Website der UB
|
Impressum
|
Datenschutzerklärung
|
Drucken
|
Startseite
Stöbern
Volltexte
Universitätsbibliographie
Statistik
Über MADOC
Hilfe
Kontakt
Login
Erweiterte Suche
Exportieren als
ASCII Citation
BibTeX
CSL JSON
Dublin Core
Dublin Core SFX
EP3 XML
EndNote
HTML Citation
JSON
MARC21 XML
Multiline CSV
Office Document
Reference Manager
RSS 1.0
RSS 2.0
Zitation
Fakultäten und Einrichtungen
(38378)
Philosophische Fakultät
(6160)
Mehrsprachigkeitsdidaktik (Kersten 2023-)
(10)
Gruppieren nach:
Erscheinungsjahr
|
Autoren
|
Dokumenttyp
|
Keine Sortierung
Springe zu:
B
|
K
B
Bruhn, Ann-Christin
;
Kersten, Kristin
ORCID: 0000-0003-1448-9751
Effects of teacher input and social status on phonological awareness of young foreign language learners.
(2024) AAAL 2024 (Houston, TX) [Präsentation auf Konferenz]
Bruhn, Ann-Christin
;
Kersten, Kristin
ORCID: 0000-0003-1448-9751
Home literacy predicts lexical, not grammatical, L2 skills and mediates effects of social status on young learners' phonological awareness.
(2024) EuroSLA 33, the 33rd Conference of the European Second Language Association (Montpellier, France) [Präsentation auf Konferenz]
K
Koch, Martin J.
;
Kersten, Kristin
ORCID: 0000-0003-1448-9751
;
Greve, Werner
(2024)
An emotional advantage of multilingualism.
Bilingualism : Language and Cognition Cambridge tba tba 1-14 [Zeitschriftenartikel]
Kersten, Kristin
ORCID: 0000-0003-1448-9751
Fremdspracherwerb : Faktoren, Effekte, Unterrichtsstrategien.
(2024) Wirksamer Französischunterricht - aktuelle Perspektiven und Herausforderungen (Schwäbisch Hall, Germany) [Präsentation auf Konferenz]
Kersten, Kristin
ORCID: 0000-0003-1448-9751
Effects of L2-input quality, operationalzed with the Teacher Input Observation Scheme (TIOS), on learners' L2-proficiency.
(2024) AAAL 2024 (Houston, TX) [Präsentation auf Konferenz]
Kersten, Kristin
ORCID: 0000-0003-1448-9751
;
Bruhn, Ann-Christin
;
Jedamski, Lynn
Testing a phonological awareness test: A validated reduced scale predicts L1 and L2 receptive lexical and grammatical skills.
(2024) EuroSLA 33, the 33rd Conference of the European Second Language Association (Montpellier, France) [Präsentation auf Konferenz]
Kersten, Kristin
ORCID: 0000-0003-1448-9751
Language-sensitive and cognitively activating teaching techniques predict language competence and buffer social effects.
(2025) GEBF 2025, 12. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung - Bildung als Schlüssel für gesellschaftliche Herausforderungen (Mannheim, Germany) [Präsentation auf Konferenz]
Kersten, Kristin
ORCID: 0000-0003-1448-9751
Unterrichtsqualität im frühen Fremdsprachenlernen.
(2025) 2. FFF-Netzwerktreffen (Münster, Germany) [Präsentation auf Konferenz]
Kersten, Kristin
ORCID: 0000-0003-1448-9751
;
Jedamski, Lynn
;
Bruhn, Ann-Christin
;
Bredel, Ursula
Phonological awareness predicts young learners’ L1 and L2 proficiency using a reduced but linguistically valid test scale.
(2024) ALA 2024 - Language Awareness, Education & Power (Karlsruhe, Germany) [Präsentation auf Konferenz]
Kersten, Kristin
ORCID: 0000-0003-1448-9751
Strategies of input quality: Effects on diverse language learners.
(2025) L'observació com a recurs per a la formació docent i la recerca educativa: metodologies, evidències i perspectives de futur, Jornada Internacional (ARMIF 00005 2023) (Lleida, Spain, Online) [Präsentation auf Konferenz]
Diese Liste wurde am
Sat Apr 19 04:18:27 2025 CEST
automatisch erstellt.