Zurück zur Übersicht
Exportieren als [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0

Zitation

Gruppieren nach: Erscheinungsjahr | Autoren | Dokumenttyp | Keine Sortierung
Springe zu: 2024 | 2023 | 2022 | 2021 | 2020 | 2019 | 2018 | 2016 | 2015 | 2014 | 2013 | 2012 | 2011 | 2010 | 2009 | 2008 | 2007 | 2002 | 2001 | 1997

2024

Greve, Werner ; Koch, Martin ; Rasche, Verena ; Kersten, Kristin ORCID: 0000-0003-1448-9751 (2024) Extending the scope of the ‘cognitive advantage’ hypothesis: Multilingual individuals show higher flexibility of goal adjustment. Open Access Journal of Multilingual and Multicultural Development London 45 4 822-838 [Zeitschriftenartikel]
[img]

Koch, Martin J. ; Kersten, Kristin ORCID: 0000-0003-1448-9751 ; Greve, Werner (2024) An emotional advantage of multilingualism. Open Access Bilingualism : Language and Cognition Cambridge tba tba 1-14 [Zeitschriftenartikel]
[img]

Kersten, Kristin ORCID: 0000-0003-1448-9751 ; Glaser, Karen ; Ruhm, Hannah ; Roos, Jana ; Brunsmeier, Sonja ; Koch, Martin J. (2024) Student teachers' and experts' perceptions of effective teaching techniques in the primary L2 English classroom. Frisch, S. ; Glaser, K. Early language education in instructed contexts: Current issues and empirical insights into teaching and learning languages in primary school Amsterdam [Buchkapitel]

Kersten, Kristin ORCID: 0000-0003-1448-9751 Fremdspracherwerb : Faktoren, Effekte, Unterrichtsstrategien. (2024) Wirksamer Französischunterricht - aktuelle Perspektiven und Herausforderungen (Schwäbisch Hall, Germany) [Präsentation auf Konferenz]

Bruhn, Ann-Christin ; Kersten, Kristin ORCID: 0000-0003-1448-9751 Effects of teacher input and social status on phonological awareness of young foreign language learners. (2024) AAAL 2024 (Houston, TX) [Präsentation auf Konferenz]

Kersten, Kristin ORCID: 0000-0003-1448-9751 Effects of L2-input quality, operationalzed with the Teacher Input Observation Scheme (TIOS), on learners' L2-proficiency. (2024) AAAL 2024 (Houston, TX) [Präsentation auf Konferenz]

2023

Kersten, Kristin ORCID: 0000-0003-1448-9751 ; Blackman, Aenne ; Funke, Fenja L. ; Akram, Tooba ; Kliebisch, Melina ; Koch, Martin J. Input quality affects L1 and L2 proficiency and moderates the effect of socioeconomic status. Böttger, Heiner ; Schlüter, Norbert 255-280 In: Fortschritte im Frühen Fremdsprachenlernen : Band zur 5. Konferenz FFF (2023) Salzburg 5. FFF-Konferenz „Fortschritte im frühen Fremdsprachenlernen“ (Online) [Konferenzveröffentlichung]

Koch, Martin J. ; Greve, Werner ; Kersten, Kristin ORCID: 0000-0003-1448-9751 (2023) Extending the cognitive advantage hypothesis: a conceptual replication study of the relationship between multilingualism and flexible goal adjustment. Journal of Multilingual and Multicultural Development London tba tba 1-15 [Zeitschriftenartikel]

Bruhn, Ann-Christin ; Genzer, Maike ; Thies, Laura ; Koch, Martin J. ; Kersten, Kristin ORCID: 0000-0003-1448-9751 The interplay of young learners’ verbal self-concept and linguistic competences over time in monolingual and bilingual institutions. Böttger, Heiner ; Schlüter, Norbert 93-124 In: Fortschritte im Frühen Fremdsprachenlernen : Band zur 5. Konferenz FFF (2023) Salzburg 5. FFF-Konferenz „Fortschritte im frühen Fremdsprachenlernen“ (Online) [Konferenzveröffentlichung]

Kersten, Kristin ORCID: 0000-0003-1448-9751 ; Brunsmeier, Sonja ; Glaser, Karen ; Helsper, Daniel ; Roos, Jana ; Ruhm, Hannah ; Rossa, Henning Fremdsprachendidaktische Perspektiven auf Unterrichtsqualität. (2023) 30. Kongress für Fremdsprachendidaktik der Deutschen Gesellschaft für Fremdsprachenforschung (DGFF), Grenzen - Grenzräume - Entgrenzungen (Freiburg im Breisgau, Germany) [Präsentation auf Konferenz]

Kersten, Kristin ORCID: 0000-0003-1448-9751 ; Bruhn, Ann-Christin Operationalizing L2 input and instructional techniques: Differential effects for early and more advanced mono- and multilingual L2 learners. (2023) EBFL 2023, Evidence-Based Foreign Language Learning – Multilingualism in Education (Ascona, Switzerland) [Präsentation auf Konferenz]

Koch, Martin J. ; Kersten, Kristin ORCID: 0000-0003-1448-9751 Multilingualism influences emotional competence via cultural frame switching but not language switching, executive functions or divergent thinking: Support for the stimulation hypothesis. (2023) EBFL 2023, Evidence-Based Foreign Language Learning – Multilingualism in Education (Ascona, Switzerland) [Präsentation auf Konferenz]

Kersten, Kristin ORCID: 0000-0003-1448-9751 Proximity of stimulation: Input quality mediates effects of SES and program on L2 and cognition. (2023) AAAL 2023 Conference - Collaborating and Mentoring in Applied Linguistics (Portland, OR) [Präsentation auf Konferenz]

Bruhn, Ann-Christin ; Koch, Martin ; Kersten, Kristin ORCID: 0000-0003-1448-9751 The interplay of young learners’ verbal self-concept and linguistic competences over time in monolingual and bilingual settings. (2023) AAAL 2023 Conference - Collaborating and Mentoring in Applied Linguistics (Portland, OR) [Präsentation auf Konferenz]

Kersten, Kristin ORCID: 0000-0003-1448-9751 Inputqualität sagt L1- und L2-Kompetenzen vorher und moderiert Effekte des Sozialstatus. (2023) 30. Kongress für Fremdsprachendidaktik der Deutschen Gesellschaft für Fremdsprachenforschung (DGFF), Grenzen - Grenzräume - Entgrenzungen (Freiburg im Breisgau, Germany) [Präsentation auf Konferenz]

