Informed consent for paradata use in web surveys
Kunz, Tanja
;
Landesvatter, Camille
;
Gummer, Tobias
DOI:
|
https://doi.org/10.1177/1470785320931669
|
URL:
|
https://journals.sagepub.com/doi/10.1177/147078532...
|
Weitere URL:
|
https://www.researchgate.net/publication/342233933...
|
Dokumenttyp:
|
Zeitschriftenartikel
|
Erscheinungsjahr:
|
2020
|
Titel einer Zeitschrift oder einer Reihe:
|
International Journal of Market Research : IJMR
|
Band/Volume:
|
62
|
Heft/Issue:
|
4
|
Seitenbereich:
|
396-408
|
Ort der Veröffentlichung:
|
Thousand Oaks, CA
|
Verlag:
|
Sage
|
ISSN:
|
1470-7853 , 2515-2173
|
Sprache der Veröffentlichung:
|
Englisch
|
Einrichtung:
|
Außerfakultäre Einrichtungen > MZES - Arbeitsbereich A Außerfakultäre Einrichtungen > Leibniz-Institut für Sozialwissenschaften (GESIS)
|
Fachgebiet:
|
300 Sozialwissenschaften, Soziologie, Anthropologie
|
Abstract:
|
Paradata are a valuable source of information to better understand the response process and to determine how the data collection processes can be improved. Currently, a debate is ongoing in academia and in the professional associations of market, opinion, and social research concerning the need to inform respondents about the collection and use of their web paradata. Unfortunately, research is lacking on the design of informed consent for web paradata use and its possible consequences for respondents’ willingness to share their paradata, completion of a survey, and response behavior. The aim of this study is to provide guidance to the survey practitioner on the optimal design of informed consent for web paradata use based on experimental evidence.
|
| Dieser Eintrag ist Teil der Universitätsbibliographie. |
Suche Autoren in
Sie haben einen Fehler gefunden? Teilen Sie uns Ihren Korrekturwunsch bitte hier mit: E-Mail
Actions (login required)
|
Eintrag anzeigen |
|
|