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A

Alam, Mehwish ; Iana, Andreea ORCID: 0000-0002-7248-7503 ; Grote, Alexander ; Ludwig, Katharina ; Müller, Philipp ORCID: 0000-0002-5351-0608 ; Paulheim, Heiko ORCID: 0000-0003-4386-8195 Towards analyzing the bias of news recommender systems using sentiment and stance detection. Open Access Laforest, Frédérique 448-457 In: WWW '22 companion : Companion proceedings of the Web Conference 2022 (2022) New York, NY WWW '22 (Lyon, France, Online) [Konferenzveröffentlichung]
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D

Dietrich, Felix ORCID: 0000-0002-0696-3380 ; Kugler, Tanja ; Hennings, Sarah ; Conrad, Celine ; Schneider, Frank M. ORCID: 0000-0003-1028-0854 ; Vorderer, Peter All just clickbait? The effect of empathy and epistemic emotions in online news on the eudaimonic entertainment experience and political information processing. (2021) MediaPsych 2021 : 12th Conference of the Media Psychology Division of the German Psychological Society (Aachen, Germany) [Präsentation auf Konferenz]

E

Engesser, Sven ; Ernst, Nicole ; Büchel, Florin ; Wettstein, Martin ; Wirz, Dominique S. ; Schulz, Anne ; Müller, Philipp ORCID: 0000-0002-5351-0608 ; Schemer, Christian ; Wirth, Werner ; Esser, Frank (2020) Populist communication in the news media: The role of cultural and journalistic factors in ten democracies. Krämer, Benjamin Perspectives on populism and the media : avenues for research International Studies on Populism Baden-Baden 7 57-82 [Buchkapitel]

F

Felcht, Frederike ; Peltzer, Anja (2019) Pandemic military culture: Representations of war in Holger-Madsen's Danish silent film 'Lay Down Your Arms!'(1914). Bruendel, Steffen ; Estelmann, Frank Disasters of war : perceptions and representations from 1914 to the present Leiden ; Boston, MA, USA ; Singapore ; Paderborn 73-86 [Buchkapitel]

Fast, Victoria ; Müller, Philipp ORCID: 0000-0002-5351-0608 ; Scherr, Sebastian (2014) Der kombinierte Einsatz von Daten und Fallbeispielen in den Medien: Wirkung und Glaubwürdigkeit. Loosen, Wiebke Journalismus und (sein) Publikum : Schnittstellen zwischen Journalismusforschung und Rezeptions- und Wirkungsforschung Wiesbaden 317-334 [Buchkapitel]

H

Halfmann, Annabell ORCID: 0000-0001-5073-9709 ; Dech, Helena ; Riemann, Jana ; Schlenker, Leonie ; Wessler, Hartmut ORCID: 0000-0003-4216-5471 (2019) Moving closer to the action: How viewers’ experiences of eyewitness videos in TV news influence the trustworthiness of the reports. Journalism & Mass Communication Quarterly : JMCQ London [u.a.] 96 2 367-384 [Zeitschriftenartikel]

Halfmann, Annabell ORCID: 0000-0001-5073-9709 ; Vorderer, Peter ; Dietrich, Felix ORCID: 0000-0002-0696-3380 ; Lutz, Sarah ORCID: 0000-0003-1310-934X Who determines your mobile communication? The effects of social pressure on self-control, need satisfaction, well-being, and perceived stress. (2018) 68th Annual Conference of the International Communication Association (ICA) (Prague, Czech Republic) [Präsentation auf Konferenz]

Halfmann, Annabell ORCID: 0000-0001-5073-9709 ; Rieger, Diana ; Vorderer, Peter Wer bestimmt, wann du mobil kommunizierst? Die Effekte von Erreichbarkeitsdruck auf Selbstkontrolle, Bedürfnisbefriedigung, Wohlbefinden und Stress. (2018) 63. Jahrestagung der Deutschen Gesellschaft für Publizistik und Kommunikationswissenschaft (DGPuK) (Mannheim, Germany) [Präsentation auf Konferenz]

Halfmann, Annabell ORCID: 0000-0001-5073-9709 (2017) Die Anwendbarkeit von Theorien über Verhaltensnormen auf multinationale Unternehmen : eine empirische Untersuchung und theoretische Analyse am Beispiel der Debatte über die Textilindustrie in Bangladesch. Lingener Lektüren zum Kommunikationsmanagement Münster 6 [Buch]

Halfmann, Annabell ORCID: 0000-0001-5073-9709 ; Dech, Helena ; Riemann, Jana ; Schlenker, Leonie ; Wessler, Hartmut ORCID: 0000-0003-4216-5471 Seeing it through the eyes of the victims: How viewers' experiences of eyewitness videos in TV news influence the trustworthiness of the reports. (2017) 67th Annual Conference of the International Communication Association (ICA) (San Diego, CA) [Präsentation auf Konferenz]

Halfmann, Annabell ORCID: 0000-0001-5073-9709 ; Rieger, Diana ; Vorderer, Peter Permanently connected via smartphones: Testing the effects of social pressure to be accessible on subjective well-being in a field experiment. (2017) 67th Annual Conference of the International Communication Association (ICA) (San Diego, CA) [Präsentation auf Konferenz]

Halfmann, Annabell ORCID: 0000-0001-5073-9709 ; Dech, Helena ; Riemann, Jana ; Schlenker, Leonie ; Wessler, Hartmut ORCID: 0000-0003-4216-5471 Seeing it through the eyes of the victims: How viewers' experiences of eyewitness videos in TV news influence the trustworthiness of the reports. (2017) 62. Jahrestagung der Deutschen Gesellschaft für Publizistik und Kommunikationswissenschaft (DGPuK) (Düsseldorf, Germany) [Präsentation auf Konferenz]

Halfmann, Annabell ORCID: 0000-0001-5073-9709 ; Rieger, Diana ; Vorderer, Peter Permanent mit Freunden über das Smartphone verbunden. Die Effekte von Erreichbarkeitsdruck auf das Wohlbefinden und Stresserleben. (2017) Jahrestagung der Fachgruppe Rezeptions- und Wirkungsforschung in der Deutschen Gesellschaft für Publizistik und Kommunikationswissenschaft (DGPuK) (Erfurt, Germany) [Präsentation auf Konferenz]

