Enhancing Synchronous Distance Education with Pervasive Devices


Mauve, Martin ; Scheele, Nicolai ; Geyer, Werner



Dokumenttyp: Konferenzveröffentlichung
Erscheinungsjahr: 2001
Buchtitel: Informatik 2001 : Jahrestagung der Gesellschaft für Informatik e.V. (GI)
Titel einer Zeitschrift oder einer Reihe: books@ocg.at
Band/Volume: 157,2
Seitenbereich: 1117-1122
Ort der Veröffentlichung: Wien
Verlag: Österr. Computer-Ges.
Sprache der Veröffentlichung: Englisch
Einrichtung: Fakultät für Wirtschaftsinformatik und Wirtschaftsmathematik > Praktische Informatik IV (Effelsberg 1989-2017)
Fachgebiet: 004 Informatik
Abstract: In this paper we present a system that enhances typical synchronous teleteaching environments. The key idea is to compensate the lack of social awareness and interactivity of a telelecture by allowing students to use hand-held devices and wireless communication to interact with the lecturer and with other students. One example of the interactions enabled by the system is a feedback mechanism that allows the students to provide the lecturer with information about how the speed and difficulty of a lecture is perceived by the students. Another example is the ability of the lecturer to hold quizzes with the distributed audience. The system has been implemented as a prototype and it is currently being evaluated in regular lectures at the University of Mannheim.




Dieser Eintrag ist Teil der Universitätsbibliographie.




Metadaten-Export


Zitation


+ Suche Autoren in

+ Aufruf-Statistik

Aufrufe im letzten Jahr

Detaillierte Angaben



Sie haben einen Fehler gefunden? Teilen Sie uns Ihren Korrekturwunsch bitte hier mit: E-Mail


Actions (login required)

Eintrag anzeigen Eintrag anzeigen