Who should pay for certification?
Stahl, Konrad
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Strausz, Roland
URL:
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https://ub-madoc.bib.uni-mannheim.de/29754
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Weitere URL:
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http://www.zew.de/de/publikationen/publikation.php...
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URN:
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urn:nbn:de:bsz:180-madoc-297546
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Dokumenttyp:
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Arbeitspapier
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Erscheinungsjahr:
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2011
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Titel einer Zeitschrift oder einer Reihe:
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ZEW Discussion Papers
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Band/Volume:
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11-054
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Ort der Veröffentlichung:
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Mannheim
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Sprache der Veröffentlichung:
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Englisch
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Einrichtung:
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Sonstige Einrichtungen > ZEW - Leibniz-Zentrum für Europäische Wirtschaftsforschung
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MADOC-Schriftenreihe:
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Veröffentlichungen des ZEW (Leibniz-Zentrum für Europäische Wirtschaftsforschung) > ZEW Discussion Papers
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Fachgebiet:
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330 Wirtschaft
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Fachklassifikation:
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JEL:
D40 , D82 , L14 , L15,
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Normierte Schlagwörter (SWD):
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Normung , Produktqualität , Asymmetrische Information , Kunde , Kosten , Signalling , Kraftfahrzeugindustrie
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Freie Schlagwörter (Englisch):
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asymmetric information , certification , information acquisition , inspection , lemons , middlemen , signaling
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Abstract:
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Who does, and who should initiate costly certification by a third party under asymmetric quality information, the buyer or the seller?
Our answer - the seller - follows from a nontrivial analysis revealing a clear intuition. Buyer-induced certification acts as an inspection device, seller-induced certification as a signalling device. Seller-induced certification maximizes the certifier’s profit and social welfare. This suggests the general principle that certification is, and should be induced by the better informed party. The results are reflected in a case study from the automotive industry, but apply also to other markets - in particular the financial market.
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| Das Dokument wird vom Publikationsserver der Universitätsbibliothek Mannheim bereitgestellt. |
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