Halfmann, Annabell ORCID: 0000-0001-5073-9709 ; Winkler, Julia R. ; Freudenthaler, Rainer ORCID: 0000-0002-9075-1232 Backlash-Effekte in Online-Diskussionen: Auswirkungen von (nicht-)geschlechterstereotypem Diskussionsverhalten auf die Bewertung von Überzeugungsfähigkeit und Sympathie. (2017) Jahrestagung der Fachgruppe Rezeptions- und Wirkungsforschung in der Deutschen Gesellschaft für Publizistik und Kommunikationswissenschaft (DGPuK) (Erfurt, Germany) [Präsentation auf Konferenz]

Hohlfeld, Ralf ; Müller, Philipp ORCID: 0000-0002-5351-0608 ; Richter, Annekathrin ; Zacher, Franziska (2010) Der Crossmedia-Zug rollt : Wer oder was bleibt auf der Strecke? Hohlfeld, Ralf Crossmedia : wer bleibt auf der Strecke? Beiträge aus Wissenschaft und Praxis Passauer Schriften zur Kommunikationswissenschaft Berlin ; Münster 1 11-18 [Buchkapitel]

K

Kohring, Matthias ; Zimmermann, Fabian ORCID: 0000-0003-2660-0023 ; Petersen, Christine ORCID: 0000-0003-2432-6657 The Architecture of trust: Conceptualizing public trust in science in its complexity. (2022) "The Science of Science Communication: Mapping the Field", Preconference of the 72nd Annual Conference of the International Communication Association (ICA) (Paris, France) [Präsentation auf Konferenz]

Koch, Thomas ; Peter, Christina ; Müller, Philipp ORCID: 0000-0002-5351-0608 (2019) Das Experiment in der Kommunikations- und Medienwissenschaft : Grundlagen, Durchführung und Auswertung experimenteller Forschung. Wiesbaden [Buch]

Krämer, Benjamin ; Müller, Philipp ORCID: 0000-0002-5351-0608 (2016) Is a theory of media and communication history possible (and necessary)? Studies in Communication and Media : SCM Baden-Baden 5 3 307-333 [Zeitschriftenartikel]

Krämer, Benjamin ; Müller, Philipp ORCID: 0000-0002-5351-0608 (2013) Die (Geschichts-)Theorien der Mediengeschichtsforschung : Ansätze für Typologien. Medien & Zeit Wien 28 2 53-68 [Zeitschriftenartikel]

L

Ludwig, Katharina ; Grote, Alexander ; Iana, Andreea ORCID: 0000-0002-7248-7503 ; Alam, Mehwish ; Paulheim, Heiko ORCID: 0000-0003-4386-8195 ; Sack, Harald ; Weinhardt, Christof ; Müller, Philipp ORCID: 0000-0002-5351-0608 (2023) Divided by the algorithm? The (limited) effects of content- and sentiment-based news recommendation on affective, ideological, and perceived polarization. Open Access Social Science Computer Review : SSCORE Thousand Oaks, Calif. [u.a.] 41 6 2188-2210 [Zeitschriftenartikel]
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Löb, Charlotte ; Wessler, Hartmut ORCID: 0000-0003-4216-5471 (2021) Mediated deliberation in deep conflicts: How might deliberative media content contribute to social integration across deep divides? Open Access Journal of Deliberative Democracy London 17 2 69-80 [Zeitschriftenartikel]
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Lämmle, Kathrin ; Wagenknecht, Andreas (2010) Musik- und Soundstrukturen medialer Gattungen: Eröffnungssequenzen von Fernsehmagazinen. Bucher, Hans-Jürgen Neue Medien - neue Formate : Ausdifferenzierung und Konvergenz in der Medienkommunikation Interaktiva Frankfurt a. M. [u.a.] 10 107-118 [Buchkapitel]

Lämmle, Kathrin ; Wagenknecht, Andreas (2009) Die Melodie der Kultur und die Geräusche der Politik. Zur Stellung und Funktion von Musik und Sound in Eröffnungssequenzen von Fernsehmagazinen. Kieler Beiträge zur Filmmusikforschung Kiel 3 110-122 [Zeitschriftenartikel]

M

Müller, Philipp ORCID: 0000-0002-5351-0608 ; Bach, Ruben L. ORCID: 0000-0001-5690-2829 (2023) Populist alternative news use and its role for elections: Web-tracking and survey evidence from two campaign periods. Open Access New Media & Society London [u.a.] 25 10 2664-2683 [Zeitschriftenartikel]
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Müller, Philipp ORCID: 0000-0002-5351-0608 ; Freudenthaler, Rainer ORCID: 0000-0002-9075-1232 (2022) Right-wing, populist, controlled by foreign powers? Topic diversification and partisanship in the content structures of German-language alternative media. Digital Journalism London [u.a.] 10 8 1363-1386 [Zeitschriftenartikel]

Müller, Philipp ORCID: 0000-0002-5351-0608 ; Schulz, Anne (2021) Alternative media for a populist audience? Exploring political and media use predictors of exposure to Breitbart, Sputnik, and Co. Information, Communication & Society : ICS London 24 2 277-293 [Zeitschriftenartikel]

Müller, Philipp ORCID: 0000-0002-5351-0608 ; Denner, Nora (2021) Populist words speak louder? Ideology-inconsistent personalization and voting for populist candidates. International Journal of Public Opinion Research Oxford 33 4 799-817 [Zeitschriftenartikel]

Müller, Philipp ORCID: 0000-0002-5351-0608 ; Denner, Nora (2020) ¿Qué hacer frente a las fake news? Potsdam-Babelsberg [Arbeitspapier]

Müller, Philipp ORCID: 0000-0002-5351-0608 (2019) Warnen oder Löschen: Wie sollen Plattformen mit Falschmeldungen verfahren? bpb: / Bundeszentrale für politische Bildung Berlin Dossier Digitale Desinformation [Arbeitspapier]

Müller, Philipp ORCID: 0000-0002-5351-0608 ; Denner, Nora (2019) Was tun gegen Fake News? Eine Analyse anhand der Entstehungsbedingungen und Wirkweisen gezielter Falschmeldungen im Internet : Kurzgutachten im Auftrag der Friedrich-Naumann-Stiftung für die Freiheit. Potsdam-Babelsberg [Arbeitspapier]

Müller, Philipp ORCID: 0000-0002-5351-0608 ; Denner, Nora (2019) What can be done to counter Fake News? Potsdam-Babelsberg [Arbeitspapier]