Kersten, Kristin ORCID: 0000-0003-1448-9751 ; Glaser, Karen ; Ruhm, Hannah ; Roos, Jana ; Brunsmeier, Sonja Effektive Unterrichtsstrategien im Grundschul-Praktikum Englisch: Einschätzungen von Studierenden und Uni-Betreuenden im Vergleich. (2023) 30. Kongress für Fremdsprachendidaktik der Deutschen Gesellschaft für Fremdsprachenforschung (DGFF), Grenzen - Grenzräume - Entgrenzungen (Freiburg im Breisgau, Germany) [Präsentation auf Konferenz]

Kersten, Kristin ORCID: 0000-0003-1448-9751 Types of L2 input and instructional techniques predict novice and more advanced L2 learners’ proficiency differentially. (2023) EuroSLA 32, the 32nd Conference of the European Second Language Association (Birmingham, UK) [Präsentation auf Konferenz]

Bruhn, Ann-Christin ; Strompen, Alicia ; Kersten, Kristin ORCID: 0000-0003-1448-9751 Quality of input moderates the effect of socio-economic status on young L2 learners' phonological awareness. (2023) EuroSLA 32, the 32nd Conference of the European Second Language Association (Birmingham, UK) [Präsentation auf Konferenz]

Lenzing, Anke ; Ponto, Katharina ; Kersten, Kristin ORCID: 0000-0003-1448-9751 Young EFL learners' grammar comprehension data follow the same developmental sequence as in production. (2023) 22nd PALA-Symposium, International Symposium of Processability Approaches to Language Acquisition (Innsbruck, Austria) [Präsentation auf Konferenz]

2022

Koch, Martin J. ; Greve, Werner ; Kersten, Kristin ORCID: 0000-0003-1448-9751 An emotional advantage of multilingualism: What can degree of multiligualism tell us about emotional competence? (2022) EuroSLA 31, the 31st Conference of the European Second Language Association (Fribourg, Switzerland) [Präsentation auf Konferenz]

Trebits, Anna ; Koch, Martin Jakobus ; Ponto, Katharina ; Bruhn, Ann-Christin ; Adler, Marie ; Kersten, Kristin ORCID: 0000-0003-1448-9751 (2022) Cognitive gains and socioeconomic status in early second language acquisition in immersion and EFL learning settings. International Journal of Bilingual Education and Bilingualism London [u.a.] 25 7 2668-2681 [Zeitschriftenartikel]

Kersten, Kristin ORCID: 0000-0003-1448-9751 ; Greve, Werner (2022) Investigating cognitive-linguistic development in SLA: Theoretical and methodological challenges for empirical research. Kersten, Kristin ORCID: 0000-0003-1448-9751 ; Winsler, Adam Understanding variability in second language acquisition, bilingualism, and cognition : a multi-layered perspective New York, NY 3-38 [Buchkapitel]

Kersten, Kristin ORCID: 0000-0003-1448-9751 (2022) The proximity of stimulation hypothesis : Investigating the interplay of social and instructional variables with the cognitive-linguistic skills of young L2 learners. Kainer, Friedemann ; Winsler, Adam Understanding variability in second language acquisition, bilingualism, and cognition : a multi-layered perspective New York, NY 131-159 [Buchkapitel]

Kersten, Kristin ORCID: 0000-0003-1448-9751 ; Winsler, Adam (2022) Understanding variability in second language acquisition, bilingualism, and cognition : a multi-layered perspective. New York, NY [Buch]

Bruhn, Ann-Christin ; Miller, Lisa ; Mähler, Claudia ; Ponto, Katharina ; Kersten, Kristin ORCID: 0000-0003-1448-9751 (2022) Can type of schooling compensate for low SES? Investigating effects of instruction and SES on cognitive skills. Kersten, Kristin ORCID: 0000-0003-1448-9751 ; Winsler, Adam Understanding variability in second language acquisition, bilingualism, and cognition : a multi-layered perspective New York, NY 292-320 [Buchkapitel]

Bruhn, Ann-Christin ; Koch, Martin J. ; Kersten, Kristin ORCID: 0000-0003-1448-9751 The development of verbal self-concept and linguistic competencies of young learners in monolingual and bilingual settings. (2022) EuroSLA 31, the 31st Conference of the European Second Language Association (Fribourg, Switzerland) [Präsentation auf Konferenz]

Kersten, Kristin ORCID: 0000-0003-1448-9751 Effects of social status on L2 and cognition are mediated and moderated by interaction: Testing the proximity hypothesis. (2022) EuroSLA 31, the 31st Conference of the European Second Language Association (Fribourg, Switzerland) [Präsentation auf Konferenz]

Roos, Jana ; Ruhm, Hannah ; Kersten, Kristin ORCID: 0000-0003-1448-9751 ; Brunsmeier, Sonja ; Glaser, Karen Effective teaching strategies in the primary EFL classroom - Diverging perspectives? (2022) ATFLY 2022 – Advances in Teaching Foreign Languages to Young Learners (Online) [Präsentation auf Konferenz]

Baumgart, Joanna ; Koch, Martin J. ; Kersten, Kristin ORCID: 0000-0003-1448-9751 Implementation of technology-mediated TBLT in primary EFL classrooms. (2022) 9th International Conference on Task-Based Language Teaching - Widening the Horizon of Task-Based Language Teaching (Innsbruck, Austria) [Präsentation auf Konferenz]

Baumgart, Joanna ; Koch, Martin J. ; Kersten, Kristin ORCID: 0000-0003-1448-9751 Work in progress: A self-reflection questionnaire for teacher education. (2022) Reflexion in der Lehrkräftebildung - Empirisch - Phasenübergreifend - Interdisziplinär (Berlin, Potsdam, Germany, Online) [Präsentation auf Konferenz]

Kersten, Kristin ORCID: 0000-0003-1448-9751 ; Ponto, Katharina ; Bruhn, Ann-Christin Wie gestalte ich fremdsprachlichen Input in Kitas und Grundschulen? (2022) aus der Reihe des fmks: "Mehrsprachigkeit als Chance" - Wie gestalte ich fremdsprachlichen Input in Kitas und Grundschulen? (Online) [Präsentation auf Konferenz]

