Older adults' use of metacognitive knowledge in source monitoring: spared monitoring but impaired control
Kuhlmann, Beatrice G.
;
Touron, Dayna R.
DOI:
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https://doi.org/10.1037/a0021055
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URL:
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http://web.b.ebscohost.com/ehost/detail/detail?vid...
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Weitere URL:
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https://www.researchgate.net/publication/47716950_...
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Dokumenttyp:
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Zeitschriftenartikel
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Erscheinungsjahr:
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2011
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Titel einer Zeitschrift oder einer Reihe:
|
Psychology and Aging
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Band/Volume:
|
26
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Heft/Issue:
|
1
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Seitenbereich:
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143-149
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Ort der Veröffentlichung:
|
Washington, D.C.
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Verlag:
|
American Psychological Assoc.
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ISSN:
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0882-7974 , 1939-1498
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Sprache der Veröffentlichung:
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Englisch
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Einrichtung:
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Fakultät für Sozialwissenschaften > Kognitive Psychologie mit Schwerp. Kognitives Altern (Kuhlmann 2015-)
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Fachgebiet:
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150 Psychologie
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Freie Schlagwörter (Englisch):
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source monitoring , cognitive aging , metacognition , multinomial modeling
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Abstract:
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While episodic memory declines with age, metacognitive monitoring is spared. The current study explored whether older adults can use their preserved metacognitive knowledge to make source guesses in the absence of source memory. Through repetition, words from two sources (italic vs. bold text type) differed in memorability. There were no age differences in monitoring this difference despite an age difference in memory. Older adults used their metacognitive knowledge to make source guesses but showed a deficit in varying their source guessing based on word recognition. Therefore, older adults may not fully benefit from metacognitive knowledge about sources in source monitoring.
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| Dieser Datensatz wurde nicht während einer Tätigkeit an der Universität Mannheim veröffentlicht, dies ist eine Externe Publikation. |
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