Zurück zur Übersicht
Exportieren als [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0

Zitation

Gruppieren nach: Dokumenttyp | Erscheinungsjahr | Keine Sortierung
Anzahl der Einträge: 30.

Bruhn, Ann-Christin ; Kersten, Kristin ORCID: 0000-0003-1448-9751 Effects of teacher input and social status on phonological awareness of young foreign language learners. (2024) AAAL 2024 (Houston, TX) [Präsentation auf Konferenz]

Kersten, Kristin ORCID: 0000-0003-1448-9751 ; Bruhn, Ann-Christin ; Jedamski, Lynn Testing a phonological awareness test: A validated reduced scale predicts L1 and L2 receptive lexical and grammatical skills. (2024) EuroSLA 33, the 33rd Conference of the European Second Language Association (Montpellier, France) [Präsentation auf Konferenz]

Bruhn, Ann-Christin ; Kersten, Kristin ORCID: 0000-0003-1448-9751 Home literacy predicts lexical, not grammatical, L2 skills and mediates effects of social status on young learners' phonological awareness. (2024) EuroSLA 33, the 33rd Conference of the European Second Language Association (Montpellier, France) [Präsentation auf Konferenz]

Kersten, Kristin ORCID: 0000-0003-1448-9751 ; Jedamski, Lynn ; Bruhn, Ann-Christin ; Bredel, Ursula Phonological awareness predicts young learners’ L1 and L2 proficiency using a reduced but linguistically valid test scale. (2024) ALA 2024 - Language Awareness, Education & Power (Karlsruhe, Germany) [Präsentation auf Konferenz]

Bruhn, Ann-Christin ; Genzer, Maike ; Thies, Laura ; Koch, Martin J. ; Kersten, Kristin ORCID: 0000-0003-1448-9751 The interplay of young learners’ verbal self-concept and linguistic competences over time in monolingual and bilingual institutions. Böttger, Heiner ; Schlüter, Norbert 93-124 In: Fortschritte im Frühen Fremdsprachenlernen : Band zur 5. Konferenz FFF (2023) Salzburg 5. FFF-Konferenz „Fortschritte im frühen Fremdsprachenlernen“ (Online) [Konferenzveröffentlichung]

Bruhn, Ann-Christin ; Koch, Martin ; Kersten, Kristin ORCID: 0000-0003-1448-9751 The interplay of young learners’ verbal self-concept and linguistic competences over time in monolingual and bilingual settings. (2023) AAAL 2023 Conference - Collaborating and Mentoring in Applied Linguistics (Portland, OR) [Präsentation auf Konferenz]

Kersten, Kristin ORCID: 0000-0003-1448-9751 ; Bruhn, Ann-Christin Operationalizing L2 input and instructional techniques: Differential effects for early and more advanced mono- and multilingual L2 learners. (2023) EBFL 2023, Evidence-Based Foreign Language Learning – Multilingualism in Education (Ascona, Switzerland) [Präsentation auf Konferenz]

Bruhn, Ann-Christin ; Strompen, Alicia ; Kersten, Kristin ORCID: 0000-0003-1448-9751 Quality of input moderates the effect of socio-economic status on young L2 learners' phonological awareness. (2023) EuroSLA 32, the 32nd Conference of the European Second Language Association (Birmingham, UK) [Präsentation auf Konferenz]

Trebits, Anna ; Koch, Martin Jakobus ; Ponto, Katharina ; Bruhn, Ann-Christin ; Adler, Marie ; Kersten, Kristin ORCID: 0000-0003-1448-9751 (2022) Cognitive gains and socioeconomic status in early second language acquisition in immersion and EFL learning settings. International Journal of Bilingual Education and Bilingualism London [u.a.] 25 7 2668-2681 [Zeitschriftenartikel]

Bruhn, Ann-Christin ; Miller, Lisa ; Mähler, Claudia ; Ponto, Katharina ; Kersten, Kristin ORCID: 0000-0003-1448-9751 (2022) Can type of schooling compensate for low SES? Investigating effects of instruction and SES on cognitive skills. Kersten, Kristin ORCID: 0000-0003-1448-9751 ; Winsler, Adam Understanding variability in second language acquisition, bilingualism, and cognition : a multi-layered perspective New York, NY 292-320 [Buchkapitel]