Müller, Philipp ORCID: 0000-0002-5351-0608 (2019) Franzisca Schmidt: Populistische Kommunikation und die Rolle der Medien. Rezensionen:Kommunikation:Medien : r:k:m Köln 29. Mai 2019 [Rezension]

Müller, Philipp ORCID: 0000-0002-5351-0608 ; Geiß, Stefan ; Schemer, Christian ; Naab, Teresa K. ; Peter, Christina (2019) Die Dynamik öffentlicher Kommunikationsprozesse als Herausforderung für die empirische Forschung. Müller, Philipp Dynamische Prozesse der öffentlichen Kommunikation : Methodische Herausforderungen Methoden und Forschungslogik der Kommunikationswissenschaft Köln 15 9-17 [Buchkapitel]

Müller, Philipp ORCID: 0000-0002-5351-0608 (2019) Der Wert der Wertung. Aviso : Informationsdienst der Deutschen Gesellschaft für Publizistik- und Kommunikationswissenschaft Leipzig ; Köln 69 2 7 [Zeitschriftenartikel]

Müller, Philipp ORCID: 0000-0002-5351-0608 ; Schulz, Anne (2019) Facebook or Fakebook? How users' perceptions of 'fake news' are related to their evaluation and verification of news on Facebook. Open Access Studies in Communication and Media : SCM Baden-Baden 8 4 547-559 [Zeitschriftenartikel]
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Müller, Philipp ORCID: 0000-0002-5351-0608 ; Schmitt, Josephine B. ; Krämer, Benjamin (2018) Of rules and role models: How perceptions of parents' mediation and modelling contribute to individuals' media innovativeness. Journal of Broadcasting & Electronic Media Philadelphia, PA 62 4 692-710 [Zeitschriftenartikel]

Müller, Philipp ORCID: 0000-0002-5351-0608 (2018) Polarisierung des Publikums. Wie sich die Beziehung zwischen Journalismus und Bürgern verändert - und warum. Linbourg, Peter Meinungsmache im Netz : Fake News, Bots und Hate Speech Medienkulturen Göttingen 4 33-43 [Buchkapitel]

Müller, Philipp ORCID: 0000-0002-5351-0608 ; Denner, Nora (2018) Die Debatte: Postfaktizität : eine Einleitung. Aviso : Informationsdienst der Deutschen Gesellschaft für Publizistik- und Kommunikationswissenschaft Leipzig 66 3 [Zeitschriftenartikel]

Müller, Philipp ORCID: 0000-0002-5351-0608 ; Schemer, Christian ; Wettstein, Martin ; Schulz, Anne ; Wirz, Dominique S. ; Engesser, Sven ; Wirth, Werner (2017) The polarizing impact of news coverage on populist attitudes in the public: Evidence from a panel study in four European democracies. Journal of Communication Oxford 67 6 968-992 [Zeitschriftenartikel]

Müller, Philipp ORCID: 0000-0002-5351-0608 ; Hohlfeld, Ralf (2017) How journalists think about media effects - and why we should care. Atlantic Journal of Communication New York, NY 25 2 88-100 [Zeitschriftenartikel]

Müller, Philipp ORCID: 0000-0002-5351-0608 ; Scherr, Sebastian (2017) Reducing the bias: How perspective taking affects first- and third-person perceptions of media influence. Communication Research Reports London [u.a.] 34 2 134-142 [Zeitschriftenartikel]

Müller, Philipp ORCID: 0000-0002-5351-0608 ; Denner, Nora (2017) Was tun gegen "Fake News"? : Eine Analyse anhand der Entstehungsbedingungen und Wirkweisen gezielter Falschmeldungen im Internet : Kurzgutachten im Auftrag der Friedrich-Naumann-Stiftung für die Freiheit. Potsdam-Babelsberg [Arbeitspapier]

Müller, Philipp ORCID: 0000-0002-5351-0608 ; Schäfer, Svenja (2017) Latent mean (comparison). Matthes, Jörg The international encyclopedia of communication research methods NCCR Democracy Working Paper Hoboken, NJ 2 1-7 [Lexikonartikel]

Müller, Philipp ORCID: 0000-0002-5351-0608 ; Schneiders, Pascal ; Schäfer, Svenja (2016) Appetizer or main dish? Explaining the use of Facebook news posts as a substitute for other news sources. Computers in Human Behavior Amsterdam [u.a.] 65 431-441 [Zeitschriftenartikel]

Müller, Philipp ORCID: 0000-0002-5351-0608 (2016) Die Wahrnehmung des Medienwandels : eine Exploration ihrer Dimensionen, Entstehungsbedingungen und Folgen. Wiesbaden [Buch]

Müller, Philipp ORCID: 0000-0002-5351-0608 (2016) National identity building as a mediated process : A two-level model of its functions and dysfunctions. Grimm, Jürgen Dynamics of national identity : media and societal factors of what we are Routledge Advances in Sociology London ; New York 167 319-333 [Buchkapitel]

Müller, Philipp ORCID: 0000-0002-5351-0608 (2016) Lilienthal, Volker, Weichert, Stephan, Reineck, Dennis, Sehl, Annika und Silvia Worm: Digitaler Journalismus. Dynamik - Teilhabe - Technik Leipzig: Vistas 2014 (= Schriftenreihe Medienforschung der Landesanstalt für Medien Nordrhein-Westfalen; Bd. 74). 455 Seiten. Preis: € 26,–. Publizistik Wiesbaden 61 4 489-491 [Rezension]

Müller, Philipp ORCID: 0000-0002-5351-0608 (2015) Gib mir Orientierung, gib mir Redestoff! Wie sich die Wahrnehmung des Medienwandels auf die Zahlungsbereitschaft für journalistische Inhalte auswirkt. Pagel, Sven Schnittstellen (in) der Medienökonomie Reihe Medienökonomie Baden-Baden 8 361-378 [Buchkapitel]

Müller, Philipp ORCID: 0000-0002-5351-0608 (2015) Kognitive und affektive Barrieren bei der Kommunikation politischer Reformen. Fröhlich, Romy Politik - PR - Persuasion : Strukturen, Funktionen und Wirkungen politischer Öffentlichkeitsarbeit Reihe Medienökonomie Wiesbaden 171-191 [Buchkapitel]

Müller, Philipp ORCID: 0000-0002-5351-0608 (2014) Naab, Thorsten: Naive Medientheorien und Third-Person Perception. Eine Untersuchung zur Integrierbarkeit beider Konzepte. Baden-Baden: Nomos 2013 ( = Reihe: Rezeptionsforschung; Bd. 29). 313 Seiten. Preis: € 49,–. Publizistik Wiesbaden 59 2 225-227 [Rezension]

