Entry deterrence in postal service markets


Beschorner, Patrick


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URL: https://ub-madoc.bib.uni-mannheim.de/1857
URN: urn:nbn:de:bsz:180-madoc-18570
Dokumenttyp: Arbeitspapier
Erscheinungsjahr: 2007
Titel einer Zeitschrift oder einer Reihe: None
Sprache der Veröffentlichung: Englisch
Einrichtung: Sonstige Einrichtungen > ZEW - Leibniz-Zentrum für Europäische Wirtschaftsforschung
MADOC-Schriftenreihe: Veröffentlichungen des ZEW (Leibniz-Zentrum für Europäische Wirtschaftsforschung) > ZEW Discussion Papers
Fachgebiet: 330 Wirtschaft
Fachklassifikation: JEL: L51 L41 L12 ,
Normierte Schlagwörter (SWD): Postzustellung , Deregulierung , Dienstleistungsangebot , Marktzugang , Deutschland
Freie Schlagwörter (Deutsch): Postbeförderung , Deregulierung , Dienstleistungsqualität , Markteintritt , Deutschland
Freie Schlagwörter (Englisch): regulation , liberalization , postal services
Abstract: In this paper we analyze the incentive of the German postal service (Deutsche Post AG, DPAG) to increase quality in the light of the upcoming liberalization of the postal services market. Currently, there would be no incentive for DPAG to increase its quality if the market were not to be liberalized in six months. Therefore, we suggest that the current changes in market regulation have motivated this quality improvement. In particular we show that this rise in quality is only profitable to DPAG because it renders entry less profitable or even impossible. However, consumers benefit from higher quality, whether entry is deterred or accommodated.
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