The Development of Cognitive, Language, and Cultural Skills From Age 3 to 6 : A Comparison Between Children of Turkish Origin and Children of Native-Born German Parents and the Role of Immigrant Parents Acculturation to the Receiving Society


Becker, Birgit ; Klein, Oliver ; Biedinger, Nicole



DOI: https://doi.org/10.3102/0002831213480825
URL: http://journals.sagepub.com/doi/abs/10.3102/000283...
Dokumenttyp: Zeitschriftenartikel
Erscheinungsjahr: 2013
Titel einer Zeitschrift oder einer Reihe: American Educational Research Journal : AERJ
Band/Volume: 50
Heft/Issue: 3
Seitenbereich: 616-649
Ort der Veröffentlichung: Thousand Oaks, Calif.
Verlag: Sage
ISSN: 0002-8312
Sprache der Veröffentlichung: Englisch
Einrichtung: Außerfakultäre Einrichtungen > MZES - Arbeitsbereich A
Fachgebiet: 300 Sozialwissenschaften, Soziologie, Anthropologie
Abstract: This article analyzes the longitudinal development of differences in academic skills between children of Turkish origin and children of native-born German parents from age 3 to 6 in Germany with a focus on the role of immigrant parents’ acculturation to the receiving society. Growth curve models show that Turkish-origin children start with lower test scores at the age of 3 regarding German language skills and cultural knowledge but not with respect to cognitive skills. The difference in the language domain decreases until the age of 6 while it increases regarding children’s cultural knowledge. Immigrant parents’ acculturation to the receiving country is positively related with all three academic skill domains. The results point to the importance of early intervention strategies.




Dieser Eintrag ist Teil der Universitätsbibliographie.




Metadaten-Export


Zitation


+ Suche Autoren in

+ Aufruf-Statistik

Aufrufe im letzten Jahr

Detaillierte Angaben



Sie haben einen Fehler gefunden? Teilen Sie uns Ihren Korrekturwunsch bitte hier mit: E-Mail


Actions (login required)

Eintrag anzeigen Eintrag anzeigen