The role of social capital in the explanation of educational success and educational inequalities


Roth, Tobias



DOI: https://doi.org/10.1080/03323315.2013.784638
URL: http://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/0332331...
Dokumenttyp: Zeitschriftenartikel
Erscheinungsjahr: 2013
Titel einer Zeitschrift oder einer Reihe: Irish Educational Studies : IES
Band/Volume: 32
Heft/Issue: 3
Seitenbereich: 335-354
Ort der Veröffentlichung: Abingdon
Verlag: Routledge, Taylor & Francis Group
ISSN: 0332-3315 , 1747-4965
Sprache der Veröffentlichung: Englisch
Einrichtung: Außerfakultäre Einrichtungen > MZES - Arbeitsbereich A
Fachgebiet: 300 Sozialwissenschaften, Soziologie, Anthropologie
Abstract: This article examines the role that social capital plays in school success and in the explanation of social and ethnic inequalities in the German educational system. Based on Coleman’s well-known concept of social capital, different aspects of social capital are distinguished, including social network composition, parent school interaction and intrafamilial social capital. In sum, the overall results indicate that the different aspects of social capital influence the school performance of pupils. In addition, social capital endowment is found to be of relevance for the explanation of inequalities in school grades between social classes and ethnic groups. In this respect, the analyses indicate that social capital endowment is part of the underlying mechanism responsible for educational inequalities.




Dieser Eintrag ist Teil der Universitätsbibliographie.




Metadaten-Export


Zitation


+ Suche Autoren in

BASE: Roth, Tobias

Google Scholar: Roth, Tobias

+ Aufruf-Statistik

Aufrufe im letzten Jahr

Detaillierte Angaben



Sie haben einen Fehler gefunden? Teilen Sie uns Ihren Korrekturwunsch bitte hier mit: E-Mail


Actions (login required)

Eintrag anzeigen Eintrag anzeigen