Kersten, Kristin ORCID: 0000-0003-1448-9751 The multifacted nature of language learning and teaching - Individuelle, soziale und schulische Faktoren von Mehrsprachigkeit. (2022) The Long and Winding Road - Sprache, Diversität und Englischunterricht (Köln, Germany) [Präsentation auf Konferenz]

Kersten, Kristin ORCID: 0000-0003-1448-9751 ; Bruhn, Ann-Christin ; Böhnke, Julia ; Ponto, Katharina ; Greve, Werner (2022) Teacher Input Observation Scheme (TIOS) – Deutsche Version für sprach­sensiblen Unter­richt. Studies on Multilingualism in Language Education Hildesheim 10 [Arbeitspapier]

2021

Kersten, Kristin ORCID: 0000-0003-1448-9751 ; Schelletter, Christina ; Bruhn, Ann-Christin ; Ponto, Katharina (2021) Quality of L2 input and cognitive skills predict L2 grammar comprehension in instructed SLA independently. Open Access Languages : Open Access Journal Basel 6 3, Article 124 1-19 [Zeitschriftenartikel]
[img]

Kersten, Kristin ORCID: 0000-0003-1448-9751 (2021) L2 input and characteristics of instructional techniques in early foreign language classrooms: Underlying theory and pedagogical practice. The European Journal of Applied Linguistics and TEFL Halifax 10 2 27-59 [Zeitschriftenartikel]

Bruhn, Ann-Christin ; Ponto, Katharina ; Kersten, Kristin ORCID: 0000-0003-1448-9751 (2021) Fremdsprachenlernen in inklusiven Kontexten (FLINK). Bätge, Carolin ; Cloos, Peter ; Gerstenberg, Frauke ; Riechers, Katharina Inklusive Bildungsforschung der frühen Kindheit : empirische Perspektiven und multidisziplinäre Zugänge Inklusive Bildungsforschung der frühen Kindheit. Empirische Perspektiven und multidisziplinäre Zugänge Weinheim ; Basel 32-34 [Buchkapitel]

Bruhn, Ann-Christin ; Genzer, Maike ; Thies, Laura ; Kersten, Kristin ORCID: 0000-0003-1448-9751 Die Entwicklung des verbalen Selbstkonzepts und sprachlicher Kompetenzen in monolingualen und bilingualen Institutionen. (2021) 5. Konferenz: Fortschritte im frühen Fremdsprachenlernen (FFF) (Online) [Präsentation auf Konferenz]

Trebits, Anna ; Kersten, Kristin ORCID: 0000-0003-1448-9751 ; Ponto, Katharina Sources of individual differences in L2 development: The role of parenting style, home enrichment and L1 proficiency in young learners. (2021) AILA 2021, World Congress of Applied Linguistics "The Dynamics of Language, Communication and Culture in a Changing World" (Groningen, The Netherlands, Online) [Präsentation auf Konferenz]

Kersten, Kristin ORCID: 0000-0003-1448-9751 Das Zusammenspiel von kognitiven, sozialen und schulischen Faktoren im frühen Fremdsprachenerwerb: Die Proximity Hypothese. (2021) 5. Konferenz: Fortschritte im frühen Fremdsprachenlernen (FFF) (Online) [Präsentation auf Konferenz]

Akram, Tooba ; Blackman, Aenne ; Funke, Fenja L. ; Kliebisch, Melina ; Kersten, Kristin ORCID: 0000-0003-1448-9751 Effekte von Inputqualität auf Deutsch- und Englischkompetenzen. (2021) 5. Konferenz: Fortschritte im frühen Fremdsprachenlernen (FFF) (Online) [Präsentation auf Konferenz]

Koch, Martin J. ; Grewe, Werner ; Rasche, Verena ; Kersten, Kristin ORCID: 0000-0003-1448-9751 Beyond language: The long-term benefits of multilingualism for self-regulation. (2021) AILA 2021, World Congress of Applied Linguistics "The Dynamics of Language, Communication and Culture in a Changing World" (Groningen, The Netherlands, Online) [Präsentation auf Konferenz]

Kersten, Kristin ORCID: 0000-0003-1448-9751 The interplay of cognitive, social and instructional variables affecting foreign language acquisition in primary school: The proximity hypothesis. (2021) AILA 2021, World Congress of Applied Linguistics "The Dynamics of Language, Communication and Culture in a Changing World" (Groningen, The Netherlands, Online) [Präsentation auf Konferenz]

Bruhn, Ann-Christin ; Ponto, Katharina ; Kersten, Kristin ORCID: 0000-0003-1448-9751 L2 instruction predicts young learners' L2 comprehension in bilingual and conventional programs. (2021) AILA 2021, World Congress of Applied Linguistics "The Dynamics of Language, Communication and Culture in a Changing World" (Groningen, The Netherlands, Online) [Präsentation auf Konferenz]

Bruhn, Ann-Christin ; Ponto, Katharina ; Kersten, Kristin ORCID: 0000-0003-1448-9751 Type of L2 instruction predicts young learners’ L2 lexical and grammar comprehension. (2021) AAAL 2021, American Association for Applied Linguistics, Virtual Conference (Online) [Präsentation auf Konferenz]

Kersten, Kristin ORCID: 0000-0003-1448-9751 Interaction and L2 input quality mediate effect of SES and L2 program on working memeory and L2 skills. (2021) AAAL 2021, American Association for Applied Linguistics, Virtual Conference (Houston, TX, Online) [Präsentation auf Konferenz]

Koch, Martin J. ; Greve, Werner ; Kersten, Kristin ORCID: 0000-0003-1448-9751 Implicational scaling in L2 receptive grammatical skills: Deterministic or probalistic? (2021) AAAL 2021, American Association for Applied Linguistics, Virtual Conference (Online) [Präsentation auf Konferenz]

Kersten, Kristin ORCID: 0000-0003-1448-9751 Input Quality Observation Scheme (IQOS) und Teacher Input Observation Scheme (TIOS) - Herausforderungen und Chancen. (2021) Den sprachlichen Input in Kindergarten und Grundschule bewerten, Online-Workshop (Brixen, Italy, Online) [Präsentation auf Konferenz]

Kersten, Kristin ORCID: 0000-0003-1448-9751 ; Bruhn, Ann-Christin ; Schäfer, Ronja ; Bronsart, Katharina von ; Greve, Werner (2021) Fragebogen zum verbalen Selbstkonzept im Kindesalter. Studies on Multilingualism in Language Education Hildesheim 9 [Arbeitspapier]

