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2021

Wulf, Tim ; Schneider, Frank M. ORCID: 0000-0003-1028-0854 ; Queck, Juliane (2021) Exploring viewers' experiences of parasocial interactions with videogame streamers on Twitch. Cyberpsychology, Behavior and Social Networking New Rochelle, NY 24 10 648-653 [Article]

2020

Wulf, Tim ; Schneider, Frank M. ORCID: 0000-0003-1028-0854 ; Beckert, Stefan (2020) Watching players: An exploration of media enjoyment on Twitch. Games and Culture Thousand Oaks, CA 15 3 328-346 [Article]

2018

Kuschel, Daniela ORCID: 0000-0002-0580-7028 'El destino de España está en tus manos' - la ficción de la (memoria de la) Guerra Civil en los videojuegos. (2018) International Congress Memories in Motion 2018 (Stockholm, Sweden) [Conference presentation]

Rothmund, Tobias ; Elson, Malte ; Appel, Markus ; Kneer, Julia ; Pfetsch, Jan ; Schneider, Frank M. ORCID: 0000-0003-1028-0854 ; Zahn, Carmen (2018) Does exposure to violence in entertainment media make people aggressive? Sørensen, Estrid Cultures of computer game concerns : "The Child" across families, law, science and industry VerKörperungen Bielefeld 23 267-282 [Book chapter]

2015

Kuschel, Daniela ORCID: 0000-0002-0580-7028 Tú decides la historia - Der spanische Bürgerkrieg im Computerspiel. (2015) »Krieg und organisierte Gewalt im Computerspiel - Militärhistorische Narrative, Räume und Geschichtsbilder« Jahrestagung des Arbeitskreises für Militärgeschichte e.V. (Chemnitz, Germany) [Conference presentation]

Reich, Sabine ; Vorderer, Peter (2015) Online games, Player experiences in. Mansell, Robin The international encyclopedia of digital communication and society Chichester 858-869 [Book chapter]

Klimmt, Christoph ; Jäncke, Lutz ; Vorderer, Peter (2015) Die Wirkungen von Computerspielen auf das Fahrverhalten. Klimmt, Christoph Verkehrssicherheits-Kommunikation : Beiträge der empirischen Forschung zur strategischen Unfallprävention Wiesbaden 239-254 [Book chapter]

2014

Kuschel, Daniela ORCID: 0000-0002-0580-7028 Krieg spielen? Videospiele als möglicher Zugang zur historischen Wirklichkeit des Ersten Weltkriegs? (2014) XI Congreso de la Sociedad Goethe en España : La Primera Guerra Mundial en la Literatura y las Artes (Barcelona, Spain) [Conference presentation]

2009

Hartmann, Thilo ; Vorderer, Peter ; Klimmt, Christoph (2009) Medienpsychologische Erforschung von Computerspielen - ein Überblick und eine Vertiefung am Beispiel von Ego-Shootern. Bopp, Matthias Shooter : eine multidisziplinäre Einführung Medien'Welten Münster ; Berlin 12 155-182 [Book chapter]

Vorderer, Peter ; Ritterfeld, Ute (2009) Digital games. Nabi, Robin L. The Sage handbook of media processes and effects Medien'Welten Los Angeles [u.a.] 455-467 [Book chapter]

2008

Klimmt, Christoph ; Schmid-Petri, Hannah ; Nosper, Andreas ; Hartmann, Tilo ; Vorderer, Peter (2008) 'Moral management': Dealing with moral concerns to maintain enjoyment of violent video games. Jahn-Sudmann, Andreas Computer games as a sociocultural phenomenon : games without frontiers, war without tears Basingstoke [u.a.] 108-118 [Book chapter]

2007

Hefner, Dorothée ; Klimmt, Christoph ; Vorderer, Peter Identification with the player character as determinant of video game enjoyment. Ma, Lizhuang Lecture Notes in Computer Science 4740 30-48 In: Entertainment computing - ICEC 2007 : 6th international conference, Shanghai, China, September 15-17, 2007 ; proceedings (2007) Berlin [u.a.] ICEC 2007 (Shanghai, China) [Conference or workshop publication]

2006

Vorderer, Peter Warum sind Computerspiele attraktiv? Kaminski, Winfried 55-63 In: Clash of realities : Computerspiele und soziale Wirklichkeit (2006) München 1. International Computer Game Conference (Köln, Germany) [Conference or workshop publication]

Chan, Elaine ; Vorderer, Peter (2006) Massively multiplayer online games. Vorderer, Peter Playing video games : motives, responses, and consequences New York, NY [u.a.] ; Mahwah, NJ 77-88 [Book chapter]

Vorderer, Peter ; Bryant, Jennings (2006) Preface. Vorderer, Peter Playing video games : motives, responses, and consequences New York, NY [u.a.] ; Mahwah, NJ XI-XII [Book chapter]

Vorderer, Peter ; Bryant, Jennings ; Pieper, Katherine M. ; Weber, René (2006) Playing video games as entertainment. Vorderer, Peter Playing video games : motives, responses, and consequences New York, NY [u.a.] ; Mahwah, NJ 1-7 [Book chapter]

2005

Nakatsu, Ryohei ; Rauterberg, Matthias ; Vorderer, Peter A new framework for entertainment computing: From passive to active experience. Kishino, Fumio Lecture Notes in Computer Science 3711 1-12 In: Entertainment computing - ICEC 2005 : 4th international conference, Sanda, Japan, September 19-21, 2005 ; proceedings (2005) Berlin [u.a.] ICEC 2005 (Sanda, Japan) [Conference or workshop publication]

2002

Vorderer, Peter ; Klimmt, Christoph ; Liebetruth, Dörte (2002) Spass, Spannung, Spiel. Eine Beobachtungsstudie zum Unterhaltungserleben drei- bis vierjähriger Kinder während der Rezeption formal unterschiedlich unterhaltsamer Varianten eines Hörspiels. Rössler, Patrick Empirische Perspektiven der Rezeptionsforschung Angewandte Medienforschung München 23 117-132 [Book chapter]

2001

Vorderer, Peter ; Ritterfeld, Ute ; Klimmt, Christoph (2001) Spaß am Hören. Hörspielkassetten als sprachförderliche Unterhaltungsangebote für Vorschulkinder. Medien & Kommunikationswissenschaft : M & K Baden-Baden 49 4 462-479 [Article]

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