Müller, Philipp ORCID: 0000-0002-5351-0608 (2013) National identity building through patterns of an international third-person perception in news coverage. The International Communication Gazette London [u.a.] 75 8 732-749 [Zeitschriftenartikel]

Müller, Philipp ORCID: 0000-0002-5351-0608 ; Hohlfeld, Ralf (2013) Journalistische Vorstellungen von Medienwirkungen. Dimensionen - Entstehungsbedingungen - Folgen. Medien & Kommunikationswissenschaft : M & K Baden-Baden 61 2 166-182 [Zeitschriftenartikel]

Müller, Philipp ORCID: 0000-0002-5351-0608 ; Scherr, Sebastian ; Fast, Victoria (2013) Der Einfluss wahrgenommener Medienwirkungen auf die Verarbeitung von Fallbeispielen. Jandura, Olaf Theorieanpassungen in der digitalen Medienwelt Reihe Rezeptionsforschung Baden-Baden 25 141-158 [Buchkapitel]

Müller, Philipp ORCID: 0000-0002-5351-0608 (2013) Ralf Hohlfeld. Meyen, Michael Biografisches Lexikon der Kommunikationswissenschaft (BLexKom) Köln 21. Juni 2013 [Lexikonartikel]

Müller, Philipp ORCID: 0000-0002-5351-0608 (2013) Wolfram Peiser. Meyen, Michael Biografisches Lexikon der Kommunikationswissenschaft (BLexKom) Köln 21. Juni 2013 [Lexikonartikel]

Müller, Philipp ORCID: 0000-0002-5351-0608 (2011) "Wir sind besser als die anderen" : Optimistic Bias als Schema der Medienberichterstattung. Publizistik Wiesbaden 56 4 441-459 [Zeitschriftenartikel]

Müller, Philipp ORCID: 0000-0002-5351-0608 (2010) Der Third-Person-Effekt als Darstellungsphänomen. Passauer Schriften zur Kommunikationswissenschaft Berlin ; Münster 2 [Buch]

Müller, Philipp ORCID: 0000-0002-5351-0608 (2010) Das Legitimationsproblem des öffentlich-rechtlichen Rundfunks im Zeitalter der Medienkonvergenz. Hohlfeld, Ralf Crossmedia : wer bleibt auf der Strecke? Beiträge aus Wissenschaft und Praxis Passauer Schriften zur Kommunikationswissenschaft Berlin ; Münster 1 172-193 [Buchkapitel]

Müller, Philipp ORCID: 0000-0002-5351-0608 Tabloid Britain - Broadsheet Germany? Die Bedeutung der Boulevardpresse für die politische Kommunikation in Großbritannien und Deutschland. Mok, Kathrin Passauer Schriften zur Kommunikationswissenschaft 167-186 In: Politische Kommunikation heute : Beiträge des 5. Düsseldorfer Forums Politische Kommunikation (2010) Berlin 5. Düsseldorfer Forum Politische Kommunikation (Düsseldorf, Germany) [Konferenzveröffentlichung]

N

Neumann-Braun, Klaus ; Peltzer, Anja (2017) Strukturanalytische Rezeptionsforschung. Mikos, Lothar ; Wegener, Claudia Qualitative Medienforschung : ein Handbuch Konstanz ; München 122-130 [Buchkapitel]

O

Owen, Bradford ; Heisterkamp, Brian ; Halfmann, Annabell ORCID: 0000-0001-5073-9709 ; Vorderer, Peter (2018) Trait mindfulness and problematic smartphone use. Grimes, Diane Empirical studies of contemplative practices New York, NY 181-206 [Buchkapitel]

Owen, Bradford ; Heisterkamp, Brian ; Halfmann, Annabell ORCID: 0000-0001-5073-9709 ; Vorderer, Peter Trait mindfulness and problematic smartphone use. (2018) 68th Annual Conference of the International Communication Association (ICA) (Prague, Czech Republic) [Präsentation auf Konferenz]

P

Peltzer, Anja (2021) Kopfgeldjäger und andere Pathologien des Rechthabens. Zur Paradoxie gerechter Gewalt innerhalb und außerhalb des Westerns. Peltzer, Anja ; Ahrens, Jörn Politik der Grenze : interdisziplinäre Perspektiven auf die Frontier im Western der Gegenwart Köln 280-306 [Buchkapitel]

Peltzer, Anja ; Ahrens, Jörn (2021) Der Western der Gegenwart. Eine Einleitung. Peltzer, Anja ; Ahrens, Jörn Politik der Grenze : interdisziplinäre Perspektiven auf die Frontier im Western der Gegenwart Köln 7-26 [Buchkapitel]

Peltzer, Anja (2021) Evidenz in Serie? Zeit- und Wirklichkeitsbezüge serieller Fernsehformate im digitalen Wandel am Beispiel von Germany‘s Next Topmodel und dem Neo Magazin (Royale). Newiak, Denis ; Maeder, Dominik ; Schwaab, Herbert Fernsehwissenschaft und Serienforschung : Theorie, Geschichte und Gegenwart (post-)televisueller Serialität Wiesbaden, Germany 237-261 [Buchkapitel]

Peltzer, Anja (2021) Into the Wild - Vom filmischen Blick auf Gesellschaft. Wieser, Matthias ; Pilipets, Elena Medienkultur als kritische Gesellschaftsanalyse : Festschrift für Rainer Winter Alltag, Medien und Kultur Köln 18 266-279 [Buchkapitel]

Peltzer, Anja ; Wieser, Matthias J. ; Zillien, Nicole (2021) Editorial: Materialitäten des Digitalen. Medien-Journal : Zeitschrift für Medien- und Kommunikationsforschung Wien 45 1 2-6 [Zeitschriftenartikel]

Peltzer, Anja ; Wieser, Matthias ; Zillien, Nicole (2021) Editorial: Medien als Dinge denken. Medien-Journal : Zeitschrift für Medien- und Kommunikationsforschung Wien 44 4 2-6 [Zeitschriftenartikel]

Peltzer, Anja (2020) ‚Oh mein Gott Druck is so raffiniert!‘ : Repräsentation und Rezeption von Sozialen Medien im Alltag Jugendlicher im Funk-Format DRUCK. Krauß, Florian ; Stock, Moritz Teen TV : Repräsentationen, Lesarten und Produktionsweisen aktueller Jugendserien Wiesbaden ; [Heidelberg] 219-253 [Buchkapitel]

