, CA) [Conference presentation]

Rausch, Andreas ORCID: 0000-0002-0749-2496 Problem solving in daily office work : differences between experts and novices. (2013) AERA Annual Meeting 2013 (San Francisco, CA) [Conference presentation]

Rausch, Andreas ORCID: 0000-0002-0749-2496 (2013) Subjektive Lehr-Lern-Theorien ausbildender Fachkräfte. Berufsbildung Detmold 67 144 10-12 [Article]

Schörger, Julia ; Rausch, Andreas ORCID: 0000-0002-0749-2496 ; Neubauer, Jörg (2013) Onboarding von Auszubildenden - welche Maßnahmen erleichtern den Ausbildungseinstieg? Berufsbildung in Wissenschaft und Praxis : BWP Bielefeld 42 2 42-45 [Article]

2012

Rausch, Andreas ORCID: 0000-0002-0749-2496 (2012) Prozessnahe und retrospektive Erhebungsmethoden der Arbeitsanalyse in der betrieblichen Ausbildung. Empirische Pädagogik : EP Landau 26 2 247-270 [Article]

Warwas, Julia ; Rausch, Andreas ORCID: 0000-0002-0749-2496 ; Sembill, Detlef (2012) Transfererfolg von Trainingsmaßnahmen im Einzelhandel - Reanalyse einer Evaluationsstudie auf Basis verdeckter Testkäufe und Umsatzverläufe. Niedermair, Gerhard Evaluation als Herausforderung der Berufsbildung und Personalentwicklung Schriftenreihe für Berufs- und Betriebspädagogik Linz 7 227-248 [Book chapter]

Rausch, Andreas ORCID: 0000-0002-0749-2496 (2012) Errors, emotions, and learning in the workplace - findings from a diary study within VET. Wuttke, Eveline Learning from errors at school and at work Research in vocational education Opladen , Berlin 1 111-126 [Book chapter]

Rausch, Andreas ORCID: 0000-0002-0749-2496 ; Kögler, Kristina ; Laireiter, Anton-Rupert (2012) Tagebücher als prozessnahe Erhebungsinstrumente in in Feldstudien - Gestaltungsparameter und Anwendungsempfehlungen. Empirische Pädagogik : EP Landau 26 2 183-199 [Article]

Rausch, Andreas ORCID: 0000-0002-0749-2496 ; Kögler, Kristina ; Laireiter, Anton-Rupert (2012) Tagebücher als prozessnahe Erhebungsinstrumente in der Feldforschung. Empirische Pädagogik : EP Landau 26 2 [Journal/Publication series]

Rausch, Andreas ORCID: 0000-0002-0749-2496 ; Schley, Thomas ; Warwas, Julia ; Egloffstein, Marc ORCID: 0000-0002-2377-7889 Expert-novice differences in problem solving : Evidence from process-oriented research in the field of office work. (2012) Herbsttagung der Sektion Berufs- und Wirtschaftspädagogik (BWP) der DGfE (Paderborn, Germany) [Conference presentation]

Rausch, Andreas ORCID: 0000-0002-0749-2496 ; Warwas, Julia ; Sembill, Detlef Converging perspectives on self-regulation and learning - affects and emotions as driving forces of action. (2012) EARLI SIG 8 International Conference on Motivation 2012 "Motivation and Emotion" (Frankfurt a.M., Germany) [Conference presentation]

Rausch, Andreas ORCID: 0000-0002-0749-2496 Work task characteristics and learning potentials - results of three diary studies on workplace learning within VET. (2012) EARLI SIG 14 Learning and Professional Development Conference 2012 (Antwerp, Belgium) [Conference presentation]

Rausch, Andreas ORCID: 0000-0002-0749-2496 ; Schley, Thomas ; Hoffmann, M. ; Brosi, B. Researching problem solving in the field of office work - development and implementation of a Web-based diary. (2012) JURE 2012 - 16th Conference of Junior Researchers of EARLI (Regensburg, Germany) [Conference presentation]

Rausch, Andreas ORCID: 0000-0002-0749-2496 Errors, emotions, and learning in the workplace - findings from a diary study within vocational education and training. (2012) AERA Annual Meeting 2012 (Vancouver, CAN) [Conference presentation]

Rausch, Andreas ORCID: 0000-0002-0749-2496 (2012) Skalen zu erlebens- und lernförderlichen Merkmalen der Arbeitsaufgabe (ELMA). Bamberg [Report]

