Back to overview
Export results as [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0

Schulz, Anne ; Wirth, Werner ; Müller, Philipp ORCID: 0000-0002-5351-0608 (2020) We are the people and you are fake news: A social identity approach to populist citizens' false consensus and hostile media perceptions. Communication Research Beverly Hills, CA 47 2 201-226 [Article]

Wettstein, Martin ; Schulz, Anne ; Steenbergen, Marco ; Schemer, Christian ; Müller, Philipp ORCID: 0000-0002-5351-0608 ; Wirz, Dominique S. ; Wirth, Werner (2020) Measuring populism across nations: Testing for measurement invariance of an inventory of populist attitudes. International Journal of Public Opinion Research Oxford 32 2 284-305 [Article]

Wagenknecht, Andreas (2020) Immer wenn die Duduk spielt. Zur Wiederverwendung der Musik aus dem Vorspann des Films "The Last Temptation Of Christ" in Fernsehdokumentationen und Dokumentarfilmen. Heldt, Guido Musik im Vorspann FilmMusik München 4 104-127 [Book chapter]

Schneider, Frank M. ORCID: 0000-0003-1028-0854 ; Hitzfeld, Selina (2019) I ought to put down that phone but I phub nevertheless: Examining the predictors of phubbing behavior. Open Access Social Science Computer Review : SSCORE Thousand Oaks, CA ; London tba [Article]
[img]
Preview

Schneider, Frank M. ORCID: 0000-0003-1028-0854 ; Halfmann, Annabell ORCID: 0000-0001-5073-9709 (2019) Digitales Wohlbefinden und Salutogenese. Medien + Erziehung : Merz München 63 1 20-27 [Article]

Halfmann, Annabell ORCID: 0000-0001-5073-9709 ; Dech, Helena ; Riemann, Jana ; Schlenker, Leonie ; Wessler, Hartmut ORCID: 0000-0003-4216-5471 (2019) Moving closer to the action: How viewers’ experiences of eyewitness videos in TV news influence the trustworthiness of the reports. Journalism & Mass Communication Quarterly : JMCQ London [u.a.] 96 2 367-384 [Article]

Vorderer, Peter ; Halfmann, Annabell ORCID: 0000-0001-5073-9709 Entertainment as striving for resonance: A theoretical discussion of the reasons for and the social context of entertainment media use. (2019) 69th Annual Conference of the International Communication Association (ICA) (Washington, DC) [Conference presentation]

Vorderer, Peter ; Halfmann, Annabell ORCID: 0000-0001-5073-9709 Eudaimonic entertainment or resonance? (2019) 69th Annual Conference of the International Communication Association (ICA) (Washington, DC) [Conference presentation]

Vorderer, Peter ; Halfmann, Annabell ORCID: 0000-0001-5073-9709 (2019) Why do we entertain ourselves with media narratives? A theory of resonance perspective on entertainment experiences. Annals of the International Communication Association London 43 2 79-96 [Article]

Schneider, Frank M. ORCID: 0000-0003-1028-0854 ; Halfmann, Annabell ORCID: 0000-0001-5073-9709 ; Vorderer, Peter (2019) POPC and the good life: A salutogenic take on being permanently online, permanently connected. Muñiz-Velázquez, José Antonio The Routledge handbook of positive communication : contributions of an emerging community of research on communication for happiness and social change London ; New York, NY 295-303 [Book chapter]

Wettstein, Martin ; Esser, Frank ; Büchel, Florin ; Schemer, Christian ; Wirz, Dominique S. ; Schulz, Anne ; Ernst, Nicole ; Engesser, Sven ; Müller, Philipp ORCID: 0000-0002-5351-0608 ; Wirth, Werner (2019) What drives populist styles? Analyzing immigration and labor market news in 11 countries. Journalism & Mass Communication Quarterly : JMCQ London [u.a.] 96 2 516-536 [Article]

Koch, Thomas ; Peter, Christina ; Müller, Philipp ORCID: 0000-0002-5351-0608 (2019) Das Experiment in der Kommunikations- und Medienwissenschaft : Grundlagen, Durchführung und Auswertung experimenteller Forschung. Wiesbaden [Book]

Müller, Philipp ORCID: 0000-0002-5351-0608 (2019) Warnen oder Löschen: Wie sollen Plattformen mit Falschmeldungen verfahren? bpb: / Bundeszentrale für politische Bildung Berlin Dossier Digitale Desinformation [Working paper]

