Duration and Intensity of Kindergarten Attendance and Secondary School Track Choice


Landvoigt, Tim ; Mühler, Grit ; Pfeiffer, Friedhelm


[img]
Vorschau
PDF
dp07051.pdf - Veröffentlichte Version

Download (312kB)

URL: https://ub-madoc.bib.uni-mannheim.de/1623
URN: urn:nbn:de:bsz:180-madoc-16237
Dokumenttyp: Arbeitspapier
Erscheinungsjahr: 2007
Titel einer Zeitschrift oder einer Reihe: None
Sprache der Veröffentlichung: Englisch
Einrichtung: Sonstige Einrichtungen > ZEW - Leibniz-Zentrum für Europäische Wirtschaftsforschung
MADOC-Schriftenreihe: Veröffentlichungen des ZEW (Leibniz-Zentrum für Europäische Wirtschaftsforschung) > ZEW Discussion Papers
Fachgebiet: 370 Erziehung, Schul- und Bildungswesen
Fachklassifikation: JEL: J13 J12 I21 ,
Normierte Schlagwörter (SWD): Bildungsniveau , Kinderbetreuung , Bildungsverhalten , Schätzung , Deutschland
Freie Schlagwörter (Englisch): kindergarten , preschool education , school placement
Abstract: This paper investigates the relationship between kindergarten attendance and secondary school track choice in West-Germany. Our analysis is based on a panel of 12 to 14-year olds with information from age two on, drawn from the German SocioEconomic Panel (GSOEP) 1984–2005. We estimate binary probit models to assess the impact of the duration (in years) and the intensity (half-day or full-day) of kindergarten attendance. Our results indicate that kindergarten non-attendance is associated with a significantly lower probability to attend the highest secondary school track (“Gymnasium”). Further, full-day attendance is associated with a decreasing probability of attending the highest secondary school track for every duration of preschool child care. Thus, intensity seems to matter more than duration.
Zusätzliche Informationen:




Das Dokument wird vom Publikationsserver der Universitätsbibliothek Mannheim bereitgestellt.




Metadaten-Export


Zitation


+ Suche Autoren in

+ Download-Statistik

Downloads im letzten Jahr

Detaillierte Angaben



Sie haben einen Fehler gefunden? Teilen Sie uns Ihren Korrekturwunsch bitte hier mit: E-Mail


Actions (login required)

Eintrag anzeigen Eintrag anzeigen