Selling reputation when going out of business
Hakenes, Hendrik
;
Peitz, Martin
URL:
|
http://ub-madoc.bib.uni-mannheim.de/2691
|
URN:
|
urn:nbn:de:bsz:180-madoc-26918
|
Dokumenttyp:
|
Arbeitspapier
|
Erscheinungsjahr:
|
2004
|
Titel einer Zeitschrift oder einer Reihe:
|
None
|
Sprache der Veröffentlichung:
|
Englisch
|
Einrichtung:
|
Fakultät für Rechtswissenschaft und Volkswirtschaftslehre > Sonstige - Fakultät für Rechtswissenschaft und Volkswirtschaftslehre
|
MADOC-Schriftenreihe:
|
Sonderforschungsbereich 504 > Rationalitätskonzepte, Entscheidungsverhalten und ökonomische Modellierung (Laufzeit 1997 - 2008)
|
Fachgebiet:
|
330 Wirtschaft
|
Fachklassifikation:
|
JEL:
L15 L14 D82 D40 ,
|
Normierte Schlagwörter (SWD):
|
Übernahme , Unternehmernachfolge , Corporate Identity , Immaterielles Wirtschaftsgut
|
Freie Schlagwörter (Englisch):
|
Reputation , ownership change , intangible assets , theory of the firm
|
Abstract:
|
Is the reputation of a firm tradeable when the previous owner has to retire even though ownership change is observable? We consider a competitive market in which a share of owners must retire in each period. New owners, observing only recent profits, bid for the firms that are for sale. Customers are concerned with the owners' type, which reflects the quality of the good or service provided. When a customer observes an ownership change, he may have an incentive to switch to a different firm, even if his past experience was good. However, we show that, in equilibrium, customers believe that the new owner is also good. Hence reputation is tradeable, although ownership change is observable. In our model, reputation is an intangible asset, embodied in an attractive customer base. Firms with good owners sell at a premium.
|
Zusätzliche Informationen:
|
|
| Das Dokument wird vom Publikationsserver der Universitätsbibliothek Mannheim bereitgestellt. |
Suche Autoren in
Sie haben einen Fehler gefunden? Teilen Sie uns Ihren Korrekturwunsch bitte hier mit: E-Mail
Actions (login required)
|
Eintrag anzeigen |
|
|