International entry mode choices of software firms : an analysis of product-specific determinants
Winkler, Jessica
Dokumenttyp:
|
Dissertation
|
Erscheinungsjahr:
|
2010
|
Titel einer Zeitschrift oder einer Reihe:
|
Informationstechnologie und Ökonomie
|
Band/Volume:
|
38
|
Ort der Veröffentlichung:
|
Frankfurt a. M. [u.a.]
|
Verlag:
|
Lang
|
ISBN:
|
978-3-631-60200-3
|
Hochschule:
|
Universität Mannheim
|
Gutachter:
|
Heinzl, Armin
|
Datum der mündl. Prüfung:
|
30 September 2009
|
Sprache der Veröffentlichung:
|
Englisch
|
Einrichtung:
|
Fakultät für Betriebswirtschaftslehre > ABWL u. Wirtschaftsinformatik I (Heinzl 2002-)
|
Fachgebiet:
|
330 Wirtschaft
|
Abstract:
|
When entering foreign markets, software firms need to make a fundamental choice regarding the distribution arrangements for software products and related services. This choice may involve contracting with local partners or entering foreign markets through company-owned channels. This book focuses on analyzing such boundary choices. Taking a resource-based and knowledge-based perspective, a research model is developed that outlines software firms’ international entry mode choices in the light of software product and service characteristics. The research model is tested based on survey data from medium-sized German software firms that operate internationally. Thus, the book provides theoretically and empirically grounded insights into the determinants of software firms’ entry mode choices.
|
| Dieser Eintrag ist Teil der Universitätsbibliographie. |
Suche Autoren in
Sie haben einen Fehler gefunden? Teilen Sie uns Ihren Korrekturwunsch bitte hier mit: E-Mail
Actions (login required)
|
Eintrag anzeigen |
|
|