Challenge to the established curriculum: a collection of reflections


Gould, Robert ; Peng, Roger D. ; Kreuter, Frauke ; Pruim, Randall ; Witmer, Jeff ; Cobb, George W.



DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-319-66195-7_13
URL: https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-31...
Dokumenttyp: Buchkapitel
Erscheinungsjahr: 2018
Buchtitel: International handbook of research in statistics education
Seitenbereich: 415-432
Herausgeber: Ben-Zvi, Dani
Ort der Veröffentlichung: Cham
Verlag: Springer
ISBN: 978-3-319-66193-3 , 978-3-319-66195-7
Sprache der Veröffentlichung: Englisch
Einrichtung: Außerfakultäre Einrichtungen > MZES - Arbeitsbereich A
Fakultät für Sozialwissenschaften > Statistik u. Sozialwissenschaftliche Methodenlehre (Kreuter 2014-2020)
Fachgebiet: 300 Sozialwissenschaften, Soziologie, Anthropologie
Abstract: We invited a number of prominent statisticians and statistics educators to glimpse into the future to discuss what they see as the significant challenges to the established statistics curriculum that enculturate students into statistical practices that underpin the activity of statisticians. Peng, Kreuter, and Gould discuss various developments, which are already gaining traction in current society and will support the notion of immersion in a data-rich curriculum. The influence of MOOCs, “big data,” and Bayesian approaches is primarily discussed by these writers in relation to an undergraduate curriculum. Pruim raises some key questions about teaching computation in statistics with a particular emphasis on undergraduates and programming. In the final piece of writing, Witmer and Cobb discuss the increasing influence of Bayesian inference with an emphasis on a curriculum that fosters statistical reasoning and the evaluation of arguments.




Dieser Eintrag ist Teil der Universitätsbibliographie.




Metadaten-Export


Zitation


+ Suche Autoren in

+ Aufruf-Statistik

Aufrufe im letzten Jahr

Detaillierte Angaben



Sie haben einen Fehler gefunden? Teilen Sie uns Ihren Korrekturwunsch bitte hier mit: E-Mail


Actions (login required)

Eintrag anzeigen Eintrag anzeigen