Müller, Philipp ORCID: 0000-0002-5351-0608 ; Denner, Nora (2019) Was tun gegen Fake News? Eine Analyse anhand der Entstehungsbedingungen und Wirkweisen gezielter Falschmeldungen im Internet : Kurzgutachten im Auftrag der Friedrich-Naumann-Stiftung für die Freiheit. Potsdam-Babelsberg [Working paper]

Müller, Philipp ORCID: 0000-0002-5351-0608 ; Denner, Nora (2019) What can be done to counter Fake News? Potsdam-Babelsberg [Working paper]

Müller, Philipp ORCID: 0000-0002-5351-0608 (2019) Franzisca Schmidt: Populistische Kommunikation und die Rolle der Medien. Rezensionen:Kommunikation:Medien : r:k:m Köln 29. Mai 2019 [Review]

Müller, Philipp ORCID: 0000-0002-5351-0608 ; Schulz, Anne (2019) Alternative media for a populist audience? Exploring political and media use predictors of exposure to Breitbart, Sputnik, and Co. Information, Communication & Society : ICS London [Article]

Müller, Philipp ORCID: 0000-0002-5351-0608 ; Geiß, Stefan ; Schemer, Christian ; Naab, Teresa K. ; Peter, Christina (2019) Die Dynamik öffentlicher Kommunikationsprozesse als Herausforderung für die empirische Forschung. Müller, Philipp Dynamische Prozesse der öffentlichen Kommunikation : Methodische Herausforderungen Methoden und Forschungslogik der Kommunikationswissenschaft Köln 15 9-17 [Book chapter]

Schemer, Christian ; Geiß, Stefan ; Müller, Philipp ORCID: 0000-0002-5351-0608 (2019) Applying the reinforcing spirals model to dynamic communication phenomena: Conceptual and statistical pitfalls. Müller, Philipp Dynamische Prozesse der öffentlichen Kommunikation : Methodische Herausforderungen Köln 262-285 [Book chapter]

Müller, Philipp ORCID: 0000-0002-5351-0608 (2019) Der Wert der Wertung. Aviso : Informationsdienst der Deutschen Gesellschaft für Publizistik- und Kommunikationswissenschaft Leipzig ; Köln 69 2 7 [Article]

Müller, Philipp ORCID: 0000-0002-5351-0608 ; Geiß, Stefan ; Schemer, Christian ; Naab, Teresa K. ; Peter, Christina (2019) Dynamische Prozesse der öffentlichen Kommunikation : Methodische Herausforderungen. Methoden und Forschungslogik der Kommunikationswissenschaft Köln 15 [Book]

Müller, Philipp ORCID: 0000-0002-5351-0608 ; Schulz, Anne (2019) Facebook or Fakebook? How users' perceptions of 'fake news' are related to their evaluation and verification of news on Facebook. Studies in Communication and Media : SCM Baden-Baden 8 4 547-559 [Article]

Owen, Bradford ; Heisterkamp, Brian ; Halfmann, Annabell ORCID: 0000-0001-5073-9709 ; Vorderer, Peter (2018) Trait mindfulness and problematic smartphone use. Grimes, Diane Empirical studies of contemplative practices New York, NY 181-206 [Book chapter]

Halfmann, Annabell ORCID: 0000-0001-5073-9709 ; Vorderer, Peter ; Dietrich, Felix ; Lutz, Sarah ORCID: 0000-0003-1310-934X Who determines your mobile communication? The effects of social pressure on self-control, need satisfaction, well-being, and perceived stress. (2018) 68th Annual Conference of the International Communication Association (ICA) (Prague, Czech Republic) [Conference presentation]

Owen, Bradford ; Heisterkamp, Brian ; Halfmann, Annabell ORCID: 0000-0001-5073-9709 ; Vorderer, Peter Trait mindfulness and problematic smartphone use. (2018) 68th Annual Conference of the International Communication Association (ICA) (Prague, Czech Republic) [Conference presentation]

Halfmann, Annabell ORCID: 0000-0001-5073-9709 ; Rieger, Diana ; Vorderer, Peter Wer bestimmt, wann du mobil kommunizierst? Die Effekte von Erreichbarkeitsdruck auf Selbstkontrolle, Bedürfnisbefriedigung, Wohlbefinden und Stress. (2018) 63. Jahrestagung der Deutschen Gesellschaft für Publizistik und Kommunikationswissenschaft (DGPuK) (Mannheim, Germany) [Conference presentation]