Kersten, Kristin ORCID: 0000-0003-1448-9751 ; Ponto, Katharina ; Bruhn, Ann-Christin (2021) Family and language background questionnaire II – English version. Studies on Multilingualism in Language Education Hildesheim 8,2 [Arbeitspapier]

Kersten, Kristin ORCID: 0000-0003-1448-9751 ; Rohde, Andreas ; Burmeister, Petra ; Couve de Murville, Stefanie ; Schick, Kim ; Weitz, Martina ; Winnefeld, Jana (2021) Testmaterialien L2 Produktion. Studies on Multilingualism in Language Education Hildesheim 6 [Arbeitspapier]

Kersten, Kristin ORCID: 0000-0003-1448-9751 ; Bruhn, Ann-Christin ; Böhnke, Julia ; Ponto, Katharina ; Greve, Werner (2021) Teacher Input Observation Scheme (TIOS) – Deutsche Version für L2. Studies on Multilingualism in Language Education Hildesheim 7 [Arbeitspapier]

Kersten, Kristin ORCID: 0000-0003-1448-9751 ; Ponto, Katharina ; Bruhn, Ann-Christin (2021) Fragebogen zum familiären und sprach­lichen Hintergrund II. Studies on Multilingualism in Language Education Hildesheim 8,1 [Arbeitspapier]

2020

Kersten, Kristin ORCID: 0000-0003-1448-9751 (2020) Der Zusammenhang von kognitiven Fähigkeiten und Mehrsprachigkeit im frühen L2-Erwerb: Individuelle und externe Variablen. Böttger, Heiner ; Festman, Julia ; Müller, Tanja Language education and acquisition research : focusing early language learning Bad Heilbrunn 82-116 [Buchkapitel]

Kersten, Kristin ORCID: 0000-0003-1448-9751 The interplay of cognitive, linguistic and instructional factors in early language acquisition. (2020) Interdisciplinary Symposium: External and Internal Variables Affecting (Language) Learning Processes (Hildesheim, Germany) [Präsentation auf Konferenz]

Kersten, Kristin ORCID: 0000-0003-1448-9751 Der Zusammenhang von kognitiven Fähigkeiten und Zweisprachigkeit im frühen L2-Erwerb: Individuelle und externe Faktoren. Böttger, Heiner ; Festman, Julia ; Müller, Tanja 82-116 In: Language education and acquisition research : focusing early language learning (2020) Bad Heilbrunn Language Education & Acquisition Research Symposium (LEAR) - Focusing On Early Language Acquisition (Eichstätt, Germany) [Konferenzveröffentlichung]

2019

Kersten, Kristin ORCID: 0000-0003-1448-9751 (2019) Einflussfaktoren im bilingualen Fremdsprachenerwerb. Rohde, Andreas ; Steinlen, Anja K. Sprachenvielfalt als Ressource begreifen : Mehrsprachigkeit in bilingualen Kindertagesstätten und Schulen Mehrsprachigkeit in bilingualen Kindertagesstätten und Schulen : frühe Mehrsprachigkeit an Kindertageseinrichtungen und Schulen (fmks) Berlin 2 35-70 [Buchkapitel]

Steinlen, Anja K. ; Kersten, Kristin ORCID: 0000-0003-1448-9751 ; Piske, Thorsten (2019) Mehrsprachige Jungen als Problemfall in bilingualen Kitas? Zur Rolle von Geschlecht und sprachlichem Hintergrund. Rohde, Andreas ; Steinlen, Anja K. Sprachenvielfalt als Ressource begreifen : Mehrsprachigkeit in bilingualen Kindertagesstätten und Schulen Mehrsprachigkeit in bilingualen Kindertagesstätten und Schulen : frühe Mehrsprachigkeit an Kindertageseinrichtungen und Schulen (fmks) Berlin 2 71-88 [Buchkapitel]

Kersten, Kristin ORCID: 0000-0003-1448-9751 (2019) Die Ewigkeit in ihr Herz. Gedanken zu Erkenntnis in Wissenschaft und Glauben. Greve, Werner ; Jochum-Bortfeld, Carsten Nachdenken über Spiritualität : Warten - Entscheiden - Suchen Hildesheimer Universitätsschriften Hildesheim 41 209-226 [Buchkapitel]

Kersten, Kristin ORCID: 0000-0003-1448-9751 ; Bruhn, Ann-Christin The effect of L2 input and cognitively stimulating tasks on second language acquisition. (2019) EuroSLA 29, the 29th Conference of the European Second Language Association (Lund, Sweden) [Präsentation auf Konferenz]

Trebits, Anna ; Kersten, Kristin ORCID: 0000-0003-1448-9751 Bilingual education trumps socioeconomic status: L1 and L2 development in primary school learners of English as a foreign language. (2019) EuroSLA 29, the 29th Conference of the European Second Language Association (Lund, Sweden) [Präsentation auf Konferenz]

Kersten, Kristin ORCID: 0000-0003-1448-9751 Second language acquisition, cognitive development, and English language teaching : variables affecting early foreign language learning in bilingual preschools and primary schools. (2019) 2nd Summer School Multilingualism and Diversity Education 2019 (Hildesheim, Germany) [Präsentation auf Konferenz]

Kersten, Kristin ORCID: 0000-0003-1448-9751 ; Bruhn, Ann-Christin ; Greve, Werner Videografie von sprachlichem Input im Fremdsprachenunterricht und im bilingualen Unterricht: Ein Beobachtungsinstrument. (2019) Videografie in der Lehrer_innenbildung. Aktuelle Zugänge, Herausforderungen und Potentiale, 4. Hildesheimer CeLeB-Tagung zur Bildungsforschung (Hildesheim, Germany) [Präsentation auf Konferenz]

Bruhn, Ann-Christin ; Kersten, Kristin ORCID: 0000-0003-1448-9751 ; Greve, Werner Die Entwicklung des sprachlichen Selbstkonzepts von einsprachigen Lernern und Herkunftssprechern in monolingualen und bilingualen Lernumgebungen. (2019) Sprachen, Kulturen, Identitäten: Umbrüche durch Digitalisierung - 28. Kongress der Deutschen Gesellschaft für Fremdsprachenforschung (DGFF) (Würzburg, Germany) [Präsentation auf Konferenz]

Kersten, Kristin ORCID: 0000-0003-1448-9751 ; Bruhn, Ann-Christin ; Wegner, Alina Kognitive Fähigkeiten in zweisprachen Kitas und Schulen. (2019) 8. FMKS-Fachtag - Gelebte MehrSprachigkeit in Krippen, Kitas und Schulen, didacta Köln (Köln, Germany) [Präsentation auf Konferenz]

