A Systematic Approach to the Automatic Conversion of a "Live" Lecture into a Multimedia CBT Course


Schremmer, Claudia ; Hilt, Volker



URL: http://citeseerx.ist.psu.edu/viewdoc/download;jses...
Weitere URL: http://www.iam.unibe.ch/~rvs/research/nlt/talks/sc...
Dokumenttyp: Konferenzveröffentlichung
Erscheinungsjahr: 1999
Buchtitel: 2nd International Conference on New Learning Technologies : Classroom 2000 and FACILE information day, Monday and Tuesday 30.-31. August 1999, [Berne]
Titel einer Zeitschrift oder einer Reihe: 2nd International Conference on New Learning Technologies, Bern, August 30-31, 1999 ; proceedings
Seitenbereich: 126-134
Herausgeber: Flückiger, Federico
Ort der Veröffentlichung: Bern
Verlag: [NDIT, Nachdiplomausbildung Informatik und Telekommunikation]
Sprache der Veröffentlichung: Englisch
Einrichtung: Fakultät für Wirtschaftsinformatik und Wirtschaftsmathematik > Praktische Informatik IV (Effelsberg 1989-2017)
Fachgebiet: 004 Informatik
Abstract: In this paper we present a procedure and a software system to automatically create a CBT version from the transparencies and audio/video recording of a classroom lecture. Whereas more and more professors put their transparencies and exercises on the Web, the tremendous amount of extra work required by traditional CBT authoring prevents them from producing a multimedia version for self-paced learning. Our conversion system bridges this gap: we decompose a set of transparencies created with an arbitrary text editor into a linked list of HTML documents and automatically add the appropriate audio and video tracks. Supplementary material such as animations, simulations, exercises and self-test questionnaires can be integrated based on a configuration file.




Dieser Eintrag ist Teil der Universitätsbibliographie.




Metadaten-Export


Zitation


+ Suche Autoren in

+ Aufruf-Statistik

Aufrufe im letzten Jahr

Detaillierte Angaben



Sie haben einen Fehler gefunden? Teilen Sie uns Ihren Korrekturwunsch bitte hier mit: E-Mail


Actions (login required)

Eintrag anzeigen Eintrag anzeigen