Müller, Philipp ORCID: 0000-0002-5351-0608 ; Schmitt, Josephine B. ; Krämer, Benjamin (2018) Of rules and role models: How perceptions of parents' mediation and modelling contribute to individuals' media innovativeness. Journal of Broadcasting & Electronic Media Philadelphia, PA 62 4 692-710 [Article]

Wirz, Dominique S. ; Wettstein, Martin ; Schulz, Anne ; Müller, Philipp ORCID: 0000-0002-5351-0608 ; Schemer, Christian ; Ernst, Nicole ; Esser, Frank ; Wirth, Werner (2018) The effects of right-wing populist communication on emotions and cognitions toward immigrants. The International Journal of Press, Politics Thousand Oaks, CA 23 4 496-516 [Article]

Schemer, Christian ; Wirth, Werner ; Wettstein, Martin ; Müller, Philipp ORCID: 0000-0002-5351-0608 ; Schulz, Anne ; Wirz, Dominique S. (2018) Wirkung populistischer Kommunikation : Populismus in den Medien, Wirkungen und deren Randbedingungen. Communicatio Socialis : ComSoc Baden-Baden 51 2 118-130 [Article]

Schulz, Anne ; Müller, Philipp ORCID: 0000-0002-5351-0608 ; Schemer, Christian ; Wirz, Dominique S. ; Wettstein, Martin ; Wirth, Werner (2018) Measuring populist attitudes on three dimensions. International Journal of Public Opinion Research Oxford 30 2 316-326 [Article]

Schindler, Johanna ; Müller, Philipp ORCID: 0000-0002-5351-0608 (2018) Design follows politics? The visualization of political orientation in newspaper page layout. Visual Communication Thousand Oaks, CA 17 2 141-161 [Article]

Müller, Philipp ORCID: 0000-0002-5351-0608 (2018) Polarisierung des Publikums. Wie sich die Beziehung zwischen Journalismus und Bürgern verändert - und warum. Linbourg, Peter Meinungsmache im Netz : Fake News, Bots und Hate Speech Medienkulturen Göttingen 4 33-43 [Book chapter]

Müller, Philipp ORCID: 0000-0002-5351-0608 ; Denner, Nora (2018) Postfaktizität - der (neue) Kampf um die Wahrheit und die Kommunikationswissenschaft : eine Debatte. Aviso : Informationsdienst der Deutschen Gesellschaft für Publizistik- und Kommunikationswissenschaft Leipzig 66 [Journal/Publication series]

Müller, Philipp ORCID: 0000-0002-5351-0608 ; Denner, Nora (2018) Die Debatte: Postfaktizität : eine Einleitung. Aviso : Informationsdienst der Deutschen Gesellschaft für Publizistik- und Kommunikationswissenschaft Leipzig 66 3 [Article]

Halfmann, Annabell ORCID: 0000-0001-5073-9709 (2017) Die Anwendbarkeit von Theorien über Verhaltensnormen auf multinationale Unternehmen : eine empirische Untersuchung und theoretische Analyse am Beispiel der Debatte über die Textilindustrie in Bangladesch. Lingener Lektüren zum Kommunikationsmanagement Münster 6 [Book]

Halfmann, Annabell ORCID: 0000-0001-5073-9709 ; Dech, Helena ; Riemann, Jana ; Schlenker, Leonie ; Wessler, Hartmut ORCID: 0000-0003-4216-5471 Seeing it through the eyes of the victims: How viewers' experiences of eyewitness videos in TV news influence the trustworthiness of the reports. (2017) 67th Annual Conference of the International Communication Association (San Diego, CA) [Conference presentation]

Halfmann, Annabell ORCID: 0000-0001-5073-9709 ; Rieger, Diana ; Vorderer, Peter Permanently connected via smartphones: Testing the effects of social pressure to be accessible on subjective well-being in a field experiment. (2017) 67th Annual Conference of the International Communication Association (San Diego, CA) [Conference presentation]

Winkler, Julia R. ; Halfmann, Annabell ORCID: 0000-0001-5073-9709 ; Freudenthaler, Rainer Backlash effects in online discussions: Effects of gender and counter-stereotypical communication on persuasiveness and likeability. (2017) 67th Annual Conference of the International Communication Association (San Diego, CA) [Conference presentation]

