Copying of argument structure: A gap in borrowing scales and a new approach to model contact-induced change


Trips, Carola



DOI: https://doi.org/10.1075/cilt.350.19tri
URL: https://benjamins.com/catalog/cilt.350.19tri
Weitere URL: https://benjamins.com/catalog/cilt.350
Dokumenttyp: Konferenzveröffentlichung
Erscheinungsjahr: 2020
Buchtitel: Historical Linguistics 2017 : selected papers from the 23rd International Conference on Historical Linguistics, San Antonio, Texas, 31 July - 4 August 2017
Titel einer Zeitschrift oder einer Reihe: Current Issues in Linguistic Theory
Band/Volume: 350
Seitenbereich: 409-430
Veranstaltungstitel: ICHL23
Veranstaltungsort: San Antonio, TX
Veranstaltungsdatum: 31.07.-04.08.2017
Herausgeber: Drinka, Bridget
Ort der Veröffentlichung: Amsterdam [u.a.]
Verlag: Benjamins
ISBN: 978-90-272-0479-0 , 90-272-0479-9 , 978-90-272-6167-0
Sprache der Veröffentlichung: Englisch
Einrichtung: Philosophische Fakultät > Anglistik IV - Anglistische Linguistik/Diachronie (Trips 2006-)
Fachgebiet: 400 Sprache, Linguistik
Freie Schlagwörter (Englisch): Middle English , Old French , language contact , argument structure , copying , integration conflicts
Abstract: This article deals with the copying of argument structure, pursuing two aims: first, I will discuss why the copying of verbs, and more specifically their argument structure, has never been truly dealt with in models of language contact, including borrowing scales and hierarchies. I will show that the reason lies in the use of the long-standing dichotomy between lexical and structural borrowing, which should be rethought. Second, I will propose an alternative approach using Johanson's integrative approach to language contact and code copying (2002, 2008), Holler's (2015) definition of integration conflicts on the level of argument structure, and a modified version of Myers-Scotton’s (2002) Abstract Level Model. I will apply my approach to a qualitative empirical corpus study of Old French psych verbs copied to Middle English, focusing on the description, analysis, and theoretical modelling of the integration conflict that arises with the EXPERIENCER argument syntactically expressed by a to-PP on the model of Old French. Finally, I will compare my findings with similar findings from studies of language acquisition and suggest some generalisations.




Dieser Eintrag ist Teil der Universitätsbibliographie.




Metadaten-Export


Zitation


+ Suche Autoren in

BASE: Trips, Carola

Google Scholar: Trips, Carola

+ Aufruf-Statistik

Aufrufe im letzten Jahr

Detaillierte Angaben



Sie haben einen Fehler gefunden? Teilen Sie uns Ihren Korrekturwunsch bitte hier mit: E-Mail


Actions (login required)

Eintrag anzeigen Eintrag anzeigen