Website der UB
|
Impressum
|
Datenschutzerklärung
|
Drucken
|
Startseite
Stöbern
Volltexte
Universitätsbibliographie
Statistik
Über MADOC
Hilfe
Kontakt
Login
Erweiterte Suche
Zurück zur Übersicht
Exportieren als
ASCII Citation
BibTeX
CSL JSON
Dublin Core
Dublin Core SFX
EP3 XML
EndNote
HTML Citation
JSON
MARC21 XML
Multiline CSV
Office Document
Reference Manager
RSS 1.0
RSS 2.0
Zitation
Gruppieren nach:
Dokumenttyp
|
Erscheinungsjahr
|
Keine Sortierung
Springe zu:
Zeitschriftenartikel
|
Buchkapitel
|
Konferenzveröffentlichung
|
Präsentation auf Konferenz
Anzahl der Einträge:
12
.
Zeitschriftenartikel
Koch, Martin J.
;
Kersten, Kristin
ORCID: 0000-0003-1448-9751
;
Greve, Werner
(2024)
An emotional advantage of multilingualism.
Bilingualism : Language and Cognition Cambridge tba tba 1-14 [Zeitschriftenartikel]
Koch, Martin J.
;
Greve, Werner
;
Kersten, Kristin
ORCID: 0000-0003-1448-9751
(2023)
Extending the cognitive advantage hypothesis: a conceptual replication study of the relationship between multilingualism and flexible goal adjustment.
Journal of Multilingual and Multicultural Development London tba tba 1-15 [Zeitschriftenartikel]
Buchkapitel
Kersten, Kristin
ORCID: 0000-0003-1448-9751
;
Glaser, Karen
;
Ruhm, Hannah
;
Roos, Jana
;
Brunsmeier, Sonja
;
Koch, Martin J.
(2024)
Student teachers' and experts' perceptions of effective teaching techniques in the primary L2 English classroom.
Frisch, S.
;
Glaser, K.
Early language education in instructed contexts: Current issues and empirical insights into teaching and learning languages in primary school Amsterdam [Buchkapitel]
Konferenzveröffentlichung
Kersten, Kristin
ORCID: 0000-0003-1448-9751
;
Blackman, Aenne
;
Funke, Fenja L.
;
Akram, Tooba
;
Kliebisch, Melina
;
Koch, Martin J.
Input quality affects L1 and L2 proficiency and moderates the effect of socioeconomic status.
Böttger, Heiner
;
Schlüter, Norbert
255-280 In: Fortschritte im Frühen Fremdsprachenlernen : Band zur 5. Konferenz FFF (2023) Salzburg 5. FFF-Konferenz „Fortschritte im frühen Fremdsprachenlernen“ (Online) [Konferenzveröffentlichung]
Bruhn, Ann-Christin
;
Genzer, Maike
;
Thies, Laura
;
Koch, Martin J.
;
Kersten, Kristin
ORCID: 0000-0003-1448-9751
The interplay of young learners’ verbal self-concept and linguistic competences over time in monolingual and bilingual institutions.
Böttger, Heiner
;
Schlüter, Norbert
93-124 In: Fortschritte im Frühen Fremdsprachenlernen : Band zur 5. Konferenz FFF (2023) Salzburg 5. FFF-Konferenz „Fortschritte im frühen Fremdsprachenlernen“ (Online) [Konferenzveröffentlichung]
Präsentation auf Konferenz
Koch, Martin J.
;
Kersten, Kristin
ORCID: 0000-0003-1448-9751
Multilingualism influences emotional competence via cultural frame switching but not language switching, executive functions or divergent thinking: Support for the stimulation hypothesis.
(2023) EBFL 2023, Evidence-Based Foreign Language Learning – Multilingualism in Education (Ascona, Switzerland) [Präsentation auf Konferenz]
Koch, Martin J.
;
Greve, Werner
;
Kersten, Kristin
ORCID: 0000-0003-1448-9751
An emotional advantage of multilingualism: What can degree of multiligualism tell us about emotional competence?
(2022) EuroSLA 31, the 31st Conference of the European Second Language Association (Fribourg, Switzerland) [Präsentation auf Konferenz]
Baumgart, Joanna
;
Koch, Martin J.
;
Kersten, Kristin
ORCID: 0000-0003-1448-9751
Implementation of technology-mediated TBLT in primary EFL classrooms.
(2022) 9th International Conference on Task-Based Language Teaching - Widening the Horizon of Task-Based Language Teaching (Innsbruck, Austria) [Präsentation auf Konferenz]
Baumgart, Joanna
;
Koch, Martin J.
;
Kersten, Kristin
ORCID: 0000-0003-1448-9751
Work in progress: A self-reflection questionnaire for teacher education.
(2022) Reflexion in der Lehrkräftebildung - Empirisch - Phasenübergreifend - Interdisziplinär (Berlin, Potsdam, Germany, Online) [Präsentation auf Konferenz]
Bruhn, Ann-Christin
;
Koch, Martin J.
;
Kersten, Kristin
ORCID: 0000-0003-1448-9751
The development of verbal self-concept and linguistic competencies of young learners in monolingual and bilingual settings.
(2022) EuroSLA 31, the 31st Conference of the European Second Language Association (Fribourg, Switzerland) [Präsentation auf Konferenz]
Koch, Martin J.
;
Grewe, Werner
;
Rasche, Verena
;
Kersten, Kristin
ORCID: 0000-0003-1448-9751
Beyond language: The long-term benefits of multilingualism for self-regulation.
(2021) AILA 2021, World Congress of Applied Linguistics "The Dynamics of Language, Communication and Culture in a Changing World" (Groningen, The Netherlands, Online) [Präsentation auf Konferenz]
Koch, Martin J.
;
Greve, Werner
;
Kersten, Kristin
ORCID: 0000-0003-1448-9751
Implicational scaling in L2 receptive grammatical skills: Deterministic or probalistic?
(2021) AAAL 2021, American Association for Applied Linguistics, Virtual Conference (Online) [Präsentation auf Konferenz]
Diese Liste wurde am
Sat Nov 23 01:48:28 2024 CET
automatisch erstellt.