Halfmann, Annabell ORCID: 0000-0001-5073-9709 ; Dech, Helena ; Riemann, Jana ; Schlenker, Leonie ; Wessler, Hartmut ORCID: 0000-0003-4216-5471 Seeing it through the eyes of the victims: How viewers' experiences of eyewitness videos in TV news influence the trustworthiness of the reports. (2017) 62. Jahrestagung der Deutschen Gesellschaft für Publizistik und Kommunikationswissenschaft (DGPuK) (Düsseldorf, Germany) [Conference presentation]

Halfmann, Annabell ORCID: 0000-0001-5073-9709 ; Rieger, Diana ; Vorderer, Peter Permanent mit Freunden über das Smartphone verbunden. Die Effekte von Erreichbarkeitsdruck auf das Wohlbefinden und Stresserleben. (2017) Jahrestagung der Fachgruppe Rezeptions- und Wirkungsforschung in der Deutschen Gesellschaft für Publizistik und Kommunikationswissenschaft (DGPuK) (Erfurt, Germany) [Conference presentation]

Halfmann, Annabell ORCID: 0000-0001-5073-9709 ; Winkler, Julia R. ; Freudenthaler, Rainer Backlash-Effekte in Online-Diskussionen: Auswirkungen von (nicht-)geschlechterstereotypem Diskussionsverhalten auf die Bewertung von Überzeugungsfähigkeit und Sympathie. (2017) Jahrestagung der Fachgruppe Rezeptions- und Wirkungsforschung in der Deutschen Gesellschaft für Publizistik und Kommunikationswissenschaft (DGPuK) (Erfurt, Germany) [Conference presentation]

Müller, Philipp ORCID: 0000-0002-5351-0608 ; Schemer, Christian ; Wettstein, Martin ; Schulz, Anne ; Wirz, Dominique S. ; Engesser, Sven ; Wirth, Werner (2017) The polarizing impact of news coverage on populist attitudes in the public: Evidence from a panel study in four European democracies. Journal of Communication Oxford 67 6 968-992 [Article]

Schindler, Johanna ; Krämer, Benjamin ; Müller, Philipp ORCID: 0000-0002-5351-0608 (2017) Looking left or looking right? Effects of newspaper layout style on the perception of political news. European Journal of Communication : EJC London 32 4 348-366 [Article]

Schäfer, Svenja ; Sülflow, Michael ; Müller, Philipp ORCID: 0000-0002-5351-0608 (2017) The special taste of snack news: An application of niche theory to understand the appeal of Facebook as a news source. First Monday : Peer-Reviewed Journal on the Internet Chicago, IL 22 4 3. April [Article]

Scherr, Sebastian ; Müller, Philipp ORCID: 0000-0002-5351-0608 (2017) How perceived persuasive intent and reactance contribute to third-person perceptions: Evidence from two experiments. Mass Communication and Society New York, NY 20 3 315-335 [Article]

Müller, Philipp ORCID: 0000-0002-5351-0608 ; Hohlfeld, Ralf (2017) How journalists think about media effects - and why we should care. Atlantic Journal of Communication New York, NY 25 2 88-100 [Article]

Müller, Philipp ORCID: 0000-0002-5351-0608 ; Scherr, Sebastian (2017) Reducing the bias: How perspective taking affects first- and third-person perceptions of media influence. Communication Research Reports London [u.a.] 34 2 134-142 [Article]

Müller, Philipp ORCID: 0000-0002-5351-0608 ; Denner, Nora (2017) Was tun gegen "Fake News"? : Eine Analyse anhand der Entstehungsbedingungen und Wirkweisen gezielter Falschmeldungen im Internet : Kurzgutachten im Auftrag der Friedrich-Naumann-Stiftung für die Freiheit. Potsdam-Babelsberg [Working paper]

Wirth, Werner ; Schemer, Christian ; Schulz, Anne ; Wettstein, Martin ; Wirz, Dominique S. ; Müller, Philipp ORCID: 0000-0002-5351-0608 (2017) A multi-dimensional measure to assess populist attitudes in the public in eight languages. NCCR Democracy Working Paper Zürich 87 [Working paper]

Müller, Philipp ORCID: 0000-0002-5351-0608 ; Schäfer, Svenja (2017) Latent mean (comparison). Matthes, Jörg The international encyclopedia of communication research methods Hoboken, NJ 2 1-7 [Encyclopedic article]

