Image communication and self-injurious behavior on the internet: an exemplary analysis of the images presented on YouTube, social network sites and personal homepages


Misoch, Sabina


[img]
Vorschau
PDF (Image communication and self-injurious behavior on the internet)
image_communication_of_si_on_the_internet_misoch.pdf - Veröffentlichte Version

Download (747kB)

URL: https://ub-madoc.bib.uni-mannheim.de/31350
URN: urn:nbn:de:bsz:180-madoc-313503
Dokumenttyp: Arbeitspapier
Erscheinungsjahr: 2012
Ort der Veröffentlichung: Mannheim
Verlag: Univ.
Sprache der Veröffentlichung: Englisch
Einrichtung: Philosophische Fakultät > Medien V (Juniorprofessur) (Misoch 2010-2013)
Fachgebiet: 300 Sozialwissenschaften, Soziologie, Anthropologie
Normierte Schlagwörter (SWD): YouTube, internet, website, video, communication
Freie Schlagwörter (Englisch): self-injury, self harm, non-suicidal self injury (NSSI), personal websites, social network sites, self presentation,
Abstract: As a special form of behavior a lot of public attention is drawn to self-injury as more and more adolescents are affected by it. The present paper deals with the visual imaging of self-injurious-behavior within different areas of the internet. The virtual presentations on YouTube, social network sites and personal homepages were exemplarily examined and compared, the presented visual material was analyzed via qualitative analysis. It became clear that self-injurious-behavior – also presented through authentic biographical footage – was mostly shown on YouTube, followed by personal homepages, whereas this topic didn’t appear or was only barely (publicly) dealt with on social network sites. From a media theoretical perspective, the reason for these results lies in the fact that the media and its characteristics support the showing of wounds as a promoted form of self-disclosure, or that it can be interpreted as a special form of in-group-communication that is transported via a medium.
Übersetzter Titel: Bildkommunikation selbstverletzenden Verhaltens (SVV) im virtuellen Raum: eine exemplarische Analyse des präsentierten Bildmaterials auf YouTube, social network sites und privaten Homepages (Deutsch)




Dieser Eintrag ist Teil der Universitätsbibliographie.

Das Dokument wird vom Publikationsserver der Universitätsbibliothek Mannheim bereitgestellt.




Metadaten-Export


Zitation


+ Suche Autoren in

+ Download-Statistik

Downloads im letzten Jahr

Detaillierte Angaben



Sie haben einen Fehler gefunden? Teilen Sie uns Ihren Korrekturwunsch bitte hier mit: E-Mail


Actions (login required)

Eintrag anzeigen Eintrag anzeigen