World Englishes and second language acquisition: teaching English as an international language


Buschfeld, Sarah ; Percillier, Michael



DOI: https://doi.org/10.4324/9781003203261-6
URL: https://www.taylorfrancis.com/chapters/edit/10.432...
Dokumenttyp: Buchkapitel
Erscheinungsjahr: 2025
Buchtitel: The Routledge handbook of teaching English as an international language
Seitenbereich: 63-76
Herausgeber: Selvi, Ali Fuad ; Galloway, Nicola
Ort der Veröffentlichung: London
Verlag: Routledge
ISBN: 978-1-032-88833-0 , 978-1-032-06660-8 , 978-1-003-20326-1
Sprache der Veröffentlichung: Englisch
Einrichtung: Philosophische Fakultät > Anglistik IV - Anglistische Linguistik/Diachronie (Trips 2006-)
Fachgebiet: 420 Englisch
Freie Schlagwörter (Englisch): English as an international language , second language acquisition , world Englishes , English as a lingua franca
Abstract: This contribution discusses theoretical considerations and recent perspectives on the global spread of English as an international language (EIL). We introduce relevant developments and terms of the Second Language Acquisition (SLA) and World Englishes (WE) paradigms and discuss the advantages of a joint approach. We suggest bridging the existing paradigm gap and discuss its relevance for notions such as English as a Lingua Franca (ELF), global Englishes (GE), and EIL. The chapter addresses WE and the second language classroom, focusing on targets and norms in relation to models of WE. Finally, we bring together theoretical considerations and discuss how WE and SLA can be implemented in the classroom to promote the teaching of EIL.




Dieser Eintrag ist Teil der Universitätsbibliographie.




Metadaten-Export


Zitation


+ Suche Autoren in

BASE: Buschfeld, Sarah ; Percillier, Michael

Google Scholar: Buschfeld, Sarah ; Percillier, Michael

ORCID: Buschfeld, Sarah ; Percillier, Michael ORCID: 0000-0002-5195-3501

+ Aufruf-Statistik

Aufrufe im letzten Jahr

Detaillierte Angaben



Sie haben einen Fehler gefunden? Teilen Sie uns Ihren Korrekturwunsch bitte hier mit: E-Mail


Actions (login required)

Eintrag anzeigen Eintrag anzeigen