Schemer, Christian ; Müller, Philipp ORCID: 0000-0002-5351-0608 (2017) Europe: Representations of ethnic minorities and their effects. Campbell, Christopher P. The Routledge companion to media and race New York ; London 259-268 [Encyclopedic article]

Krämer, Benjamin ; Müller, Philipp ORCID: 0000-0002-5351-0608 (2016) Is a theory of media and communication history possible (and necessary)? Studies in Communication, Media : SCM Baden-Baden 5 3 307-333 [Article]

Müller, Philipp ORCID: 0000-0002-5351-0608 ; Schneiders, Pascal ; Schäfer, Svenja (2016) Appetizer or main dish? Explaining the use of Facebook news posts as a substitute for other news sources. Computers in Human Behavior Amsterdam [u.a.] 65 431-441 [Article]

Müller, Philipp ORCID: 0000-0002-5351-0608 (2016) Die Wahrnehmung des Medienwandels : eine Exploration ihrer Dimensionen, Entstehungsbedingungen und Folgen. Wiesbaden [Book]

Müller, Philipp ORCID: 0000-0002-5351-0608 (2016) National identity building as a mediated process : A two-level model of its functions and dysfunctions. Grimm, Jürgen Dynamics of national identity : media and societal factors of what we are Routledge Advances in Sociology London ; New York 167 319-333 [Book chapter]

Müller, Philipp ORCID: 0000-0002-5351-0608 (2016) Lilienthal, Volker, Weichert, Stephan, Reineck, Dennis, Sehl, Annika und Silvia Worm: Digitaler Journalismus. Dynamik - Teilhabe - Technik Leipzig: Vistas 2014 (= Schriftenreihe Medienforschung der Landesanstalt für Medien Nordrhein-Westfalen; Bd. 74). 455 Seiten. Preis: € 26,–. Publizistik Wiesbaden 61 4 489-491 [Review]

Wirth, Werner ; Esser, Frank ; Wettstein, Martin ; Engesser, Sven ; Wirz, Dominique S. ; Schulz, Anne ; Ernst, Nicole ; Büchel, Florin ; Caramani, Daniele ; Manucci, Luca ; Steenbergen, Marco ; Bernhard, Laurent ; Weber, Edward ; Hänggli, Regula ; Dalmus, Caroline ; Schemer, Christian ; Müller, Philipp ORCID: 0000-0002-5351-0608 (2016) The appeal of populist ideas, strategies and styles: A theoretical model and research design for analyzing populist political communication. NCCR Democracy Working Paper Zürich 88 [Working paper]

Wagenknecht, Andreas (2016) Die Suche bleibt : die ostdeutsche Punk- und Independent-Szene vor und nach der Wende in den Rockumentaries "flüstern & Schreien" (DDR 1988) und "flüstern & Schreien - 2. Teil" (BRD 1994). Heinze, Carsten Populäre Musikkulturen im Film : Inter- und transdisziplinäre Perspektiven Wiesbaden 353-369 [Book chapter]

Wagenknecht, Andreas (2016) Wie informiert das Fernsehen? Ein Indizienbeweis : von Bernward Wember (1976). Potthoff, Matthias Schlüsselwerke der Medienwirkungsforschung Wiesbaden 147-159 [Book chapter]

Müller, Philipp ORCID: 0000-0002-5351-0608 (2015) Gib mir Orientierung, gib mir Redestoff! Wie sich die Wahrnehmung des Medienwandels auf die Zahlungsbereitschaft für journalistische Inhalte auswirkt. Pagel, Sven Schnittstellen (in) der Medienökonomie Reihe Medienökonomie Baden-Baden 8 361-378 [Book chapter]

Müller, Philipp ORCID: 0000-0002-5351-0608 (2015) Kognitive und affektive Barrieren bei der Kommunikation politischer Reformen. Fröhlich, Romy Politik - PR - Persuasion : Strukturen, Funktionen und Wirkungen politischer Öffentlichkeitsarbeit Wiesbaden 171-191 [Book chapter]

Sommer, Markus (2015) Oberflächen der Weltausstellungen : das Welt-Bild in Katalogmaterialien ausgewählter Expos im 20. Jahrhundert. Marburg [Book]