Peltzer, Anja (2020) Genregeschichte im Hollywoodkino. Stiglegger, Marcus Handbuch Filmgenre : Geschichte – Ästhetik – Theorie Wiesbaden ; [Heidelberg] 301-319 [Buchkapitel]

Peltzer, Anja (2020) Das Genre Kriegsfilm. Geimer, Alexander ; Heinze, Carsten ; Winter, Rainer Handbuch Filmsoziologie Wiesbaden 1-20 [Buchkapitel]

Peltzer, Anja ; Sommer, Vivien (2020) Stolpersteine digitaler Erinnerungskulturen. Eine komparative Analyse digitaler Zeitzeugenvideos über den Holocaust. Medien + Erziehung : Merz München 64 6 74-86 [Zeitschriftenartikel]

Peltzer, Anja ; Pilipets, Elena (2020) Die Ironie der Empörung : Affektive Politik im digitalen Afterlife des Ibiza-Videos. Seeliger, Martin Skandal und Empörung : Analysen zu Popkultur, Politik und Journalismus Berliner Debatte Initial : BDI Potsdam 31,2 108-122 [Buchkapitel]

Peltzer, Anja Bipolare Bilder : Zum Verhältnis von Raum, Indexikalität und Überwachung in der Fernsehserie Homeland. Schuff, Jochen ; Seel, Martin Normative Orders 16 201-214 In: Erzählungen und Gegenerzählungen : Terror und Krieg im Kino des 21. Jahrhunderts (2016) Frankfurt, M. ; New York, NY Workshop "Rechtfertigungsnarrative: Terror und Krieg im Kino" (Frankfurt / Main, Germany) [Konferenzveröffentlichung]

Peltzer, Anja (2015) Wenn Gewalt Geschichte wird: zum Verhältnis von Gesetz und Gewalt in True Grit. Keppler, Angela Gesetz und Gewalt im Kino Normative Orders Frankfurt, M. ; New York, NY 14 138-155 [Buchkapitel]

Peltzer, Anja (2015) No guns, no rules, just pure capitalism! Hollywood’s portraits of Wall Street. Murdock, Graham ; Gripsrud, Jostein Money talks : media, markets, crisis Bristol, UK ; Chicago, USA 151-168 [Buchkapitel]

Peltzer, Anja (2015) Voodoo Rhythm – The Gospel of Primitive Rock 'n' Roll. Rock and Pop in the Movies : Journal zur Analyse von Rock- und Popmusikfilmen Kiel 4 70-77 [Zeitschriftenartikel]

Peltzer, Anja Filmische Spekulationen. Zur Inszenierung der Finanzkrise im Kino. Wengeler, Martin ; Ziem, Alexander Sprache – Politik – Gesellschaft 12 111-126 In: Sprachliche Konstruktionen von Krisen : interdisziplinäre Perspektiven auf ein fortwährend aktuelles Phänomen (2013) Hamburg Internationale Arbeitstagung "Sprachliche Konstruktionen sozial- und wirtschaftspolitischer Krisen in der BRD von 1973 bis heute" (Trier, Germany) [Konferenzveröffentlichung]

Peltzer, Anja 'Gute Frage!' : Populäre Inszenierungen von Frage-Antwort-Strategien auf Pressekonferenzen im Bereich der Popmusik. Helms, Dietrich ; Phleps, Thomas Beiträge zur Popularmusikforschung 39 119-136 In: Ware Inszenierungen : Performance, Vermarktung und Authentizität in der populären Musik (2013) Bielefeld 22. Arbeitstagung des Arbeitskreises Studium Populärer Musik (ASPM) (Paderborn, Germany) [Konferenzveröffentlichung]

Peltzer, Anja ; Lämmle, Kathrin ; Wagenknecht, Andreas (2012) Die Finanzkrise in den Medien, eine Einleitung. Peltzer, Anja Krise, Cash & Kommunikation : die Finanzkrise in den Medien Konstanz ; München 9-20 [Buchkapitel]

Peltzer, Anja (2012) Return to Sender? Kulturelle und politische Adaptionsprozesse von Identität made in Hollywood. Heinze, Carsten ; Moebius, Stephan ; Reicher, Dieter Perspektiven der Filmsoziologie Theorie und Methode Konstanz ; München 62 199-219 [Buchkapitel]

Peltzer, Anja (2012) Identität für Alle! Der Blockbuster als global erfolgreicher Identitätsanbieter einer Weltgesellschaft. Rabbit Eye Bremen 4 89-101 [Zeitschriftenartikel]

R

Rinke, Eike Mark ; Dobbrick, Timo ORCID: 0000-0002-6252-1157 ; Löb, Charlotte ; Zirn, Cäcilia ; Wessler, Hartmut ORCID: 0000-0003-4216-5471 (2022) Expert-informed topic models for document set discovery. Open Access Communication Methods and Measures Philadelphia, PA 16 1 39-58 [Zeitschriftenartikel]
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S

Schäfer, Svenja ; Müller, Philipp ORCID: 0000-0002-5351-0608 ; Ziegele, Marc (2024) The double-edged sword of online deliberation: How evidence-based user comments both decrease and increase discussion participation intentions on social media. Open Access New Media & Society London [u.a.] 26 3 1403-1428 [Zeitschriftenartikel]
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Schneider, Frank M. ORCID: 0000-0003-1028-0854 ; Hitzfeld, Selina (2021) I ought to put down that phone but I phub nevertheless: Examining the predictors of phubbing behavior. Open Access Social Science Computer Review : SSCORE Thousand Oaks, Calif. [u.a.] 39 6 1075-1088 [Zeitschriftenartikel]
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Schemer, Christian ; Masur, Philipp K. ; Geiß, Stefan ; Müller, Philipp ORCID: 0000-0002-5351-0608 ; Schäfer, Svenja (2021) The impact of Internet and social media use on well-being: A longitudinal analysis of adolescents across nine years. Open Access Journal of Computer-Mediated Communication : JCMC Oxford [u.a.] 26 1 1-21 [Zeitschriftenartikel]
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Schulz, Anne ; Wirth, Werner ; Müller, Philipp ORCID: 0000-0002-5351-0608 (2020) We are the people and you are fake news: A social identity approach to populist citizens' false consensus and hostile media perceptions. Communication Research Beverly Hills, Calif. 47 2 201-226 [Zeitschriftenartikel]

