The model of ability tracking - theoretical expectations and empirical findings on how educational systems impact on educational success and inequality


Esser, Hartmut



DOI: https://doi.org/10.4337/9781785367267.00009
URL: https://www.elgaronline.com/view/9781785367250.000...
Dokumenttyp: Buchkapitel
Erscheinungsjahr: 2016
Buchtitel: Models of secondary education and social inequality : an international comparison
Seitenbereich: 25-42
Herausgeber: Blossfeld, Hans-Peter
Ort der Veröffentlichung: Cheltenham ; Northampton, MA
Verlag: Edward Elgar Publishing
ISBN: 978-1-78536-725-0 ; 978-1-78536-726-7
Sprache der Veröffentlichung: Englisch
Einrichtung: Außerfakultäre Einrichtungen > MZES - Arbeitsbereich A
Fachgebiet: 300 Sozialwissenschaften, Soziologie, Anthropologie
Abstract: Hardly any country displays no educational inequalities based on social (and ethnic) origin. Results of sociological research on inequality in general, international comparative studies, and some systematic comparisons of national studies indicate that there are, nonetheless, clear differences between countries (see e.g. Shavit and Blossfeld 1993; Erikson and Jonsson 1996; Kao and Thompson 2003; Müller and Kogan 2010, p. 252ff.). From the very beginning, hypotheses on the causes of these cross-national differences have pointed to the different kinds of educational systems and their effects.




Dieser Eintrag ist Teil der Universitätsbibliographie.




Metadaten-Export


Zitation


+ Suche Autoren in

+ Aufruf-Statistik

Aufrufe im letzten Jahr

Detaillierte Angaben



Sie haben einen Fehler gefunden? Teilen Sie uns Ihren Korrekturwunsch bitte hier mit: E-Mail


Actions (login required)

Eintrag anzeigen Eintrag anzeigen