Wagenknecht, Andreas (2015) A silent rockumentary - Mardi Gras. BB (BRD 2012). Rock and Pop in the Movies : Journal zur Analyse von Rock- und Popmusikfilmen Kiel 4 90-94 [Article]

Wagenknecht, Andreas (2015) Rezension zu: Jost, Christofer / Klug, Daniel / Schmidt, Axel / Neumann-Braun, Klaus (Hrsg.): Populäre Musik, mediale Musik? Transdisziplinäre Beiträge zu den Medien populärer Musik. Baden-Baden: Nomos Verlagsgesellschaft 2011, 248 S. (Short Cuts / Cross Media. 3.). 29,-- EURO. ISBN: 978-3-8329-6719-2. Rock and Pop in the Movies : Journal zur Analyse von Rock- und Popmusikfilmen Kiel 4 124-126 [Review]

Fast, Victoria ; Müller, Philipp ORCID: 0000-0002-5351-0608 ; Scherr, Sebastian (2014) Der kombinierte Einsatz von Daten und Fallbeispielen in den Medien: Wirkung und Glaubwürdigkeit. Loosen, Wiebke Journalismus und (sein) Publikum : Schnittstellen zwischen Journalismusforschung und Rezeptions- und Wirkungsforschung Wiesbaden 317-334 [Book chapter]

Müller, Philipp ORCID: 0000-0002-5351-0608 (2014) Naab, Thorsten: Naive Medientheorien und Third-Person Perception. Eine Untersuchung zur Integrierbarkeit beider Konzepte. Baden-Baden: Nomos 2013 ( = Reihe: Rezeptionsforschung; Bd. 29). 313 Seiten. Preis: € 49,–. Publizistik Wiesbaden 59 2 225-227 [Review]

Müller, Philipp ORCID: 0000-0002-5351-0608 (2013) National identity building through patterns of an international third-person perception in news coverage. International Communication Gazette London [u.a.] 75 8 732-749 [Article]

Krämer, Benjamin ; Müller, Philipp ORCID: 0000-0002-5351-0608 (2013) Die (Geschichts-)Theorien der Mediengeschichtsforschung : Ansätze für Typologien. Medien & Zeit Wien 28 2 53-68 [Article]

Scherr, Sebastian ; Müller, Philipp ORCID: 0000-0002-5351-0608 ; Fast, Victoria (2013) Do third-person perceptions amplify exemplification effects? International Journal of Communication : IJoC Los Angeles, CA 7 1603-1621 [Article]

Müller, Philipp ORCID: 0000-0002-5351-0608 ; Hohlfeld, Ralf (2013) Journalistische Vorstellungen von Medienwirkungen. Dimensionen - Entstehungsbedingungen - Folgen. Medien & Kommunikationswissenschaft : M & K Baden-Baden 61 2 166-182 [Article]

Scherr, Sebastian ; Müller, Philipp ORCID: 0000-0002-5351-0608 ; Fast, Victoria (2013) Single comments or average ratings: which elements of RateMyProfessors.com™ shape university students’ judgments and course choice intentions? Educational Assessment, Evaluation and Accountability Dordrecht [u.a.] 25 2 131-141 [Article]

Müller, Philipp ORCID: 0000-0002-5351-0608 ; Scherr, Sebastian ; Fast, Victoria (2013) Der Einfluss wahrgenommener Medienwirkungen auf die Verarbeitung von Fallbeispielen. Jandura, Olaf Theorieanpassungen in der digitalen Medienwelt Reihe Rezeptionsforschung Baden-Baden 25 141-158 [Book chapter]

Müller, Philipp ORCID: 0000-0002-5351-0608 (2013) Ralf Hohlfeld. Meyen, Michael Biografisches Lexikon der Kommunikationswissenschaft (BLexKom) Köln 21. Juni 2013 [Encyclopedic article]

Müller, Philipp ORCID: 0000-0002-5351-0608 (2013) Wolfram Peiser. Meyen, Michael Biografisches Lexikon der Kommunikationswissenschaft (BLexKom) Köln 21. Juni 2013 [Encyclopedic article]

Peltzer, Anja ; Lämmle, Kathrin ; Wagenknecht, Andreas (2012) Krise, Cash & Kommunikation : die Finanzkrise in den Medien. Konstanz ; München [Book]

Wagenknecht, Andreas (2012) Pornografie und Gewalt im Black Metal? Inszenierungen zwischen Provokation und Anderswelt. Schuegraf, Martina Pornografisierung von Gesellschaft : Perspektiven aus Theorie, Empirie und Praxis Alltag, Medien und Kultur Konstanz ; München 9 135-146 [Book chapter]