2011

Rausch, Andreas ORCID: 0000-0002-0749-2496 (2011) Erleben und Lernen am Arbeitsplatz in der betrieblichen Ausbildung. Wiesbaden [Book]

Rausch, Andreas ORCID: 0000-0002-0749-2496 Qualifizierung von Nachwuchskräften durch Mentoring am Arbeitsplatz – empirische Befunde und praktische Implikationen. (2011) Wissenstagung 2011 (Dresden, Germany) [Conference presentation]

Rausch, Andreas ORCID: 0000-0002-0749-2496 ; Schley, Thomas Fostering workplace learning within vocational education and training – an interview study with trainees, workplace mentors, and full-time trainers. Jian, Huang 665-673 In: Proceedings of 7th International Conference on Researching Work and Learning (RWL7 2011) : East China Normal University, Shanghai, China, December 4-7, 2011 (2011) Shanghai, China 7th International Researching Work and Learning Conference (RWL7) (Shanghai, China) [Conference or workshop publication]

Rausch, Andreas ORCID: 0000-0002-0749-2496 (2011) Qualifizierung von Nachwuchskräften am Arbeitsplatz - Handlungsempfehlungen für Mentorenprogramme. Bamberg [Report]

Rausch, Andreas ORCID: 0000-0002-0749-2496 Erlebensqualitäten am Arbeitsplatz bei angehenden Industriekaufleuten. (2011) Herbsttagung der Sektion Berufs- und Wirtschaftspädagogik (BWP) der DGfE (Konstanz, Germany) [Conference presentation]

Rausch, Andreas ORCID: 0000-0002-0749-2496 Teilstandardisierte Arbeitstagebücher in der betrieblichen Ausbildung. (2011) 75. Tagung der Sektion „Empirische Bildungsforschung (AEPF und KBBB)“ der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft (DGfE) (Bamberg, Germany) [Conference presentation]

2010

Rausch, Andreas ORCID: 0000-0002-0749-2496 ; Scheja, Susanne ; Dreyer, Kristina ; Warwas, Julia ; Egloffstein, Marc ORCID: 0000-0002-2377-7889 (2010) Emotionale Befindlichkeit in Lehr-Lern-Prozessen - Konstruktverständnis und empirische Zugänge. Seifried, Jürgen Lehr-Lern-Forschung in der kaufmännischen Berufsbildung - Ergebnisse und Gestaltungsaufgaben Zeitschrift für Berufs- und Wirtschaftspädagogik / Beiheft Stuttgart 23 193-215 [Book chapter]

Rausch, Andreas ORCID: 0000-0002-0749-2496 Tagebuchverfahren zur prozessnahen Datenerhebung am Arbeitsplatz. (2010) Herbsttagung der Sektion Berufs- und Wirtschaftspädagogik (BWP) der DGfE 2010 (Wien, Austria) [Conference presentation]

Rausch, Andreas ORCID: 0000-0002-0749-2496 Learning from errors in the workplace within vocational education and training - first findings from an exploratory diary study. (2010) The 5th EARLI SIG 14 Learning and Professional Development Conference (München, Germany) [Conference presentation]

Rausch, Andreas ORCID: 0000-0002-0749-2496 (Wie) Kommt eine Modernisierung der Ausbildung bei den Auszubildenden an? Empirische Befunde aus einer Evaluationsstudie. (2010) Forum der Arbeitsgemeinschaft Berufsbildungsforschungsnetz (AG BFN) (Bonn, Germany) [Conference presentation]

2009

Rausch, Andreas ORCID: 0000-0002-0749-2496 (2009) Lernen am Arbeitsplatz und dessen Förderung aus Sicht von Ausbildungsbeteiligten - Ergebnisse einer Interview-Studie im Einzelhandel. Berufs- und Wirtschaftspädagogik Online : bwp@-Spezial Hamburg 17 1-28 [Article]

Rausch, Andreas ORCID: 0000-0002-0749-2496 Collecting Process-Data via Working Journals. (2009) European Conference on Educational Research ECER 2009 (Wien, Austria) [Conference presentation]

2008

Rausch, Andreas ORCID: 0000-0002-0749-2496 Lernen am Arbeitsplatz - Sichtweisen von Auszubildenden, ausbildenden Fachkräften und Ausbildern. Kaiser, Emanuel 98 In: Kompetenz : Modellierung, Diagnostik, Entwicklung, Förderung : 71. Tagung der AEPF in Kiel, Arbeitsgruppe für Empirische Pädagogische Forschung, 25. – 27. August 2008 (2008) Kiel 71. Tagung der Arbeitsgruppe für Empirisch Pädagogische Forschung (AEPF) (Kiel, Germany) [Conference or workshop publication]

