Exportieren als [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0

Zitation

Gruppieren nach: Erscheinungsjahr | Autoren | Dokumenttyp | Keine Sortierung

Krautz, Agnieszka Ewa ORCID: 0000-0003-3671-3953 (2020) The multilingual lexicon : Evidence from primed translation lexical decision. Booth, Paul First language influences on multilingual lexicons London ; New York, NY 63-81 [Buchkapitel]

Ciaccio, Laura Anna ; Jacob, Gunnar ORCID: 0000-0003-0882-5667 (2019) Native speakers like affixes, L2 speakers like letters? An overt visual priming study investigating the role of orthography in L2 morphological processing. Open Access PLOS ONE San Francisco, CA 14 12 e0226482 [Zeitschriftenartikel]
[img]

Rupp, Stephanie (2021) Wortschatzförderung bei früh sukzessiv deutschlernenden Kindern : eine modellgeleitete empirische Untersuchung. Düren [Dissertation]

Dewaele, Jean-Marc ; Lorette, Pernelle ORCID: 0000-0001-6695-5254 ; Rolland, Louise ; Mavrou, Irini (2021) Differences in emotional reactions of Greek, Hungarian, and British users of English when watching television in English. International journal of Applied Linguistics : INJAL Oxford 31 3 345-361 [Zeitschriftenartikel]

Krautz, Agnieszka Ewa ORCID: 0000-0003-3671-3953 (2024) Tolerance of ambiguity, need for cognitive closure and feeling like a different person when speaking different languages. Journal of Multilingual and Multicultural Development London 45 2 289-305 [Zeitschriftenartikel]

Lorette, Pernelle ORCID: 0000-0001-6695-5254 ; Dewaele, Jean-Marc (2020) Emotion recognition ability across different modalities: The role of language status (L1/LX), proficiency and cultural background. Applied Linguistics Review Berlin ; New York, NY 11 1 1-26 [Zeitschriftenartikel]

Fried, Frauke ; Gawlitzek, Ira (2021) Interdisziplinäre Entwicklung eines Kerncurriculums "Deutsch als Erwerbsobjekt und Unterrichtssprache im mehrsprachigen Klassenzimmer". Karst, Karina ORCID: 0000-0001-9976-6265 ; Thoma, Dieter ORCID: 0000-0001-6984-623X ; Derkau, Julia ORCID: 0000-0001-7758-054X ; Seifried, Jürgen ORCID: 0000-0002-9460-7721 ; Münzer, Stefan Lehrer*innenbildung im Kontext leistungsbezogener Heterogenitat und Mehrsprachigkeit von Schüler*innen Müster ; New York 114-138 [Buchkapitel]

Gogolin, Ingrid ; Tracy, Rosemarie (2021) Vom mehrsprachigen zum mehrstimmigen Klassenzimmer: eine Bildungsreise. Karst, Karina ORCID: 0000-0001-9976-6265 ; Thoma, Dieter ORCID: 0000-0001-6984-623X ; Derkau, Julia ORCID: 0000-0001-7758-054X ; Seifried, Jürgen ORCID: 0000-0002-9460-7721 ; Münzer, Stefan Lehrer*innenbildung im Kontext leistungsbezogener Heterogenität und Mehrsprachigkeit von Schüler*innen Münster ; New York 161-179 [Buchkapitel]

Kieseier, Teresa ORCID: 0000-0002-8112-0682 (2021) Bilingual advantage in early EFL pronunciation accuracy of German 4th-graders. Open Access International Journal of Bilingualism Thousand Oaks, CA [u.a.] 25 3 708-726 [Zeitschriftenartikel]
[img]

Kieseier, Teresa ORCID: 0000-0002-8112-0682 (2021) Productive phonological bootstrapping in early EFL of 4th-graders in German primary schools. Journal of Second Language Pronunciation Amsterdam ; Philadelphia, PA 7 2 183-211 [Zeitschriftenartikel]

Krautz, Agnieszka Ewa ORCID: 0000-0003-3671-3953 ; Keuleers, Emmanuel (2022) LinguaPix database: A megastudy of picture-naming norms. Open Access Behavior Research Methods : BRM New York, NY ; Austin, Tex. 54 941-954 [Zeitschriftenartikel]
[img]

Lorette, Pernelle ORCID: 0000-0001-6695-5254 (2021) Investigating emotion perception via the two-dimensional affect and feeling space: an example of a cross-cultural study among Chinese and Non-Chinese participants. Open Access Frontiers in Psychology Lausanne 12 Article 662610 1-14 [Zeitschriftenartikel]
[img]

Tsehaye, Wintai ORCID: 0000-0001-7963-1208 ; Pashkova, Tatiana ; Tracy, Rosemarie ; Allen, Shanley E. M. (2021) Deconstructing the native speaker: further evidence from heritage speakers for why this horse should be dead! Open Access Frontiers in Political Science Lausanne 12 Article 17352 1-14 [Zeitschriftenartikel]
[img]

Wiese, Heike ; Alexiadou, Artemis ; Allen, Shanley E. M. ; Bunk, Oliver ; Gagarina, Natalia ; Iefremenko, Kateryna ; Martynova, Maria ; Pashkova, Tatiana ; Rizou, Vicky ; Schroeder, Christoph ; Shadrova, Anna ; Szucsich, Luka ; Tracy, Rosemarie ; Tsehaye, Wintai ORCID: 0000-0001-7963-1208 ; Zerbian, Sabine ; Zuban, Yulia (2022) Heritage Speakers as Part of the Native Language Continuum. Open Access Frontiers in Psychology Lausanne 12 Article 717973 1-19 [Zeitschriftenartikel]
[img]