Peltzer, Anja ; Lämmle, Kathrin ; Wagenknecht, Andreas (2012) Die Finanzkrise in den Medien, eine Einleitung. Peltzer, Anja Krise, Cash & Kommunikation : die Finanzkrise in den Medien Konstanz ; München 9-20 [Book chapter]

Schuhmann, Dieter ; Wagenknecht, Andreas Peltzer, Anja ; Lämmle, Kathrin ; Wagenknecht, Andreas (2012) Die Realität der Krise. Ein Gespräch mit dem Dokumentarfilm-Regisseur Dieter Schumann. Peltzer, Anja Krise, Cash & Kommunikation : die Finanzkrise in den Medien Konstanz ; München 251-255 [Book chapter]

Wagenknecht, Andreas (2012) "Explosionen im Verbrennungsmotor": Das Automobil und die russische Montagetheorie. Stollfuß, Sven Im Bild bleiben : Perspektiven für eine moderne Medienwissenschaft Darmstadt 189-203 [Book chapter]

Wagenknecht, Andreas (2012) Das Böse mit Humor nehmen. Die Ernsthaftigkeit des Black Metal und deren ironisierende Aneignung am Beispiel von Fanclips auf YouTube. Nohr, Rolf F. Metal matters : Heavy Metal als Kultur und Welt Medien'Welten Münster ; Berlin 16 153-164 [Book chapter]

Wagenknecht, Andreas (2012) Wenn Fledermäuse Walzer tanzen. Zur inszenatorischen Verwendung von Musik in dokumentarischen Formen des Fernsehens. Krohn, Tarek Film und Musik als multimedialer Raum Marburger Schriften zur Medienforschung Marburg 35 186-195 [Book chapter]

Müller, Philipp ORCID: 0000-0002-5351-0608 (2011) "Wir sind besser als die anderen" : Optimistic Bias als Schema der Medienberichterstattung. Publizistik Wiesbaden 56 4 441-459 [Article]

Wagenknecht, Andreas (2011) Das Böse mit Humor nehmen. Die Ernsthaftigkeit des Black Metal und deren ironisierende Aneignung am Beispiel von Fanclips auf YouTube. Nohr, Rolf F. Metal matters : Heavy Metal als Kultur und Welt Medien'Welten Münster ; Berlin 16 153-164 [Book chapter]

Wagenknecht, Andreas (2011) Daniela Pscheida: Das Wikipedia-Universum. Wie das Internet unsere Wissenskultur verändert. Bielefeld: transcript Verlag 2010, 518 S., ISBN 978-3-8376-1561-6, € 29,80. Medienwissenschaft : Rezensionen & Reviews Marburg 2011 2 265-267 [Review]

Müller, Philipp ORCID: 0000-0002-5351-0608 (2010) Der Third-Person-Effekt als Darstellungsphänomen. Passauer Schriften zur Kommunikationswissenschaft Berlin ; Münster 2 [Book]

Hohlfeld, Ralf ; Müller, Philipp ORCID: 0000-0002-5351-0608 ; Richter, Annekathrin ; Zacher, Franziska (2010) Crossmedia : wer bleibt auf der Strecke? Beiträge aus Wissenschaft und Praxis. Passauer Schriften zur Kommunikationswissenschaft Berlin ; Münster 1 [Book]

Müller, Philipp ORCID: 0000-0002-5351-0608 (2010) Das Legitimationsproblem des öffentlich-rechtlichen Rundfunks im Zeitalter der Medienkonvergenz. Hohlfeld, Ralf Crossmedia : wer bleibt auf der Strecke? Beiträge aus Wissenschaft und Praxis Passauer Schriften zur Kommunikationswissenschaft Berlin ; Münster 1 172-193 [Book chapter]

Hohlfeld, Ralf ; Müller, Philipp ORCID: 0000-0002-5351-0608 ; Richter, Annekathrin ; Zacher, Franziska (2010) Der Crossmedia-Zug rollt : Wer oder was bleibt auf der Strecke? Hohlfeld, Ralf Crossmedia : wer bleibt auf der Strecke? Beiträge aus Wissenschaft und Praxis Passauer Schriften zur Kommunikationswissenschaft Berlin ; Münster 1 11-18 [Book chapter]