Schneider, Frank M. ORCID: 0000-0003-1028-0854 ; Domahidi, Emese ; Dietrich, Felix ORCID: 0000-0002-0696-3380 (2020) What is important when we evaluate movies? Insights from computational analysis of online reviews. Open Access Media and Communication Lisboa 8 3 153-163 [Zeitschriftenartikel]
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Schneider, Frank M. ORCID: 0000-0003-1028-0854 ; Halfmann, Annabell ORCID: 0000-0001-5073-9709 (2019) Digitales Wohlbefinden und Salutogenese. Medien + Erziehung : Merz München 63 1 20-27 [Zeitschriftenartikel]

Schneider, Frank M. ORCID: 0000-0003-1028-0854 ; Halfmann, Annabell ORCID: 0000-0001-5073-9709 ; Vorderer, Peter (2019) POPC and the good life: A salutogenic take on being permanently online, permanently connected. Muñiz-Velázquez, José Antonio The Routledge handbook of positive communication : contributions of an emerging community of research on communication for happiness and social change London ; New York, NY 295-303 [Buchkapitel]

Schemer, Christian ; Geiß, Stefan ; Müller, Philipp ORCID: 0000-0002-5351-0608 (2019) Applying the reinforcing spirals model to dynamic communication phenomena: Conceptual and statistical pitfalls. Müller, Philipp Dynamische Prozesse der öffentlichen Kommunikation : Methodische Herausforderungen Köln 262-285 [Buchkapitel]

Schemer, Christian ; Wirth, Werner ; Wettstein, Martin ; Müller, Philipp ORCID: 0000-0002-5351-0608 ; Schulz, Anne ; Wirz, Dominique S. (2018) Wirkung populistischer Kommunikation : Populismus in den Medien, Wirkungen und deren Randbedingungen. Communicatio Socialis : ComSoc Baden-Baden 51 2 118-130 [Zeitschriftenartikel]

Schulz, Anne ; Müller, Philipp ORCID: 0000-0002-5351-0608 ; Schemer, Christian ; Wirz, Dominique S. ; Wettstein, Martin ; Wirth, Werner (2018) Measuring populist attitudes on three dimensions. International Journal of Public Opinion Research Oxford 30 2 316-326 [Zeitschriftenartikel]

Schindler, Johanna ; Müller, Philipp ORCID: 0000-0002-5351-0608 (2018) Design follows politics? The visualization of political orientation in newspaper page layout. Visual Communication Thousand Oaks, CA 17 2 141-161 [Zeitschriftenartikel]

Schindler, Johanna ; Krämer, Benjamin ; Müller, Philipp ORCID: 0000-0002-5351-0608 (2017) Looking left or looking right? Effects of newspaper layout style on the perception of political news. European Journal of Communication London 32 4 348-366 [Zeitschriftenartikel]

Schäfer, Svenja ; Sülflow, Michael ; Müller, Philipp ORCID: 0000-0002-5351-0608 (2017) The special taste of snack news: An application of niche theory to understand the appeal of Facebook as a news source. First Monday : Peer-Reviewed Journal on the Internet Chicago, IL 22 4 3. April [Zeitschriftenartikel]

Scherr, Sebastian ; Müller, Philipp ORCID: 0000-0002-5351-0608 (2017) How perceived persuasive intent and reactance contribute to third-person perceptions: Evidence from two experiments. Mass Communication and Society New York, NY 20 3 315-335 [Zeitschriftenartikel]

Schemer, Christian ; Müller, Philipp ORCID: 0000-0002-5351-0608 (2017) Europe: Representations of ethnic minorities and their effects. Campbell, Christopher P. The Routledge companion to media and race New York ; London 259-268 [Lexikonartikel]

Sommer, Markus (2015) Oberflächen der Weltausstellungen : das Welt-Bild in Katalogmaterialien ausgewählter Expos im 20. Jahrhundert. Marburg [Buch]

Scherr, Sebastian ; Müller, Philipp ORCID: 0000-0002-5351-0608 ; Fast, Victoria (2013) Do third-person perceptions amplify exemplification effects? International Journal of Communication : IJoC Los Angeles, Calif. 7 1603-1621 [Zeitschriftenartikel]

Scherr, Sebastian ; Müller, Philipp ORCID: 0000-0002-5351-0608 ; Fast, Victoria (2013) Single comments or average ratings: which elements of RateMyProfessors.com™ shape university students’ judgments and course choice intentions? Educational Assessment, Evaluation and Accountability Dordrecht [u.a.] 25 2 131-141 [Zeitschriftenartikel]

Schuhmann, Dieter ; Wagenknecht, Andreas (2012) Die Realität der Krise. Ein Gespräch mit dem Dokumentarfilm-Regisseur Dieter Schumann. Peltzer, Anja ; Lämmle, Kathrin ; Wagenknecht, Andreas Krise, Cash & Kommunikation : die Finanzkrise in den Medien Konstanz ; München 251-255 [Buchkapitel]

Schmitt, Anja ; Wagenknecht, Andreas Trend zur Fiktionalisierung? Zum Status von Inszenierungen und Authentisierungen in nicht-fiktionalen Fernsehformaten. Kallwies-Meuser, Nicole Schriftenreihe der Gesellschaft für Medienwissenschaft (GfM) 57-67 In: Mediale Ansichten : Dokumentation des 18. Film- und Fernsehwissenschaftlichen Kolloquiums Universität Mannheim 2005 (2006) Marburg 18. Film- und Fernsehwissenschaftliches Kolloquium (Mannheim, Germany) [Konferenzveröffentlichung]

V

Vorderer, Peter ; Halfmann, Annabell ORCID: 0000-0001-5073-9709 Entertainment as striving for resonance: A theoretical discussion of the reasons for and the social context of entertainment media use. (2019) 69th Annual Conference of the International Communication Association (ICA) (Washington, DC) [Präsentation auf Konferenz]

Vorderer, Peter ; Halfmann, Annabell ORCID: 0000-0001-5073-9709 Eudaimonic entertainment or resonance? (2019) 69th Annual Conference of the International Communication Association (ICA) (Washington, DC) [Präsentation auf Konferenz]