Kersten, Kristin ORCID: 0000-0003-1448-9751 Die Rolle des sprachlichen Inputs im frühen Fremdsprachenerwerb. (2019) Symposium Language Education & Acquisition Research (LEAR) - Focusing On Early Language Acquisition (Eichstätt, Germany) [Präsentation auf Konferenz]

Kersten, Kristin ORCID: 0000-0003-1448-9751 ; Ponto, Katharina ; Bruhn, Ann-Christin ; Adler, Marie (2019) Projekt SMILE : Abschlussbericht. Studies on Multilingualism in Language Education Hildesheim 5 [Arbeitspapier]

2018

Bruhn, Ann-Christin ; Kersten, Kristin ORCID: 0000-0003-1448-9751 Operationalizing teacher input: Empirical evidence on the effect of input on the L2 acquisition of young learners. (2018) EuroSLA 28, 28th Conference of the European Second Language Association (Münster, Germany) [Präsentation auf Konferenz]

Kersten, Kristin ORCID: 0000-0003-1448-9751 ; Bruhn, Ann-Christin ; Ponto, Katharina ; Böhnke, Julia ; Greve, Werner (2018) Teacher Input Observation Scheme (TIOS) and Manual. Studies on Multilingualism in Language Education Hildesheim 4 [Arbeitspapier]

Kersten, Kristin ORCID: 0000-0003-1448-9751 (2018) Spracherwerb Englisch. Giesel, Uta ; Kilian, Clemens 10 Minuten Reformation Hildesheim 43-48 [Buchkapitel]

Kersten, Kristin ORCID: 0000-0003-1448-9751 ; Steinlen, Anja K. ; Schüle, Christoph Variables affecting early foreign language learning: Evidence from bilingual preschools. (2018) EuroSLA 28, 28th Conference of the European Second Language Association (Münster, Germany) [Präsentation auf Konferenz]

Adler, Marie ; Trebits, Anna ; Kersten, Kristin ORCID: 0000-0003-1448-9751 The role of cognitive variables, socioeconomic background and parenting style in the L2 acquisition of young learners. (2018) EuroSLA 28, 28th Conference of the European Second Language Association (Münster, Germany) [Präsentation auf Konferenz]

Bode, Lisa ; Coors, Hjalmar ; Vilbrandt, Katharina ; Kersten, Kristin ORCID: 0000-0003-1448-9751 The implementation on classroom videography in teacher education. (2018) 8. Niedersächsisches Kolloquium der Fremdsprachendidaktik - Classroom Discourse: Durch Unterrichtsbeobachtungen Fremdsprachenunterricht verbessern (Hildesheim, Germany) [Präsentation auf Konferenz]

Kersten, Kristin ORCID: 0000-0003-1448-9751 ; Bruhn, Ann-Christin Comprehensible input and interaction in the primary classroom: Operationalizing foreign language teaching strategies as predictors for SLA. (2018) 8. Niedersächsisches Kolloquium der Fremdsprachendidaktik - Classroom Discourse: Durch Unterrichtsbeobachtungen Fremdsprachenunterricht verbessern (Hildesheim, Germany) [Präsentation auf Konferenz]

Kersten, Kristin ORCID: 0000-0003-1448-9751 Bilinguale Grundschulprogramme: Die Rolle von Lehrkräften und anderen Faktoren. (2018) Fachtag zur Mehrsprachigkeit. Frühe Mehrsprachigkeit - keine Zukunft ohne! in Kita, Krippe und Schule (FMKS), 7. Fachtag zur Mehrsprachigkeit, didacta Hannover (Hannover, Germany) [Präsentation auf Konferenz]

2016

Kersten, Kristin ORCID: 0000-0003-1448-9751 (2016) Early language and intercultural acquisition studies: Forschungsergebnisse des ELIAS Projekts in bilingualen Kitas. Steinlen, Anja K. ; Piske, Thorsten Bilinguale Programme in Kindertageseinrichtungen : Umsetzungsbeispiele und Forschungsergebnisse Multilingualism and language teaching Tübingen 2 239-258 [Buchkapitel]

Maier, Esther ; Neubauer, Lea ; Ponto, Katharina ; Couve de Murville, Stefanie ; Kersten, Kristin ORCID: 0000-0003-1448-9751 (2016) Assessing linguistic levels of L2 English in primary school programs. Keßler, Jörg-U. ; Lenzing, Anke ; Liebner, Mathias Developing, modelling and assessing second languages Processability approaches to language acquisition research & teaching Amsterdam ; Philadelphia 5 163-192 [Buchkapitel]

Couve de Murville, Stefanie ; Kersten, Kristin ORCID: 0000-0003-1448-9751 ; Maier, Esther ; Ponto, Katharina ; Weitz, Martina (2016) Rezeptiver L2 Wortschatz in der Grundschule. Steinlen, Anja K. ; Piske, Thorsten Wortschatzlernen in bilingualen Schulen und Kindertagesstätten Forum Angewandte Linguistik Berlin [u.a.] 57 85-121 [Buchkapitel]

Kersten, Kristin ORCID: 0000-0003-1448-9751 ; Ponto, Katharina (2016) Fragebogen zum familiären und sprachlichen Hintergrund. Studies on Multilingualism in Language Education Hildesheim 3 [Arbeitspapier]

Kersten, Kristin ORCID: 0000-0003-1448-9751 ; Greve, Werner ; Ponto, Katharina ; Schmieder, Lydia ; Wegner, Alina Bilingual teaching and learning – Interdisciplinary perspectives. (2016) Summer School - Multilingualism and Diversity Education (Hildesheim, Germany) [Präsentation auf Konferenz]

2015

Kersten, Kristin ORCID: 0000-0003-1448-9751 ; Rohde, Andreas (2015) Immersion teaching in English with young learners. Bland, Janice Teaching English to young learners : critical issues in language teaching with 3-12 year olds London [u.a.] 71-89 [Buchkapitel]

Kersten, Kristin ORCID: 0000-0003-1448-9751 (2015) Bilingual pre-primary schools: Language acquisition, intercultural encounters and environmental learning. Mourão, Sandie ; Lourenço, Mónica Early years second language education : international perspectives on theory and practice London ; New York 29-45 [Buchkapitel]

