Hydrogen in Passenger Transport: A macroeconomic analysis


Jokisch, Sabine ; Mennel, Tim


[img]
Vorschau
PDF
dp07065.pdf - Veröffentlichte Version

Download (136kB)

URL: http://ub-madoc.bib.uni-mannheim.de/1785
URN: urn:nbn:de:bsz:180-madoc-17859
Dokumenttyp: Arbeitspapier
Erscheinungsjahr: 2007
Titel einer Zeitschrift oder einer Reihe: None
Sprache der Veröffentlichung: Englisch
Einrichtung: Sonstige Einrichtungen > ZEW - Leibniz-Zentrum für Europäische Wirtschaftsforschung
MADOC-Schriftenreihe: Veröffentlichungen des ZEW (Leibniz-Zentrum für Europäische Wirtschaftsforschung) > ZEW Discussion Papers
Fachgebiet: 330 Wirtschaft
Normierte Schlagwörter (SWD): Wasserstoff , Brennstoffzelle , Personenverkehr , Einführung , Makroökonomie , Europäische Union
Abstract: Hydrogen is often seen as a promising future energy carrier given the major reliance of today’s transport sector on finite fossil fuels. This working paper assesses the macroeconomic effects of introducing hydrogen as fuel in passenger transport within the framework of the computable general equilibrium (CGE) model PACE-T(H2). Our simulation results suggest small improvements in the macroeconomic performance in almost all European countries from the introduction of hydrogen. The magnitude of economic effects however depends on the assumed learning curve of hydrogen cars and on the future development of hydrogen infrastructure costs. The results presented in this paper build on data and projections developed in the EU funded ‘HyWays’ project.
Zusätzliche Informationen:




Das Dokument wird vom Publikationsserver der Universitätsbibliothek Mannheim bereitgestellt.




Metadaten-Export


Zitation


+ Suche Autoren in

+ Download-Statistik

Downloads im letzten Jahr

Detaillierte Angaben



Sie haben einen Fehler gefunden? Teilen Sie uns Ihren Korrekturwunsch bitte hier mit: E-Mail


Actions (login required)

Eintrag anzeigen Eintrag anzeigen