Brand efficiency and brand relevance: introducing and linking both concepts


Hammerschmidt, Maik ; Donnevert, Tobias ; Bauer, Hans H.


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URL: https://ub-madoc.bib.uni-mannheim.de/1882
URN: urn:nbn:de:bsz:180-madoc-18825
Dokumenttyp: Konferenzveröffentlichung
Erscheinungsjahr: 2008
Titel einer Zeitschrift oder einer Reihe: AMA Winter and Summer Educators' Conference Proceedings
Band/Volume: 20
Seitenbereich: 48-57
Veranstaltungstitel: AMA Winter Educators' Conference
Veranstaltungsort: Austin, Tex.
Veranstaltungsdatum: Dec. 2008
Ort der Veröffentlichung: Chicago, Ill.
Verlag: American Marketing Assoc.
ISSN: 1054-0806 , 0888-1839
Sprache der Veröffentlichung: Englisch
Einrichtung: Fakultät für Betriebswirtschaftslehre > Sonstige - Fakultät für Betriebswirtschaftslehre
Fachgebiet: 330 Wirtschaft
Fachklassifikation: JEL: M 31 ,
Normierte Schlagwörter (SWD): Markenwert
Freie Schlagwörter (Deutsch): Effizienz , Markenwert
Abstract: Brand managers are under increased pressure to illustrate the performance of their multimillion dollar expenditures. This paper provides three contributions in the context of brand management. First, we introduce the concept of brand efficiency as a measure for the performance of the brand management process. Second, we develop a measure for the industry-specific brand relevance (influence of branding on purchase decisions). Third, we link these concepts and examine if brand management efficiency in an industry is influenced by brand relevance.
Zusätzliche Informationen:




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