Schwirz, Katharina ; Hemme, Sebastian ; Greve, Werner ; Kersten, Kristin ORCID: 0000-0003-1448-9751 "Variables of Multilingualism" – Die Qualität fremdsprachlichen Inputs in der Grundschule. (2015) 26. Kongress der Deutschen Gesellschaft für Fremdsprachenforschung (DGFF), Sprachen Lehren (Ludwigsburg, Germany) [Präsentation auf Konferenz]

Kersten, Kristin ORCID: 0000-0003-1448-9751 Prinzipien bilingualen Lehrens und Lernens. (2015) Mehrsprachigkeit stärken in Krippen, Kitas und Schulen - FMKS-Fachtagung 26.02.2015, didacta Hannover (Hannover, Germany) [Präsentation auf Konferenz]

Kersten, Kristin ORCID: 0000-0003-1448-9751 ; Greve, Werner Eine neue Sprache lernen - interdisziplinäre Perspektiven. (2015) 1. Kooperatives Symposium Freie Universität Bozen - Universität Hildesheim (Brixen, Italy) [Präsentation auf Konferenz]

2014

Kersten, Kristin ORCID: 0000-0003-1448-9751 ; Greve, Werner „Entwicklungshilfe“ – Betrachtungen aus psychologischer und fachdidaktischer Perspektive. (2014) Ringveranstaltung Kind, Kinder, Kindheiten - Kompetenzzentrum Frühe KIndheit Niedersachsen der Stiftung Universität Hildesheim (Hildesheim, Germany) [Präsentation auf Konferenz]

Kersten, Kristin ORCID: 0000-0003-1448-9751 Frühes bilinguales Lernen in Kita und Schule. (2014) Ringvorlesung "Mehrsprachigkeit, Sprachkontakt & Bildungsbiografie" (Hildesheim, Germany) [Präsentation auf Konferenz]

Kersten, Kristin ORCID: 0000-0003-1448-9751 Bilinguale Kitas – Chancen und Herausforderungen des bilingualen Fremdsprachenerwerbs im Kindesalter. (2014) Mehrere Sprachen - Mehrere Möglichkeiten ­- Bilinguale Bildung von Beginn an, IHK Magdeburg (Magdeburg, Germany) [Präsentation auf Konferenz]

2013

Kersten, Kristin ORCID: 0000-0003-1448-9751 ; Rohde, Andreas (2013) On the road to nowhere: The transition problem of bilingual teaching programmes. Elsner, Daniela ; Keßler, Jörg-U. Bilingual education in primary school : aspects of immersion, CLIL, and bilingual modules Tübingen 93-117 [Buchkapitel]

Kersten, Kristin ORCID: 0000-0003-1448-9751 ; Rohde, Andreas (2013) Teaching English to young learners. Flyman Mattsson, Anna ; Norrby, Catrin Language acquisition and use in multilingual contexts : theory and practice Travaux de l'Institut de Linguistique de Lund Lund 52 107-121 [Buchkapitel]

Steinlen, Anja K. ; Kersten, Kristin ORCID: 0000-0003-1448-9751 ; Tiefenthal, Christine ; Wippermann, Insa ; Flyman Mattsson, Anna (2013) Empfehlungen für die Verwendung der Fremdsprache in bilingualen Kindergärten. Steinlen, Anja K. ; Rohde, Andreas Mehrsprachigkeit in bilingualen Kindertagesstätten und Schulen : Voraussetzungen - Methoden - Erfolge Mehrsprachigkeit in bilingualen Kindertagesstätten und Schulen : frühe Mehrsprachigkeit an Kindertageseinrichtungen und Schulen (fmks) Berlin 1 79-93 [Buchkapitel]

Kersten, Kristin ORCID: 0000-0003-1448-9751 Prinzipien bilingualer und mehrsprachiger Kitas. (2013) FMKS-Fachtagung Wege zur Mehrsprachigkeit, Immersion in Krippe, Kita und Schule, didacta Köln (Köln, Germay) [Präsentation auf Konferenz]

Kersten, Kristin ORCID: 0000-0003-1448-9751 Feedback und mündliche Fehlerkorrektur. (2013) FMKS-Fachtagung Bilinguales Lehren und Lernen - Vertiefende Perspektiven (Hildesheim, Germany) [Präsentation auf Konferenz]

2012

Kersten, Kristin ORCID: 0000-0003-1448-9751 (2012) Frühes Fremdsprachenlernen in bilingualen Kindertagesstätten. News & Science : Begabtenförderung und Begabunsforschung Salzburg 30 1 12-17 [Zeitschriftenartikel]

Kersten, Kristin ORCID: 0000-0003-1448-9751 (2012) Fremdsprachenerwerb im Kindesalter: Forschungsergebnisse aus bilingualen Kitas. Lenz, Friedrich Bilinguales Lernen : Unterrichtskonzepte zur Förderung sachfachbezogener und interkultureller Kompetenz ; [... des 5. Niedersächsischen Kolloquiums der Fremdsprachendidaktik, das im November 2010 an der Universität Hildesheim stattfand] Fremdsprachendidaktik inhalts- und lernerorientiert Frankfurt a. M. [u.a.] 21 25-56 [Buchkapitel]

Kersten, Kristin ORCID: 0000-0003-1448-9751 ; Piske, Thorsten ; Rohde, Andreas ; Steinlen, Anja K. ; Weitz, Martina ; Couve de Murville, Stefanie (2012) ELIAS grammar test II. Studies on Multilingualism in Language Education Hildesheim 1 [Arbeitspapier]

Kersten, Kristin ORCID: 0000-0003-1448-9751 Wortschatzerwerb im frühen Fremdsprachenlernen in bilingualen Kindergärten. (2012) GAL-Kongress 2012 - Wörter - Wissen - Wörterbücher, Gesellschaft für Angewandte Linguistik (Erlangen, Germany) [Präsentation auf Konferenz]

Kersten, Kristin ORCID: 0000-0003-1448-9751 Prinzipien bilingualer Kitas: Funktionsweise, Sprache und Beispiele aus deutsch-englischen und deutsch-französischen Kitas. (2012) KinderSprachen stärken (Hannover, Germany) [Präsentation auf Konferenz]

Kersten, Kristin ORCID: 0000-0003-1448-9751 (2012) Forschungsergebnisse in bilingualen Kindertagesstätten: ELIAS-Projekt 2008-2010. "Ich kann zwei, drei Sprachen" : Sprachen lernen mit Immersion in zweisprachigen Krippen, Kitas und Schulen Kiel 40-43 [Buchkapitel]

