Export results as [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0

Citation

Order by: Year of publication | Authors | Document Type | No order
Skip to: 2022 | 2021 | 2020 | 2019 | 2018 | 2017 | 2015 | 2014 | 2012 | 2006

2022

Bonefeld, Meike ORCID: 0000-0003-1940-2301 ; Kleen, Hannah ; Glock, Sabine (2022) The effect of the interplay of gender and ethnicity on teachers judgements: Does the school subject matter? Journal of Experimental Education London [u.a.] 90 4 818-838 [Article]

Yendell, Oscar ORCID: 0000-0001-9432-0328 (2022) Politische Partizipation in den Augen von Jugendlichen aus Armutsverhältnissen - Außerschulische Freizeitstätten als Orte von Demokratiebildung. Politische Bildung : Journal für politische Bildung Frankfurt am Main 12 1 72-75 [Article]

Karst, Karina ORCID: 0000-0001-9976-6265 ; Bonefeld, Meike ORCID: 0000-0003-1940-2301 ; Dotzel, Stefanie ; Fehringer, Benedict C. O. F. ORCID: 0000-0002-3988-964X ; Steinwascher, Merle (2022) Data-based differentiated instruction: The impact of standardized assessment and aligned teaching material on students’ reading comprehension. Learning and Instruction Amsterdam 79 Article 101597 1-11 [Article]

2021

Dotzel, Stefanie (2021) Leistungsbezogene und sprachliche Heterogenität in der Schule und deren erwartete Effekte auf die Leistung von Schüler*innen. Open Access Mannheim [Doctoral dissertation]
[img]

Bonefeld, Meike ORCID: 0000-0003-1940-2301 ; Beißert, Hanna (2021) Opportunities and limitations of using the linguistic category model as a measure of teachers' implicit stereotypes in Germany. Learning and Instruction Amsterdam [u.a.] 78 Article 101501 1-10 [Article]

Dotzel, Stefanie ; Bonefeld, Meike ORCID: 0000-0003-1940-2301 ; Karst, Karina ORCID: 0000-0001-9976-6265 (2021) Students' attitudes towards performance heterogeneity and their relation to contextual factors. Open Access European Journal of Psychology of Education : EJPE Dordrecht [u.a.] 37 1 101-121 [Article]
[img]

Karst, Karina ORCID: 0000-0001-9976-6265 ; Thielmann, Merle ORCID: 0000-0003-4722-8080 ; Derkau, Julia ORCID: 0000-0001-7758-054X ; Bonefeld, Meike ORCID: 0000-0003-1940-2301 ; Schrankenmüller, Annette ; Merz, Georg ; Münzer, Stefan (2021) Umgang mit Leistungsheterogenität : Differenzierungswege in Theorie und Praxis. Karst, Karina ORCID: 0000-0001-9976-6265 ; Thoma, Dieter ORCID: 0000-0001-6984-623X ; Derkau, Julia ORCID: 0000-0001-7758-054X ; Seifried, Jürgen ORCID: 0000-0002-9460-7721 Lehrer*innenbildung im Kontext leistungsbezogener Heterogenität und Mehrsprachigkeit von Schüler*innen Münster ; New York 37-59 [Book chapter]

Dotzel, Stefanie ; Bonefeld, Meike ORCID: 0000-0003-1940-2301 ; Karst, Karina ORCID: 0000-0001-9976-6265 (2021) The impact of linguistic diversity on students' reading comprehension using different diversity measures and its' differential effects depending on students' migration background. International Journal of Educational Research : IJER Amsterdam [u.a.] 109 Article 101796 1-14 [Article]

Yendell, Oscar ORCID: 0000-0001-9432-0328 (2021) Armut und politische Teilhabe von Jugendlichen : Über den Mythos der geringen Teilhabebereitschaft von Jugendlichen aus Armutsverhältnissen. Sozial : Die Mitgliederzeitschrift des Paritätischen Schleswig-Holstein Kiel 2021 2 6 [Article]

Beißert, Hanna ; Staat, Miriam ; Bonefeld, Meike ORCID: 0000-0003-1940-2301 (2021) The role of ethnic origin and situational information in teachers' reactions to social exclusion among students. Open Access Social Psychology of Education Dordrecht [u.a.] 24 6 1511-1533 [Article]
[img]

Karst, Karina ORCID: 0000-0001-9976-6265 ; Bonefeld, Meike ORCID: 0000-0003-1940-2301 ; Dotzel, Stefanie ; Fehringer, Benedict C. O. F. ORCID: 0000-0002-3988-964X ; Steinwascher, Merle Der Einfluss von Assessment und kohärenter Differenzierung im Unterricht auf Lesekompetenz. p. 7 In: Zusammenfassungen der Beiträge. Sektionstagung empirische Bildungsforschung der Arbeitsgruppe für Empirische Pädagogische Forschung (AEPF) sowie der Kommission Bildungsplanung, Bildungsorganisation und Bildungsrecht (KBBB) an der JGU, Mainz (2021) Mainz Sektionstagung empirische Bildungsforschung der Arbeitsgruppe für Empirische Pädagogische Forschung (AEPF) sowie der Kommission Bildungsplanung, Bildungsorganisation und Bildungsrecht (KBBB) (Online) [Conference or workshop publication]

