Different Prices for Identical Products, Market Efficiency and the Virtual Location in B2C E-Commerce


Häring, Julia


[img]
Vorschau
PDF
ZEW21.pdf - Veröffentlichte Version

Download (295kB)

URL: http://ub-madoc.bib.uni-mannheim.de/132
URN: urn:nbn:de:bsz:180-madoc-1322
Dokumenttyp: Arbeitspapier
Erscheinungsjahr: 2003
Titel einer Zeitschrift oder einer Reihe: None
Sprache der Veröffentlichung: Englisch
Einrichtung: Sonstige Einrichtungen > ZEW - Leibniz-Zentrum für Europäische Wirtschaftsforschung
MADOC-Schriftenreihe: Veröffentlichungen des ZEW (Leibniz-Zentrum für Europäische Wirtschaftsforschung) > ZEW Discussion Papers
Fachgebiet: 330 Wirtschaft
Fachklassifikation: JEL: L11 D43 L81 C23 ,
Normierte Schlagwörter (SWD): Markteffizienz , Electronic Commerce
Abstract: This paper analyses market efficiency and the role of the virtual location in digital markets using a data set containing more than 23,000 price observations from the online market for contact lenses as well as detailed information about online retailer and product characteristics. The data allow to implement and test the concept of virtual location. The empirical results reveal evidence for lower prices and less price dispersion among e-retailers in comparison to hybrid retailers, which supports the hypothesis of enhanced market efficiency in electronic markets. Furthermore, the results show that an online shops virtual location influences its prices and that differences in prices are partially driven by differentiation in retailer service. A decomposition of the price differential reveals that there may indeed be a competition effect.
Zusätzliche Informationen:




Das Dokument wird vom Publikationsserver der Universitätsbibliothek Mannheim bereitgestellt.




Metadaten-Export


Zitation


+ Suche Autoren in

+ Download-Statistik

Downloads im letzten Jahr

Detaillierte Angaben



Sie haben einen Fehler gefunden? Teilen Sie uns Ihren Korrekturwunsch bitte hier mit: E-Mail


Actions (login required)

Eintrag anzeigen Eintrag anzeigen