2011

Kersten, Kristin ORCID: 0000-0003-1448-9751 ; Burmeister, Petra The ELIAS project: A longitudinal study in bilingual preschools. (2011) 3. FFF-Konferenz, Fortschritte im Frühen Fremdsprachenlernen (Eichstätt, Germany) [Präsentation auf Konferenz]

Kersten, Kristin ORCID: 0000-0003-1448-9751 ; Rohde, Andreas Das ELIAS-Projekt: Eine Longitudinalstudie in bilingualen Kindergärten. (2011) 24. Kongress für Fremdsprachendidaktik der DGFF - Globalisierung, Migration, Fremdsprachenunterricht (Hamburg, Germany) [Präsentation auf Konferenz]

2010

Kersten, Kristin ORCID: 0000-0003-1448-9751 ; Rohde, Andreas ; Schelletter, Christina ; Steinlen, Anja K. (2010) Bilingual preschools. Volume 1 Learning and development. Trier [Buch]

Kersten, Kristin ORCID: 0000-0003-1448-9751 ; Rohde, Andreas ; Schelletter, Christina ; Steinlen, Anja K. (2010) Bilingual preschools. Volume 2 Best practices. Trier [Buch]

Festman, Julia ; Kersten, Kristin ORCID: 0000-0003-1448-9751 (2010) Kognitive Auswirkungen von Zweisprachigkeit. Massler, Ute ; Burmeister, Petra CLIL und Immersion : fremdsprachlicher Sachfachunterricht in der Grundschule ; [mit CD-ROM] Braunschweig 38-52 [Buchkapitel]

Kersten, Kristin ORCID: 0000-0003-1448-9751 (2010) DOs and DON'Ts bei der Einrichtung immersiver Schulprogramme. Bongartz, Christiane M. ; Rymarczyk, Jutta Languages across the curriculum : ein multiperspektivischer Zugang Fremdsprachendidaktik inhalts- und lernerorientiert Frankfurt a. M. [u.a.] 18 71-92 [Buchkapitel]

Kersten, Kristin ORCID: 0000-0003-1448-9751 ; Fischer, Uta ; Burmeister, Petra ; Lommel, Annette ; Schelletter, Christina ; Steinlen, Anja K. ; Thomas, Shannon (2010) Immersion in primary school : a guide. Kiel [Buch]

Kersten, Kristin ORCID: 0000-0003-1448-9751 ; Rohde, Andreas ; Schelletter, Christina ; Steinlen, Anja K. (2010) Introduction. Kersten, Kristin ORCID: 0000-0003-1448-9751 ; Rohde, Andreas ; Schelletter, Christina ; Steinlen, Anja K. Bilingual preschools. Volume 1 Learning and development Trier 1-4 [Buchkapitel]

Gerlich, Lydia ; Kersten, Holger ; Kersten, Kristin ORCID: 0000-0003-1448-9751 ; Massler, Ute ; Wippermann, Insa (2010) Intercultural encounters in bilingual preschools. Kersten, Kristin ORCID: 0000-0003-1448-9751 ; Rohde, Andreas ; Schelletter, Christina ; Steinlen, Anja K. Bilingual preschools. Volume 1 Learning and development Trier 137-176 [Buchkapitel]

Thomas, Shannon ; Burmeister, Petra ; Ewig, Michael ; Kersten, Kristin ORCID: 0000-0003-1448-9751 ; Akerman, Suzanne (2010) Green immersion. Gerlich, Lydia ; Kersten, Holger ; Kersten, Kristin ORCID: 0000-0003-1448-9751 ; Massler, Ute ; Wippermann, Insa Bilingual preschools. Volume 1 Learning and development Trier 177-212 [Buchkapitel]

Kersten, Kristin ORCID: 0000-0003-1448-9751 ; Steinlen, Anja K. ; Massler, Ute ; Schelletter, Christina ; Thomas, Shannon ; Akerman, Suzanne ; Burmeister, Petra ; Buyl, Aafke ; Ewig, Michael ; Flyman Mattsson, Anna ; Gerlich, Lydia ; Håkansson, Gisela ; Housen, Alex ; Kalbe, Elke ; Kersten, Holger ; Kersten, Kristin ORCID: 0000-0003-1448-9751 ; Neils, Katharina ; Pahl, Svenja ; Piske, Thorsten ; Ramsey, Rachel ; Rohde, Andreas ; Weitz, Martina ; Wippermann, Insa (2010) Results of the ELIAS research studies: A summary. Kersten, Kristin ORCID: 0000-0003-1448-9751 ; Rohde, Andreas ; Schelletter, Christina ; Steinlen, Anja K. Bilingual preschools. Volume 2 Best practices Trier 35-76 [Buchkapitel]

Kersten, Kristin ORCID: 0000-0003-1448-9751 ; Drewing, Martina ; Granados, Jessica ; Leloux, Barbara ; Lommel, Annette ; Schneider, Anke ; Taylor, Sarah (2010) How to start a bilingual preschool: Practical guidelines. Kersten, Kristin ORCID: 0000-0003-1448-9751 ; Rohde, Andreas ; Schelletter, Christina ; Steinlen, Anja K. Bilingual preschools. Volume 2 Best practices Trier 77-102 [Buchkapitel]

Kersten, Kristin ORCID: 0000-0003-1448-9751 ; Steinlen, Anja K. ; Tiefenthal, Christine ; Wippermann, Insa ; Flyman Mattsson, Anna (2010) Guidelines for language use in bilingual preschools. Kersten, Kristin ORCID: 0000-0003-1448-9751 ; Rohde, Andreas ; Schelletter, Christina ; Steinlen, Anja K. Bilingual preschools. Volume 2 Best practices Trier 103-116 [Buchkapitel]

Kersten, Kristin ORCID: 0000-0003-1448-9751 Fremdsprachenerwerb im Kindesalter: Forschungsergebnisse aus bilingualen Kitas. (2010) 5. Niedersächsisches Kolloquium der Fremdsprachendidaktik (Hildesheim, Germany) [Präsentation auf Konferenz]

Kersten, Kristin ORCID: 0000-0003-1448-9751 L2 acquisition in bilingual preschools: Evidence from an international research project. (2010) Eurosla 20, 20th Annual Conference of the European Second Language Association (Modena, Italy) [Präsentation auf Konferenz]