2020

Bonefeld, Meike ORCID: 0000-0003-1940-2301 ; Dickhäuser, Oliver ORCID: 0000-0002-3126-8398 ; Karst, Karina ORCID: 0000-0001-9976-6265 (2020) Do preservice teachers’ judgments and judgment accuracy depend on students’ characteristics? The effect of gender and immigration background. Social Psychology of Education Dordrecht [u.a.] 23 1 189-216 [Article]

Karst, Karina ORCID: 0000-0001-9976-6265 ; Bonefeld, Meike ORCID: 0000-0003-1940-2301 (2020) Judgment accuracy of preservice teachers regarding student performance: The influence of attention allocation. Teaching and Teacher Education Amsterdam [u.a.] 94 Article 103099 [Article]

Bonefeld, Meike ORCID: 0000-0003-1940-2301 ; Karst, Karina ORCID: 0000-0001-9976-6265 (2020) Döner vs. Schweinebraten - Stereotype von (angehenden) Lehrkräften über Personen deutscher und türkischer Herkunft im Vergleich. Glock, Sabine Stereotype in der Schule Wiesbaden 159-190 [Book chapter]

Karst, Karina ORCID: 0000-0001-9976-6265 ; Bonefeld, Meike ORCID: 0000-0003-1940-2301 (2020) Stereotype, Urteile und Urteilsakkuratheit von Lehrkräften: Eine Zusammenschau im Rahmen des Heterogenitätsdiskurses. Glock, Sabine Stereotype in der Schule Wiesbaden 281-308 [Book chapter]

Beißert, Hanna ; Bonefeld, Meike ORCID: 0000-0003-1940-2301 (2020) German pre-service teachers' evaluations of and reactions to interethnic social exclusion scenarios. Open Access Frontiers in Education Lausanne 5 Article 586962 1-12 [Article]
[img]

2019

Kleen, Hannah ; Bonefeld, Meike ORCID: 0000-0003-1940-2301 ; Glock, Sabine ; Dickhäuser, Oliver ORCID: 0000-0002-3126-8398 (2019) Implicit and explicit attitudes toward Turkish students in Germany as a function of teachers’ ethnicity. Open Access Social Psychology of Education Dordrecht [u.a.] 22 4 883-899 [Article]
[img]
Preview

2018

Karst, Karina ORCID: 0000-0001-9976-6265 (2018) Diagnosen im Unterricht : Zur diagnostischen Kompetenz von Lehrkräften: Wissen, Situationen und Urteilsakkuratheit. PADUA : Fachzeitschrift für Pflegepädagogik, Patientenedukation und -bildung Göttingen ; Bern 13 3 179-185 [Article]

Karst, Karina ORCID: 0000-0001-9976-6265 ; Dotzel, Stefanie ; Dickhäuser, Oliver ORCID: 0000-0002-3126-8398 (2018) Comparing global judgments and specific judgments of teachers about students' knowledge: Is the whole the sum of its parts? Open Access Teaching and Teacher Education Amsterdam [u.a.] 76 194-203 [Article]
[img]

Herppich, Stephanie ; Praetorius, Anna-Katharina ; Förster, Natalie ; Glogger-Frey, Inga ; Karst, Karina ORCID: 0000-0001-9976-6265 ; Leutner, Detlev ; Behrmann, Lars ; Böhmer, Matthias ; Ufer, Stefan ; Klug, Julia ; Hetmanek, Andreas ; Ohle, Annika ; Böhmer, Ines ; Karing, Constance ; Kaiser, Johanna ; Südkamp, Anna (2018) Teachers' assessment competence: Integrating knowledge-, process-, and product-oriented approaches into a competence-oriented conceptual model. Teaching and Teacher Education Amsterdam [u.a.] 76 181-193 [Article]

Karst, Karina ORCID: 0000-0001-9976-6265 ; Bonefeld, Meike ORCID: 0000-0003-1940-2301 ; Siebert, Jan ; Dickhäuser, Oliver ORCID: 0000-0002-3126-8398 Prozessdaten der Urteilsbildung und die Akkuratheit von Lehrkrafturteilen. Hartig, Johannes Abstracts 51 378 In: 51. Kongress der Deutschen Gesellschaft für Psychologie : 15. bis 20. September 2018, Goethe-Universität Frankfurt am Main, Campus Westend (2018) Lengerich 51. DGPs Kongress (Frankfurt a.M., Germany) [Conference or workshop publication]

