Ein Herz für die Schwarzwaldklinik? Zur Persuasionswirkung fiktionaler Fernsehunterhaltung am Beispiel der Organspende-Bereitschaft


Gassmann, Christoph ; Vorderer, Peter ; Wirth, Werner



DOI: https://doi.org/10.5771/1615-634x-2003-3-4-478
URL: https://www.nomos-elibrary.de/10.5771/1615-634x-20...
Additional URL: https://www.researchgate.net/publication/276182169...
Document Type: Article
Year of publication: 2003
The title of a journal, publication series: Medien & Kommunikationswissenschaft : M & K
Volume: 51
Issue number: 3/4
Page range: 478-496
Place of publication: Baden-Baden
Publishing house: Nomos
ISSN: 1615-634X
Publication language: German
Institution: School of Humanities > Medien IV (Vorderer)
Subject: 070 News media, journalism, publishing
150 Psychology

Dieser Datensatz wurde nicht während einer Tätigkeit an der Universität Mannheim veröffentlicht, dies ist eine Externe Publikation.




+ Citation Example and Export

Gassmann, Christoph ; Vorderer, Peter ; Wirth, Werner (2003) Ein Herz für die Schwarzwaldklinik? Zur Persuasionswirkung fiktionaler Fernsehunterhaltung am Beispiel der Organspende-Bereitschaft. Medien & Kommunikationswissenschaft : M & K Baden-Baden 51 3/4 478-496 [Article]


+ Search Authors in

+ Page Views

Hits per month over past year

Detailed information



You have found an error? Please let us know about your desired correction here: E-Mail


Actions (login required)

Show item Show item