Kersten, Kristin ORCID: 0000-0003-1448-9751 ; Ponto, Katharina ; Bruhn, Ann-Christin Wie gestalte ich fremdsprachlichen Input in Kitas und Grundschulen? (2022) aus der Reihe des fmks: "Mehrsprachigkeit als Chance" - Wie gestalte ich fremdsprachlichen Input in Kitas und Grundschulen? (Online) [Präsentation auf Konferenz]

Bruhn, Ann-Christin ; Koch, Martin J. ; Kersten, Kristin ORCID: 0000-0003-1448-9751 The development of verbal self-concept and linguistic competencies of young learners in monolingual and bilingual settings. (2022) EuroSLA 31, the 31st Conference of the European Second Language Association (Fribourg, Switzerland) [Präsentation auf Konferenz]

Kersten, Kristin ORCID: 0000-0003-1448-9751 ; Bruhn, Ann-Christin ; Böhnke, Julia ; Ponto, Katharina ; Greve, Werner (2022) Teacher Input Observation Scheme (TIOS) – Deutsche Version für sprach­sensiblen Unter­richt. Studies on Multilingualism in Language Education Hildesheim 10 [Arbeitspapier]

Kersten, Kristin ORCID: 0000-0003-1448-9751 ; Schelletter, Christina ; Bruhn, Ann-Christin ; Ponto, Katharina (2021) Quality of L2 input and cognitive skills predict L2 grammar comprehension in instructed SLA independently. Open Access Languages : Open Access Journal Basel 6 3, Article 124 1-19 [Zeitschriftenartikel]
[img]

Bruhn, Ann-Christin ; Ponto, Katharina ; Kersten, Kristin ORCID: 0000-0003-1448-9751 (2021) Fremdsprachenlernen in inklusiven Kontexten (FLINK). Bätge, Carolin ; Cloos, Peter ; Gerstenberg, Frauke ; Riechers, Katharina Inklusive Bildungsforschung der frühen Kindheit : empirische Perspektiven und multidisziplinäre Zugänge Inklusive Bildungsforschung der frühen Kindheit. Empirische Perspektiven und multidisziplinäre Zugänge Weinheim ; Basel 32-34 [Buchkapitel]

Bruhn, Ann-Christin ; Genzer, Maike ; Thies, Laura ; Kersten, Kristin ORCID: 0000-0003-1448-9751 Die Entwicklung des verbalen Selbstkonzepts und sprachlicher Kompetenzen in monolingualen und bilingualen Institutionen. (2021) 5. Konferenz: Fortschritte im frühen Fremdsprachenlernen (FFF) (Online) [Präsentation auf Konferenz]

Bruhn, Ann-Christin ; Ponto, Katharina ; Kersten, Kristin ORCID: 0000-0003-1448-9751 L2 instruction predicts young learners' L2 comprehension in bilingual and conventional programs. (2021) AILA 2021, World Congress of Applied Linguistics "The Dynamics of Language, Communication and Culture in a Changing World" (Groningen, The Netherlands, Online) [Präsentation auf Konferenz]

Bruhn, Ann-Christin ; Ponto, Katharina ; Kersten, Kristin ORCID: 0000-0003-1448-9751 Type of L2 instruction predicts young learners’ L2 lexical and grammar comprehension. (2021) AAAL 2021, American Association for Applied Linguistics, Virtual Conference (Online) [Präsentation auf Konferenz]

Kersten, Kristin ORCID: 0000-0003-1448-9751 ; Ponto, Katharina ; Bruhn, Ann-Christin (2021) Family and language background questionnaire II – English version. Studies on Multilingualism in Language Education Hildesheim 8,2 [Arbeitspapier]

Kersten, Kristin ORCID: 0000-0003-1448-9751 ; Bruhn, Ann-Christin ; Böhnke, Julia ; Ponto, Katharina ; Greve, Werner (2021) Teacher Input Observation Scheme (TIOS) – Deutsche Version für L2. Studies on Multilingualism in Language Education Hildesheim 7 [Arbeitspapier]