Vorderer, Peter ; Halfmann, Annabell ORCID: 0000-0001-5073-9709 (2019) Why do we entertain ourselves with media narratives? A theory of resonance perspective on entertainment experiences. Annals of the International Communication Association London 43 2 79-96 [Zeitschriftenartikel]

W

Wagenknecht, Andreas ; Wächtler, Jörn Büttner, Christoph A. ; Raczkowski, Felix (2024) Produktivität, Kreativität und individuelle Sinnstiftung : Das Büro als mehrfach inszenierte Arbeitswelt. AugenBlick -Konstanzer Hefte zur Medienwissenschaft Marburg 89 Magnetwand, Monitor, Meme : Büroarbeit und ihre Medien 95-111 [Zeitschriftenartikel]

Wessler, Hartmut ORCID: 0000-0003-4216-5471 (2022) Ein Ideenforum für die „Vorsondierungen“ der Kommunikationswissenschaft. Open Access Publizistik Wiesbaden 67 1 9-17 [Zeitschriftenartikel]
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Welbers, Kasper ; Atteveldt, Wouter van ; Bajjalieh, Joe ; Shalmon, Dan ; Joshi, Pradnyesh Vineet ; Althaus, Scott ; Chan, Chung-hong ORCID: 0000-0002-6232-7530 ; Wessler, Hartmut ORCID: 0000-0003-4216-5471 ; Jungblut, Marc (2022) Linking event archives to news: A computational method for analyzing the gatekeeping process. Open Access Communication Methods and Measures Philadelphia, PA 16 1 59-78 [Zeitschriftenartikel]
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Wagenknecht, Andreas (2022) "Wäre ich 17, wäre das mit Sicherheit meine favorisierte Band." Zur Thematisierung von Jugend und Musik in Interviewauszügen in Musikdokumentationen. Dreckmann, Kathrin ; Heinze, Carsten ; Hoffmann, Dagmar ; Matejovski, Dirk Jugend, Musik und Film Acoustic Studies Düsseldorf Düsseldorf 4 533-547 [Buchkapitel]

Wagenknecht, Andreas (2022) "Trotzdem sollte man als Metalfan dieses Album besitzen." Online-Rezensionen auf Amazon als Form der Fankommunikation. Open Access Hauser, Stefan ; Meier-Vieracker, Simon Fankulturen und Fankommunkation Forum Angewandte Linguistik Berlin [u.a.] 68 177-198 [Buchkapitel]
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Wagenknecht, Andreas (2021) Als Alex ausritt, den Western zu erobern. (Kritische) Reflektionen über den DEFA-"Indianerfilm" in der DDR. Peltzer, Anja ; Ahrens, Jörn Politik der Grenze : Interdisziplinäre Perspektiven auf die Frontier im Western der Gegenwart Köln 198-218 [Buchkapitel]

Wettstein, Martin ; Schulz, Anne ; Steenbergen, Marco ; Schemer, Christian ; Müller, Philipp ORCID: 0000-0002-5351-0608 ; Wirz, Dominique S. ; Wirth, Werner (2020) Measuring populism across nations: Testing for measurement invariance of an inventory of populist attitudes. International Journal of Public Opinion Research Oxford 32 2 284-305 [Zeitschriftenartikel]

Wagenknecht, Andreas (2020) Immer wenn die Duduk spielt. Zur Wiederverwendung der Musik aus dem Vorspann des Films "The Last Temptation Of Christ" in Fernsehdokumentationen und Dokumentarfilmen. Heldt, Guido Musik im Vorspann FilmMusik München 4 104-127 [Buchkapitel]

Wagenknecht, Andreas (2020) In der Kürze liegt die Würze. Zur Bedeutung und Aktualität des kurzen Films. Der Deutschunterricht Hannover 72 3 2-9 [Zeitschriftenartikel]

Wettstein, Martin ; Esser, Frank ; Büchel, Florin ; Schemer, Christian ; Wirz, Dominique S. ; Schulz, Anne ; Ernst, Nicole ; Engesser, Sven ; Müller, Philipp ORCID: 0000-0002-5351-0608 ; Wirth, Werner (2019) What drives populist styles? Analyzing immigration and labor market news in 11 countries. Journalism & Mass Communication Quarterly : JMCQ London [u.a.] 96 2 516-536 [Zeitschriftenartikel]

Wirz, Dominique S. ; Wettstein, Martin ; Schulz, Anne ; Müller, Philipp ORCID: 0000-0002-5351-0608 ; Schemer, Christian ; Ernst, Nicole ; Esser, Frank ; Wirth, Werner (2018) The effects of right-wing populist communication on emotions and cognitions toward immigrants. The International Journal of Press/Politics Thousand Oaks, CA 23 4 496-516 [Zeitschriftenartikel]

Winkler, Julia R. ; Halfmann, Annabell ORCID: 0000-0001-5073-9709 ; Freudenthaler, Rainer ORCID: 0000-0002-9075-1232 Backlash effects in online discussions: Effects of gender and counter-stereotypical communication on persuasiveness and likeability. (2017) 67th Annual Conference of the International Communication Association (ICA) (San Diego, CA) [Präsentation auf Konferenz]

Wirth, Werner ; Schemer, Christian ; Schulz, Anne ; Wettstein, Martin ; Wirz, Dominique S. ; Müller, Philipp ORCID: 0000-0002-5351-0608 (2017) A multi-dimensional measure to assess populist attitudes in the public in eight languages. NCCR Democracy Working Paper Zürich 87 [Arbeitspapier]

Wirth, Werner ; Esser, Frank ; Wettstein, Martin ; Engesser, Sven ; Wirz, Dominique S. ; Schulz, Anne ; Ernst, Nicole ; Büchel, Florin ; Caramani, Daniele ; Manucci, Luca ; Steenbergen, Marco ; Bernhard, Laurent ; Weber, Edward ; Hänggli, Regula ; Dalmus, Caroline ; Schemer, Christian ; Müller, Philipp ORCID: 0000-0002-5351-0608 (2016) The appeal of populist ideas, strategies and styles: A theoretical model and research design for analyzing populist political communication. NCCR Democracy Working Paper Zürich 88 [Arbeitspapier]

Wagenknecht, Andreas (2016) Die Suche bleibt : die ostdeutsche Punk- und Independent-Szene vor und nach der Wende in den Rockumentaries "flüstern & Schreien" (DDR 1988) und "flüstern & Schreien - 2. Teil" (BRD 1994). Heinze, Carsten Populäre Musikkulturen im Film : Inter- und transdisziplinäre Perspektiven Wiesbaden 353-369 [Buchkapitel]

