A Systematic Approach to the Automatic Conversion of a "Live" Lecture into a Multimedia CBT Course
Schremmer, Claudia
;
Hilt, Volker
URL:
|
http://citeseerx.ist.psu.edu/viewdoc/download;jses...
|
Weitere URL:
|
http://www.iam.unibe.ch/~rvs/research/nlt/talks/sc...
|
Dokumenttyp:
|
Konferenzveröffentlichung
|
Erscheinungsjahr:
|
1999
|
Buchtitel:
|
2nd International Conference on New Learning Technologies : Classroom 2000 and FACILE information day, Monday and Tuesday 30.-31. August 1999, [Berne]
|
Titel einer Zeitschrift oder einer Reihe:
|
2nd International Conference on New Learning Technologies, Bern, August 30-31, 1999 ; proceedings
|
Seitenbereich:
|
126-134
|
Herausgeber:
|
Flückiger, Federico
|
Ort der Veröffentlichung:
|
Bern
|
Verlag:
|
[NDIT, Nachdiplomausbildung Informatik und Telekommunikation]
|
Sprache der Veröffentlichung:
|
Englisch
|
Einrichtung:
|
Fakultät für Wirtschaftsinformatik und Wirtschaftsmathematik > Praktische Informatik IV (Effelsberg 1989-2017)
|
Fachgebiet:
|
004 Informatik
|
Abstract:
|
In this paper we present a procedure and a software system to automatically create a CBT version from the transparencies and audio/video recording of a classroom lecture. Whereas more and more professors put their transparencies and exercises on the Web, the tremendous amount of extra work required by traditional CBT authoring prevents them from producing a multimedia version for self-paced learning. Our conversion system bridges this gap: we decompose a set of transparencies created with an arbitrary text editor into a linked list of HTML documents and automatically add the appropriate audio and video tracks. Supplementary material such as animations, simulations, exercises and self-test questionnaires can be integrated based on a configuration file.
|
| Dieser Eintrag ist Teil der Universitätsbibliographie. |
Suche Autoren in
Sie haben einen Fehler gefunden? Teilen Sie uns Ihren Korrekturwunsch bitte hier mit: E-Mail
Actions (login required)
|
Eintrag anzeigen |
|
|