Enhancing Synchronous Distance Education with Pervasive Devices
Mauve, Martin
;
Scheele, Nicolai
;
Geyer, Werner
Dokumenttyp:
|
Konferenzveröffentlichung
|
Erscheinungsjahr:
|
2001
|
Buchtitel:
|
Informatik 2001 : Jahrestagung der Gesellschaft für Informatik e.V. (GI)
|
Titel einer Zeitschrift oder einer Reihe:
|
books@ocg.at
|
Band/Volume:
|
157,2
|
Seitenbereich:
|
1117-1122
|
Ort der Veröffentlichung:
|
Wien
|
Verlag:
|
Österr. Computer-Ges.
|
Sprache der Veröffentlichung:
|
Englisch
|
Einrichtung:
|
Fakultät für Wirtschaftsinformatik und Wirtschaftsmathematik > Praktische Informatik IV (Effelsberg 1989-2017)
|
Fachgebiet:
|
004 Informatik
|
Abstract:
|
In this paper we present a system that enhances typical synchronous teleteaching environments. The key idea is to compensate the lack of social awareness and interactivity of a telelecture by allowing students to use hand-held devices and wireless communication to interact with the lecturer and with other students. One example of the interactions enabled by the system is a feedback mechanism that allows the students to provide the lecturer with information about how the speed and difficulty of a lecture is perceived by the students. Another example is the ability of the lecturer to hold quizzes with the distributed audience. The system has been implemented as a prototype and it is currently being evaluated in regular lectures at the University of Mannheim.
|
| Dieser Eintrag ist Teil der Universitätsbibliographie. |
Suche Autoren in
Sie haben einen Fehler gefunden? Teilen Sie uns Ihren Korrekturwunsch bitte hier mit: E-Mail
Actions (login required)
|
Eintrag anzeigen |
|
|