Wagenknecht, Andreas (2016) Wie informiert das Fernsehen? Ein Indizienbeweis : von Bernward Wember (1976). Potthoff, Matthias Schlüsselwerke der Medienwirkungsforschung Wiesbaden 147-159 [Buchkapitel]

Wagenknecht, Andreas (2015) A silent rockumentary - Mardi Gras. BB (BRD 2012). Rock and Pop in the Movies : Journal zur Analyse von Rock- und Popmusikfilmen Kiel 4 90-94 [Zeitschriftenartikel]

Wagenknecht, Andreas (2015) Rezension zu: Jost, Christofer / Klug, Daniel / Schmidt, Axel / Neumann-Braun, Klaus (Hrsg.): Populäre Musik, mediale Musik? Transdisziplinäre Beiträge zu den Medien populärer Musik. Baden-Baden: Nomos Verlagsgesellschaft 2011, 248 S. (Short Cuts / Cross Media. 3.). 29,-- EURO. ISBN: 978-3-8329-6719-2. Rock and Pop in the Movies : Journal zur Analyse von Rock- und Popmusikfilmen Kiel 4 124-126 [Rezension]

Wagenknecht, Andreas (2012) Pornografie und Gewalt im Black Metal? Inszenierungen zwischen Provokation und Anderswelt. Schuegraf, Martina Pornografisierung von Gesellschaft : Perspektiven aus Theorie, Empirie und Praxis Alltag, Medien und Kultur Konstanz ; München 9 135-146 [Buchkapitel]

Wagenknecht, Andreas (2012) "Explosionen im Verbrennungsmotor": Das Automobil und die russische Montagetheorie. Stollfuß, Sven Im Bild bleiben : Perspektiven für eine moderne Medienwissenschaft Marburger Schriften zur Medienforschung Darmstadt 189-203 [Buchkapitel]

Wagenknecht, Andreas (2012) Das Böse mit Humor nehmen. Die Ernsthaftigkeit des Black Metal und deren ironisierende Aneignung am Beispiel von Fanclips auf YouTube. Nohr, Rolf F. Metal matters : Heavy Metal als Kultur und Welt Medien'Welten Münster ; Berlin 16 153-164 [Buchkapitel]

Wagenknecht, Andreas (2012) Wenn Fledermäuse Walzer tanzen. Zur inszenatorischen Verwendung von Musik in dokumentarischen Formen des Fernsehens. Krohn, Tarek Film und Musik als multimedialer Raum Marburger Schriften zur Medienforschung Marburg 35 186-195 [Buchkapitel]

Wagenknecht, Andreas (2011) Das Böse mit Humor nehmen. Die Ernsthaftigkeit des Black Metal und deren ironisierende Aneignung am Beispiel von Fanclips auf YouTube. Nohr, Rolf F. Metal matters : Heavy Metal als Kultur und Welt Medien'Welten Münster ; Berlin 16 153-164 [Buchkapitel]

Wagenknecht, Andreas (2011) Daniela Pscheida: Das Wikipedia-Universum. Wie das Internet unsere Wissenskultur verändert. Bielefeld: transcript Verlag 2010, 518 S., ISBN 978-3-8376-1561-6, € 29,80. Medienwissenschaft : Rezensionen & Reviews Marburg 2011 2 265-267 [Rezension]

Wagenknecht, Andreas (2010) Full Metal Village : BRD 2006. Kieler Beiträge zur Filmmusikforschung Kiel 5 3 437-440 [Zeitschriftenartikel]

Wagenknecht, Andreas (2010) Devotional : Großbritannien 1993. Kieler Beiträge zur Filmmusikforschung Kiel 5 3 403-406 [Zeitschriftenartikel]

Wagenknecht, Andreas (2009) Filminterne Beglaubigungen und Kontextualisierungen von Re-Enactments im dokumentarischen Fernsehen. Segeberg, Harro Referenzen : zur Theorie und Geschichte des Realen in den Medien Schriftenreihe der Gesellschaft für Medienwissenschaft (GfM) Marburg 16 198-210 [Buchkapitel]

Wagenknecht, Andreas (2009) Werner Faulstich: Grundkurs Fernsehanalyse. Paderborn: Wilhelm Fink 2008, 237 S., ISBN 978-3-7705-4683-1, € 18,90. Medienwissenschaft : Rezensionen & Reviews Marburg 2009 1 68-69 [Rezension]

Wagenknecht, Andreas (2009) Katja Lantzsch: Der internationale Fernsehformathandel. Akteure, Strategien, Strukturen, Organisationsformen. Wiesbaden: VS Verlag für Sozialwissenschaften 2008, 311 Seiten. Rundfunk und Geschichte : RuG Mainz 35 1/2 70-71 [Rezension]

Wagenknecht, Andreas (2008) Wenn Fledermäuse Walzer tanzen. Zur inszenatorischen Verwendung von Musik in dokumentarischen Formen des Fernsehens. Kieler Beiträge zur Filmmusikforschung Kiel 1 75-85 [Zeitschriftenartikel]

Wagenknecht, Andreas (2008) Michael Treutler: Die Ordnung der Sinne. Zu den Grundlagen eines medienökonomischen Menschen. Bielefeld: transcript Verlag 2005, 282 S., ISBN 3-89942-514-6, € 26,80. Medienwissenschaft : Rezensionen & Reviews Marburg 2008 1 57-58 [Rezension]

Wagenknecht, Andreas (2006) Friedrich Krotz: Neue Theorien entwickeln. Eine Einführung in die Grounded Theory, die Heuristische Sozialforschung und die Ethnographie anhand von Beispielen aus der Kommunikationsforschung. Köln: Herbert von Halem Verlag, 2005. – 315 S. ISBN 3-931606-64-3. Medien & Kommunikationswissenschaft : M & K Baden-Baden 54 1 137-138 [Rezension]

Z

Zimmermann, Fabian ORCID: 0000-0003-2660-0023 ; Petersen, Christine ORCID: 0000-0003-2432-6657 ; Kohring, Matthias Using a qualitative approach to explore the architecture of trust in science. (2023) "Authentic Voices in Science Communication", Post-Conference of the 73rd Annual Conference of the International Communication Association (ICA) (Toronto, Canada) [Präsentation auf Konferenz]

Diese Liste wurde am Thu Nov 21 01:51:01 2024 CET automatisch erstellt.