Bonefeld, Meike ORCID: 0000-0003-1940-2301 ; Karst, Karina ORCID: 0000-0001-9976-6265 ; Dickhäuser, Oliver ORCID: 0000-0002-3126-8398 Urteile über Schüler/-innen mit Migrationshintergrund: Zur Bedeutung von Diagnose und Prognose. 347 In: Professionelles Handeln als Herausforderung für die Bildungsforschung : 6. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung, 15.–17. Februar 2018, Basel : Abstractband (2018) Lenzburg GEBF-Tagung 2018, 6. Jahrestagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (Basel, Switzerland) [Conference or workshop publication]

Beißert, Hanna ; Bonefeld, Meike ORCID: 0000-0003-1940-2301 Zur Rolle von Herkunft und Kontext für die Beurteilung von sozialer Ausgrenzung. 74-75 In: Professionelles Handeln als Herausforderung für die Bildungsforschung : 6. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung, 15.–17. Februar 2018, Basel : Abstractband (2018) Lenzburg GEBF-Tagung 2018, 6. Jahrestagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (Basel, Switzerland) [Conference or workshop publication]

Glock, Sabine ; Bonefeld, Meike ORCID: 0000-0003-1940-2301 ; Kleen, Hannah Die Rolle des eigenen Migrationshintergrundes von Lehramtsstudierenden für die Einstellungen gegenüber Schülern mit Migrationshintergrund. 73 In: Professionelles Handeln als Herausforderung für die Bildungsforschung : 6. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung, 15.–17. Februar 2018, Basel : Abstractband (2018) Lenzburg GEBF-Tagung 2018, 6. Jahrestagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (Basel, Switzerland) [Conference or workshop publication]

2017

Karst, Karina ORCID: 0000-0001-9976-6265 ; Ertelt, Bernd-Joachim ; Frey, Andreas ; Dickhäuser, Oliver ORCID: 0000-0002-3126-8398 (2017) Studienorientierung durch Self-Assessments: Veränderung von Einstellungen zum Studienfach während der Bearbeitung eines Selbsttests. Open Access Journal for Educational Research Online : JERO = Journal für Bildungsforschung online Münster 9 2 205-227 [Article]
[img]

Herppich, Stephanie ; Praetorius, Anna-Katharina ; Hetmanek, Andreas ; Glogger-Frey, Inga ; Ufer, Stefan ; Leutner, Detlev ; Behrmann, Lars ; Böhmer, Ines ; Böhmer, Matthias ; Förster, Natalie ; Kaiser, Johanna ; Karing, Constance ; Karst, Karina ORCID: 0000-0001-9976-6265 ; Klug, Julia ; Ohle, Annika ; Südkamp, Anna (2017) Ein Arbeitsmodell für die empirische Erforschung der diagnostischen Kompetenz von Lehrkräften. Südkamp, Anna Diagnostische Kompetenz von Lehrkräften : theoretische und methodische Weiterentwicklungen Pädagogische Psychologie und Entwicklungspsychologie Münster [u.a.] 94 75-93 [Book chapter]

Karst, Karina ORCID: 0000-0001-9976-6265 (2017) Akkurate Urteile - die Ansätze von Schrader (1989) und McElvany et al. (2009). Südkamp, Anna Diagnostische Kompetenz von Lehrkräften : theoretische und methodische Weiterentwicklungen Pädagogische Psychologie und Entwicklungspsychologie Münster [u.a.] 94 21-24 [Book chapter]

Karst, Karina ORCID: 0000-0001-9976-6265 (2017) Diagnostische Kompetenz und unterrichtliche Situationen. Südkamp, Anna Diagnostische Kompetenz von Lehrkräften : theoretische und methodische Weiterentwicklungen Pädagogische Psychologie und Entwicklungspsychologie Münster [u.a.] 94 25-28 [Book chapter]

Karst, Karina ORCID: 0000-0001-9976-6265 ; Hartig, Johannes ; Kaiser, Johanna ; Lipowsky, Frank (2017) Mehrebenenmodelle als Werkzeug zur Analyse diagnostischer Kompetenz von Lehrkräften - ein lineares Mischmodell (LMM) und seine Anwendung in R. Südkamp, Anna Diagnostische Kompetenz von Lehrkräften : theoretische und methodische Weiterentwicklungen Pädagogische Psychologie und Entwicklungspsychologie Münster [u.a.] 94 153-173 [Book chapter]

Karst, Karina ORCID: 0000-0001-9976-6265 ; Klug, Julia ; Ufer, Stefan (2017) Strukturierung diagnostischer Situationen im inner- und außerunterrichtlichen Handeln von Lehrkräften. Südkamp, Anna Diagnostische Kompetenz von Lehrkräften : theoretische und methodische Weiterentwicklungen Pädagogische Psychologie und Entwicklungspsychologie Münster [u.a.] 94 102-113 [Book chapter]