2007

Sembill, Detlef ; Wuttke, Eveline ; Seifried, Jürgen ORCID: 0000-0002-9460-7721 ; Egloffstein, Marc ORCID: 0000-0002-2377-7889 ; Rausch, Andreas ORCID: 0000-0002-0749-2496 (2007) Selbstorganisiertes Lernen in der beruflichen Bildung – Abgrenzungen, Befunde und Konsequenzen. Berufs- und Wirtschaftspädagogik Online : bwp@-Spezial Hamburg 13 1-35 [Article]

Rausch, Andreas ORCID: 0000-0002-0749-2496 ; Thiel, K. ; Mayer, L. (2007) Lernen am Arbeitsplatz - wie erleben Auszubildende im Einzelhandel ihre tägliche Arbeit? Wirtschaft & Erziehung Wolfenbüttel 59 7/8 238-244 [Article]

Rausch, Andreas ORCID: 0000-0002-0749-2496 Vom Reißbrett in die Praxis – Die Rolle des pädagogischen Personals bei der Modernisierung der betrieblichen Ausbildung. (2007) Herbsttagung 2007 der Sektion Berufs- und Wirtschaftspädagogik der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft (Göttingen, Germany) [Conference presentation]

2006

Sembill, Detlef ; Rausch, Andreas ORCID: 0000-0002-0749-2496 ; Seifried, Jürgen ORCID: 0000-0002-9460-7721 (2006) Talking and Walking : Wie Bamberger Lehr-Lern-Forschung dabei hilft, Lernumgebungen in Schule, Hochschule und Betrieb zu gestalten. Uni.vers : das Magazin der Otto-Friedrich-Universität Bamberg Bamberg 6 11 14-18 [Article]

Wolf, Karsten D. ; Rausch, Andreas ORCID: 0000-0002-0749-2496 (2006) Lernmotivation und Problemlösefähigkeit als Erfolgskriterien für virtuelle Seminare in der Lehrerbildung. Seifried, Jürgen Empirische Lehrerbildungsforschung : Stand und Perspektiven Münster [u.a.] 85-108 [Book chapter]

Sembill, Detlef ; Rausch, Andreas ORCID: 0000-0002-0749-2496 The influence of emotional experiences at work on various goals of vocational education. (2006) 3rd EARLI SIG Professional Learning and Development Conference (Heerlen, Netherlands) [Conference presentation]

Rausch, Andreas ORCID: 0000-0002-0749-2496 Wie erleben Auszubildende das Lernen und Arbeiten im Betrieb? (2006) 68. Tagung der Arbeitsgruppe für Empirische Pädagogische Forschung (AEPF) (München, Germany) [Conference presentation]

2005

Sembill, Detlef ; Rausch, Andreas ORCID: 0000-0002-0749-2496 (2005) Ist Lehren Glückssache? Lehren aus Lernprozessen. Uni.vers : das Magazin der Otto-Friedrich-Universität Bamberg Bamberg 5 9 34-37 [Article]

Wolf, Karsten D. ; Seifried, Jürgen ORCID: 0000-0002-9460-7721 ; Rausch, Andreas ORCID: 0000-0002-0749-2496 (2005) Lernen mit interaktiven Medien. Bartz, Adolf PraxisWissen SchulLeitung : Basiswissen und Arbeitshilfen zu den zentralen Handlungsfeldern der Schulleitung Neuwied Kap. 35.11 [Book chapter]

Wolf, Karsten D. ; Rausch, Andreas ORCID: 0000-0002-0749-2496 Virtuelle Lehr-Lern-Veranstaltungen im Studium der Wirtschaftspädagogik – Lernmotivation und Problemlösefähigkeit als Erfolgskriterien für virtuelle Seminare. (2005) 67. Tagung der Arbeitsgruppe für Empirische Pädagogische Forschung (AEPF) (Salzburg, Austria) [Conference presentation]

Wolf, Karsten D. ; Rausch, Andreas ORCID: 0000-0002-0749-2496 Entwicklung eines Instruments zur Community of Practice-Diagnose in Lern- und Arbeitsgemeinschaften. (2005) 66. Tagung der Arbeitsgruppe für Empirische Pädagogische Forschung (AEPF) (Berlin, Germany) [Conference presentation]

This list was created automatically on Mon Oct 21 04:50:14 2019 CEST