Satisficing in sales competition : experimental evidence
Berninghaus, Siegrfried K.
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Güth, Werner
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Levati, M. Vittoria
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Qiu, Jianying
URL:
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https://ub-madoc.bib.uni-mannheim.de/2564
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URN:
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urn:nbn:de:bsz:180-madoc-25649
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Dokumenttyp:
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Arbeitspapier
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Erscheinungsjahr:
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2007
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Titel einer Zeitschrift oder einer Reihe:
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Rationalitätskonzepte, Entscheidungsverhalten und ökonomische Modellierung
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Band/Volume:
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07-03
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Ort der Veröffentlichung:
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Mannheim
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Sprache der Veröffentlichung:
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Englisch
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Einrichtung:
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Fakultät für Rechtswissenschaft und Volkswirtschaftslehre > Sonstige - Fakultät für Rechtswissenschaft und Volkswirtschaftslehre
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MADOC-Schriftenreihe:
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Sonderforschungsbereich 504 > Rationalitätskonzepte, Entscheidungsverhalten und ökonomische Modellierung (Laufzeit 1997 - 2008)
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Fachgebiet:
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330 Wirtschaft
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Fachklassifikation:
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JEL:
C92 C72 D43 ,
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Normierte Schlagwörter (SWD):
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Duopol , Absatz , Eingeschränkte Rationalität , Nichtkooperatives Spiel
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Freie Schlagwörter (Englisch):
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Satisficing behavior , Bounded rationality , Duopoly , Theory absorption
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Abstract:
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In a duopoly market, aspirations express how much sellers want to earn given their expectations about the other's behavior. We define individually and mutually satisficing sales behavior for given individual beliefs and aspirations. In a first experimental phase, whenever satisficing is not possible, beliefs, aspirations, or sales have to be adapted. In a second phase, testing the absorption of satisficing, participants are free to select nonsatisficing sales profiles. The results reveal that most people are satisficers who, either mandatorily or deliberately, tend to adjust aspiration levels if they cannot be satisfied.
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