Tracy, Rosemarie (2020) Spracherwerb und Mehrsprachigkeit. Braches-Chyrek, Rita ; Röhner, Charlotte ; Sünker, Heinz ; Hopf, Michaela Handbuch Frühe Kindheit Opladen ; Berlin ; Toronto 187-200 [Buchkapitel]

Tracy, Rosemarie (2015) Bilingual education: International perspectives. Wright, James D. International encyclopedia of the social & behavioral sciences Amsterdam 2 580-586 [Buchkapitel]

Tracy, Rosemarie (2014) Mehrsprachigkeit: Vom Störfall zum Glücksfall. Krifka, Manfred ; Błaszczak, Joanna ; Leßmöllmann, Annette ; Meinunger, André ; Stiebels, Barbara ; Tracy, Rosemarie ; Truckenbrodt, Hubert Das mehrsprachige Klassenzimmer Berlin, Heidelberg 13-33 [Buchkapitel]

Voet Cornelli, Barbara ; Schulz, Petra ; Tracy, Rosemarie (2013) Sprachentwicklungsdiagnostik bei Mehrsprachigkeit : Eine Herausforderung für die pädiatrische Praxis. Monatsschrift Kinderheilkunde Heidelberg 161 10 911-917 [Zeitschriftenartikel]

Tracy, Rosemarie ; Schulz, Petra (2012) Ein neuer Sprachtest für Kinder mit DaZ: Linguistische Sprachstandsdiagnostik Deutsch als Zweitsprache (LiSe-DaZ®). Frühe Bildung Göttingen 1 2 111-113 [Zeitschriftenartikel]

Tracy, Rosemarie (2009) Beyond maturation. Zeitschrift für Sprachwissenschaft : ZS Berlin 28 1 59-67 [Zeitschriftenartikel]

Wiese, Heike ; Tracy, Rosemarie ; Sennema, Anke (2020) Deutschpflicht auf dem Schulhof? : warum wir Mehrsprachigkeit brauchen. Berlin [Buch]

Tracy, Rosemarie (1991) Sprachliche Strukturentwicklung : linguistische und kognitionspsychologische Aspekte einer Theorie des Erstspracherwerbs. Tübinger Beiträge zur Linguistik. Serie A, Language Development Tübingen 13 [Buch]

Liu, Liquan ; Götz, Antonia ; Lorette, Pernelle ORCID: 0000-0001-6695-5254 ; Tyler, Michael D. (2022) How tone, intonation and emotion shape the development of infants' fundamental frequency perception. Open Access Frontiers in Psychology Lausanne 13 Article 906848 1-14 [Zeitschriftenartikel]
[img]

Lorette, Pernelle ORCID: 0000-0001-6695-5254 ; Dewaele, Jean-Marc (2022) Interpersonal perception of emotional intensity by English first (L1) and foreign (LX) language users in audio(visual) communication. International Journal of Multilingualism London [u.a.] tba tba 1-19 [Zeitschriftenartikel]

Pashkova, Tatiana ; Tsehaye, Wintai ORCID: 0000-0001-7963-1208 ; Allen, Shanley E. M. ; Tracy, Rosemarie (2022) Syntactic optionality in heritage language use: Clause type preferences of German heritage speakers in a majority English context. Heritage Language Journal Los Angeles, Calif. 19 1 1-41 [Zeitschriftenartikel]

Lorette, Pernelle ORCID: 0000-0001-6695-5254 (2023) Opportunities and challenges of positionality in quantitative research: overcoming linguistic and cultural ‘knowledge gaps’ thanks to ‘knowledgeable collaborators’. Journal of Multilingual and Multicultural Development London tba tba 1-15 [Zeitschriftenartikel]

Tsehaye, Wintai ORCID: 0000-0001-7963-1208 (2023) Light-weights placed right: post-field constituents in heritage German. Open Access Frontiers in Psychology Lausanne 14 Article 1122129 1-13 [Zeitschriftenartikel]
[img]

Tracy, Rosemarie ; Gawlitzek, Ira (2023) Mehrsprachigkeit und Spracherwerb. Linguistik und Schule Tübingen 10 [Buch]

Tracy, Rosemarie (2022) 18. Gemischtsprachiges Sprechen: Formen, Funktionen, Dynamik. Földes, Csaba ; Roelcke, Thorsten D. Handbuch Mehrsprachigkeit Handbücher Sprachwissen Berlin [u.a.] 22 399-427 [Buchkapitel]

Tracy, Rosemarie (2023) Erwerb sprachlicher Kompetenzen im Lebensverlauf. Becker-Mrotzek, Michael ; Gogolin, Ingrid ; Roth, Hans-Joachim ; Stanat, Petra Grundlagen der sprachlichen Bildung Sprachliche Bildung Münster ; New York 10 57-83 [Buchkapitel]

Patzek, Teresa Christina (2022) Primary school English in a multilingual context : linguistic and metalinguistic perspectives. Mannheim [Dissertation]

Diese Liste wurde am Thu Nov 21 04:10:46 2024 CET automatisch erstellt.