Kersten, Kristin ORCID: 0000-0003-1448-9751 ; Bruhn, Ann-Christin ; Schäfer, Ronja ; Bronsart, Katharina von ; Greve, Werner (2021) Fragebogen zum verbalen Selbstkonzept im Kindesalter. Studies on Multilingualism in Language Education Hildesheim 9 [Arbeitspapier]

Kersten, Kristin ORCID: 0000-0003-1448-9751 ; Ponto, Katharina ; Bruhn, Ann-Christin (2021) Fragebogen zum familiären und sprach­lichen Hintergrund II. Studies on Multilingualism in Language Education Hildesheim 8,1 [Arbeitspapier]

Kersten, Kristin ORCID: 0000-0003-1448-9751 ; Bruhn, Ann-Christin ; Greve, Werner Videografie von sprachlichem Input im Fremdsprachenunterricht und im bilingualen Unterricht: Ein Beobachtungsinstrument. (2019) Videografie in der Lehrer_innenbildung. Aktuelle Zugänge, Herausforderungen und Potentiale, 4. Hildesheimer CeLeB-Tagung zur Bildungsforschung (Hildesheim, Germany) [Präsentation auf Konferenz]

Kersten, Kristin ORCID: 0000-0003-1448-9751 ; Bruhn, Ann-Christin The effect of L2 input and cognitively stimulating tasks on second language acquisition. (2019) EuroSLA 29, the 29th Conference of the European Second Language Association (Lund, Sweden) [Präsentation auf Konferenz]

Bruhn, Ann-Christin ; Kersten, Kristin ORCID: 0000-0003-1448-9751 ; Greve, Werner Die Entwicklung des sprachlichen Selbstkonzepts von einsprachigen Lernern und Herkunftssprechern in monolingualen und bilingualen Lernumgebungen. (2019) Sprachen, Kulturen, Identitäten: Umbrüche durch Digitalisierung - 28. Kongress der Deutschen Gesellschaft für Fremdsprachenforschung (DGFF) (Würzburg, Germany) [Präsentation auf Konferenz]

Kersten, Kristin ORCID: 0000-0003-1448-9751 ; Bruhn, Ann-Christin ; Wegner, Alina Kognitive Fähigkeiten in zweisprachen Kitas und Schulen. (2019) 8. FMKS-Fachtag - Gelebte MehrSprachigkeit in Krippen, Kitas und Schulen, didacta Köln (Köln, Germany) [Präsentation auf Konferenz]

Kersten, Kristin ORCID: 0000-0003-1448-9751 ; Ponto, Katharina ; Bruhn, Ann-Christin ; Adler, Marie (2019) Projekt SMILE : Abschlussbericht. Studies on Multilingualism in Language Education Hildesheim 5 [Arbeitspapier]

Kersten, Kristin ORCID: 0000-0003-1448-9751 ; Bruhn, Ann-Christin ; Ponto, Katharina ; Böhnke, Julia ; Greve, Werner (2018) Teacher Input Observation Scheme (TIOS) and Manual. Studies on Multilingualism in Language Education Hildesheim 4 [Arbeitspapier]

Bruhn, Ann-Christin ; Kersten, Kristin ORCID: 0000-0003-1448-9751 Operationalizing teacher input: Empirical evidence on the effect of input on the L2 acquisition of young learners. (2018) EuroSLA 28, 28th Conference of the European Second Language Association (Münster, Germany) [Präsentation auf Konferenz]

Kersten, Kristin ORCID: 0000-0003-1448-9751 ; Bruhn, Ann-Christin Comprehensible input and interaction in the primary classroom: Operationalizing foreign language teaching strategies as predictors for SLA. (2018) 8. Niedersächsisches Kolloquium der Fremdsprachendidaktik - Classroom Discourse: Durch Unterrichtsbeobachtungen Fremdsprachenunterricht verbessern (Hildesheim, Germany) [Präsentation auf Konferenz]

Diese Liste wurde am Thu Apr 24 01:38:38 2025 CEST automatisch erstellt.