Karst, Karina ORCID: 0000-0001-9976-6265 ; Förster, Natalie (2017) Ansätze zur Modellierung diagnostischer Kompetenz – ein Überblick. Südkamp, Anna Diagnostische Kompetenz von Lehrkräften : theoretische und methodische Weiterentwicklungen Pädagogische Psychologie und Entwicklungspsychologie Münster [u.a.] 94 19-20 [Book chapter]

Förster, Natalie ; Karst, Karina ORCID: 0000-0001-9976-6265 (2017) Modelle diagnostischer Kompetenz: Gemeinsamkeiten und Unterschiede. Südkamp, Anna Diagnostische Kompetenz von Lehrkräften : theoretische und methodische Weiterentwicklungen Pädagogische Psychologie und Entwicklungspsychologie Münster [u.a.] 94 63-66 [Book chapter]

Karst, Karina ORCID: 0000-0001-9976-6265 ; Bonefeld, Meike ORCID: 0000-0003-1940-2301 ; Dickhäuser, Oliver ORCID: 0000-0002-3126-8398 Need for Cognition und die Akkuratheit von Urteilen angehender Lehrkräfte. 137 In: Tagung der Sektion "Empirische Bildungsforschung" 2017 : Educational Research and Governance : Abstracts (2017) Tübingen 82. Tagung der Sektion "Empirische Bildungsforschung" der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft (DGfE) (Tübingen, Germany) [Conference or workshop publication]

Bonefeld, Meike ORCID: 0000-0003-1940-2301 ; Karst, Karina ORCID: 0000-0001-9976-6265 ; Dickhäuser, Oliver ORCID: 0000-0002-3126-8398 Leistungserwartungen von Lehrenden: Einfluss von Geschlecht und Migrationshintergrund der Lernenden. 137 In: Tagung der Sektion "Empirische Bildungsforschung" 2017 : Educational research and governance (2017) Tübingen 82. Tagung der Arbeitsgruppe für Empirische Pädagogische Forschung (AEPF) (Tübingen, Germany) [Conference or workshop publication]

Bonefeld, Meike ORCID: 0000-0003-1940-2301 ; Karst, Karina ORCID: 0000-0001-9976-6265 ; Dickhäuser, Oliver ORCID: 0000-0002-3126-8398 Migrationshintergrund von Lernenden und Leistungserwartungen von Lehrkräften: Zur Bedeutung des Leistungsniveaus. 464 In: PAEPSY 2017 : Tagungsband Gemeinsame Tagung der Fachgruppen Entwicklungspsychologie und Pädagogische Psychologie : 11. bis 14. September 2017, Universität Münste (2017) Münster PAEPSY 2017 (Münster, Germany) [Conference or workshop publication]

2015

Bonefeld, Meike ORCID: 0000-0003-1940-2301 ; Dickhäuser, Oliver ORCID: 0000-0002-3126-8398 ; Drexler, Katharina ; Fasching, Michaela S. ; Janke, Stefan ORCID: 0000-0003-1799-8850 ; Nitsche, Sebastian ; Praetorius, Anna-Katharina ; Dresel, Markus Leistungsbewertung in Abhängigkeit der ethnischen Herkunft der Schüler/-innen: Zur Bedeutung von Leistungsniveau und Klassenarbeits- vs. Zeugnisnoten. Fischer, Elisabeth 83 In: PAEPS 2015 : 15. Fachgruppentagung Pädagogische Psychologie 14.-16. September 2015 Universität Kassel : Tagungsband (2015) Kassel PAEPS 2015 (Kassel, Germany) [Conference or workshop publication]

2014

Karst, Karina ORCID: 0000-0001-9976-6265 ; Schoreit, Edgar ; Lipowsky, Frank (2014) Diagnostische Kompetenzen von Mathematiklehrern und ihr Vorhersagewert für die Lernentwicklung von Grundschulkindern. Zeitschrift für pädagogische Psychologie : ZfPP Bern ; Göttingen 28 4 237-248 [Article]

2012

Karst, Karina ORCID: 0000-0001-9976-6265 (2012) Kompetenzmodellierung des diagnostischen Urteils von Grundschullehrern. Empirische Erziehungswissenschaft Münster [u.a.] 35 [Book]

2006

Karst, Karina ORCID: 0000-0001-9976-6265 ; Corvacho del Toro, Irene ; Faust, Gabriele ; Lipowsky, Frank Persönlichkeits- und Lernentwicklung von Grundschulkindern. (2006) 15. Jahrestagung der Kommission "Grundschulforschung und Pädagogik der Primarstufe" der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft (DGfE) (Münster, Germany) [Conference presentation]

This list was created automatically on Sun Jul 21 07:52:12 2024 CEST