International entry mode choices of software firms : an analysis of product-specific determinants


Winkler, Jessica



Dokumenttyp: Dissertation
Erscheinungsjahr: 2010
Titel einer Zeitschrift oder einer Reihe: Informationstechnologie und Ökonomie
Band/Volume: 38
Ort der Veröffentlichung: Frankfurt a. M. [u.a.]
Verlag: Lang
ISBN: 978-3-631-60200-3
Hochschule: Universität Mannheim
Gutachter: Heinzl, Armin
Datum der mündl. Prüfung: 30 September 2009
Sprache der Veröffentlichung: Englisch
Einrichtung: Fakultät für Betriebswirtschaftslehre > ABWL u. Wirtschaftsinformatik I (Heinzl 2002-)
Fachgebiet: 330 Wirtschaft
Abstract: When entering foreign markets, software firms need to make a fundamental choice regarding the distribution arrangements for software products and related services. This choice may involve contracting with local partners or entering foreign markets through company-owned channels. This book focuses on analyzing such boundary choices. Taking a resource-based and knowledge-based perspective, a research model is developed that outlines software firms’ international entry mode choices in the light of software product and service characteristics. The research model is tested based on survey data from medium-sized German software firms that operate internationally. Thus, the book provides theoretically and empirically grounded insights into the determinants of software firms’ entry mode choices.




Dieser Eintrag ist Teil der Universitätsbibliographie.




Metadaten-Export


Zitation


+ Suche Autoren in

+ Aufruf-Statistik

Aufrufe im letzten Jahr

Detaillierte Angaben



Sie haben einen Fehler gefunden? Teilen Sie uns Ihren Korrekturwunsch bitte hier mit: E-Mail


Actions (login required)

Eintrag anzeigen Eintrag anzeigen