Müller, Philipp ORCID: 0000-0002-5351-0608 Tabloid Britain - Broadsheet Germany? Die Bedeutung der Boulevardpresse für die politische Kommunikation in Großbritannien und Deutschland. Mok, Kathrin 167-186 In: Politische Kommunikation heute : Beiträge des 5. Düsseldorfer Forums Politische Kommunikation (2010) Berlin 5. Düsseldorfer Forum Politische Kommunikation (Düsseldorf, Germany) [Conference or workshop publication]

Wagenknecht, Andreas (2010) Full Metal Village : BRD 2006. Kieler Beiträge zur Filmmusikforschung Kiel 5 3 437-440 [Article]

Lämmle, Kathrin ; Wagenknecht, Andreas (2010) Musik- und Soundstrukturen medialer Gattungen: Eröffnungssequenzen von Fernsehmagazinen. Bucher, Hans-Jürgen Neue Medien - neue Formate : Ausdifferenzierung und Konvergenz in der Medienkommunikation Interaktiva Frankfurt a. M. [u.a.] 10 107-118 [Book chapter]

Wagenknecht, Andreas (2010) Devotional : Großbritannien 1993. Kieler Beiträge zur Filmmusikforschung Kiel 5 3 403-406 [Article]

Lämmle, Kathrin ; Wagenknecht, Andreas (2009) Die Melodie der Kultur und die Geräusche der Politik. Zur Stellung und Funktion von Musik und Sound in Eröffnungssequenzen von Fernsehmagazinen. Kieler Beiträge zur Filmmusikforschung Kiel 3 110-122 [Article]

Wagenknecht, Andreas (2009) Filminterne Beglaubigungen und Kontextualisierungen von Re-Enactments im dokumentarischen Fernsehen. Segeberg, Harro Referenzen : zur Theorie und Geschichte des Realen in den Medien Schriftenreihe der Gesellschaft für Medienwissenschaft (GfM) Marburg 16 198-210 [Book chapter]

Wagenknecht, Andreas (2009) Werner Faulstich: Grundkurs Fernsehanalyse. Paderborn: Wilhelm Fink 2008, 237 S., ISBN 978-3-7705-4683-1, € 18,90. Medienwissenschaft : Rezensionen & Reviews Marburg 2009 1 68-69 [Review]

Wagenknecht, Andreas (2009) Katja Lantzsch: Der internationale Fernsehformathandel. Akteure, Strategien, Strukturen, Organisationsformen. Wiesbaden: VS Verlag für Sozialwissenschaften 2008, 311 Seiten. Rundfunk und Geschichte : RuG Mainz 35 1/2 70-71 [Review]

Wagenknecht, Andreas (2008) Wenn Fledermäuse Walzer tanzen. Zur inszenatorischen Verwendung von Musik in dokumentarischen Formen des Fernsehens. Kieler Beiträge zur Filmmusikforschung Kiel 1 75-85 [Article]

Wagenknecht, Andreas (2008) Michael Treutler: Die Ordnung der Sinne. Zu den Grundlagen eines medienökonomischen Menschen. Bielefeld: transcript Verlag 2005, 282 S., ISBN 3-89942-514-6, € 26,80. Medienwissenschaft : Rezensionen & Reviews Marburg 2008 1 57-58 [Review]

Schmitt, Anja ; Wagenknecht, Andreas Trend zur Fiktionalisierung? Zum Status von Inszenierungen und Authentisierungen in nicht-fiktionalen Fernsehformaten. Kallwies-Meuser, Nicole 57-67 In: Mediale Ansichten : Dokumentation des 18. Film- und Fernsehwissenschaftlichen Kolloquiums Universität Mannheim 2005 (2006) Marburg 18. Film- und Fernsehwissenschaftliches Kolloquium (Mannheim, Germany) [Conference or workshop publication]

Wagenknecht, Andreas (2006) Friedrich Krotz: Neue Theorien entwickeln. Eine Einführung in die Grounded Theory, die Heuristische Sozialforschung und die Ethnographie anhand von Beispielen aus der Kommunikationsforschung. Köln: Herbert von Halem Verlag, 2005. – 315 S. ISBN 3-931606-64-3. Medien & Kommunikationswissenschaft : M & K Baden-Baden 54 1 137-138 [Review]

This list was created automatically on Fri Aug 7 05:28:44 2020 CEST