Kersten, Kristin ORCID: 0000-0003-1448-9751 ELIAS - Das Forschungsprojekt. (2010) Bilinguale Kindergärten: Praxis trifft Forschung (Magdeburg, Germany) [Präsentation auf Konferenz]

2009

Kersten, Kristin ORCID: 0000-0003-1448-9751 (2009) Verbal inflections in L2 child narratives : a study of lexical aspect and grounding. Trier [Dissertation]

Kersten, Kristin ORCID: 0000-0003-1448-9751 (2009) Humor and interlanguage in a bilingual elementary school setting. Norrick, Neal R. ; Chiaro, Delia Humor in interaction Pragmatics & Beyond. New Series Amsterdam [u.a.] N.S., 182 187-210 [Buchkapitel]

Kersten, Kristin ORCID: 0000-0003-1448-9751 (2009) Profiling child ESL acquisition: Practical and methodological issues. Keßler, Jörg-U. ; Keatinge, Dagmar Research in second language acquisition : empirical evidence across languages Newcastle upon Tyne 267-294 [Buchkapitel]

Kersten, Kristin ORCID: 0000-0003-1448-9751 ; Fischer, Uta ; Burmeister, Petra ; Lommel, Annette (2009) Immersion in der Grundschule : ein Leitfaden. Kiel [Buch]

Kersten, Kristin ORCID: 0000-0003-1448-9751 Bilinguale Umwelterziehung im Zookindergarten Magdeburg. (2009) 56. Regionaltagung des Deutschen Vereins zur Förderung des mathematischen und naturwissenschaftlichen Unterrichts (MNU): Integriertes eLearning für MINT-Fächer verbindet Theorie und Praxis (Bremerhaven, Germany) [Präsentation auf Konferenz]

Kersten, Kristin ORCID: 0000-0003-1448-9751 Spracherwerb, interkulturelle Kommunikation und bilinguale Umweltbildung in zweisprachigen Kitas. (2009) Fachtag Goethe-Institut/fmks "Mehr Sprachen für Kinder - Konzepte für Kindergärten und für den Übergang in die Grundschule" (München, Germany) [Präsentation auf Konferenz]

Kersten, Kristin ORCID: 0000-0003-1448-9751 ; Perret, Kai Studien zum frühen Erwerb von Fremdsprachen und Interkulturalität. (2009) Symposium on Bilingual Learning and Teaching, EU-Projekt ELIAS (Early Language and Intercultural Acquisition Studies) (Magdeburg, Germany) [Präsentation auf Konferenz]

Kersten, Kristin ORCID: 0000-0003-1448-9751 ; Steinlen, Anja K. Bilinguale Umweltbildung im Zookindergarten – ein EU-Projekt zur frühkindlichen Bildung in zweisprachigen Kitas: Forschung und Ergebnisse. (2009) 23. Kongress für Fremdsprachendidaktik, DGFF - Grenzen überschreiten: fachlich – sprachlich – kulturell (Leipzig, Germany) [Präsentation auf Konferenz]

2008

Kersten, Kristin ORCID: 0000-0003-1448-9751 (2008) Erster deutsch-englischsprachiger Zoo-Kindergarten in Magdeburg eröffnet. Begegnung Zoo : Zoopädagogik aktuell Köln 13 22 4-5 [Zeitschriftenartikel]

Kersten, Kristin ORCID: 0000-0003-1448-9751 ; Rohde, Andreas German learners' L2 proficiency in an English and French immersion program. (2008) 15th AILA World Congress - Multilingualism: Challenges and Opportunities (Essen, Germany) [Präsentation auf Konferenz]

Kersten, Kristin ORCID: 0000-0003-1448-9751 Der frühe Erwerb von Verbflexionen: L2 Bildergeschichten aus einer immersiven Grundschule. (2008) 5. Arbeitstagung für den wissenschaftlichen Nachwuchs in der Fremdsprachenforschung (Hannover, Germany) [Präsentation auf Konferenz]

Kersten, Kristin ORCID: 0000-0003-1448-9751 Fremdsprachenerwerb in bilingualen Kindertagesstätten. (2008) 43. Linguistisches Kolloquium - Pragmantax II : zum aktuellen Stand der Linguistik und ihrer Teildisziplinen (Magdeburg, Germany) [Präsentation auf Konferenz]

2007

Kersten, Kristin ORCID: 0000-0003-1448-9751 ; Rohde, Andreas The distribution of verbal morphology in L2 child narrations. (2007) ISB6, the 6th International Symposium on Bilingualism (Hamburg, Germany) [Präsentation auf Konferenz]

Kersten, Kristin ORCID: 0000-0003-1448-9751 DOs and DON'Ts: Best practices in immersiven Schulprogrammen. (2007) 22. Kongress für Fremdsprachendidaktik "Sprachen lernen - Menschen bilden" der Deutschen Gesellschaft für Fremdsprachenforschung (DGFF) (Gießen, Germany) [Präsentation auf Konferenz]

Kersten, Kristin ORCID: 0000-0003-1448-9751 The interaction of lexical aspect and discourse in learner language. (2007) Eurosla 17, the 17th Annual Conference of the European Second Language Association (Newcastle, UK) [Präsentation auf Konferenz]

2002

Kersten, Kristin ORCID: 0000-0003-1448-9751 (2002) The acquisition of English verbs in an elementary school immersion program in Germany. Burmeister, Petra ; Piske, Thorsten ; Rohde, Andreas An integrated view of language development : papers in honor of Henning Wode Trier 473-497 [Buchkapitel]

2001

Lauer, Kristin ; Hansen, Nadine (2001) Second language English verb morphology with German students in a grade 1 immersion class: Some preliminary findings. Björklund, Siv Language as a tool : immersion research and practices Vaasan Yliopiston julkaisuja = Proceedings of the University of Vaasa. Selvityksiä ja raportteja Vaasa 83 272-285 [Buchkapitel]

1997

Steiner, Viktor ; Wagner, Kersten (1997) Relative Earnings and the Demand for Unskilled Labor in West German Manufacturing. Open Access None [Arbeitspapier]
[img]
Vorschau

Steiner, Viktor ; Wagner, Kersten (1997) East-West German Wage Convergence - How far have we got ? Open Access None [Arbeitspapier]
[img]
Vorschau

Diese Liste wurde am Sun Dec 22 02:04:15 2024 CET automatisch erstellt.