Targeted advertising in magazine markets


Chandra, Ambarish ; Kaiser, Ulrich


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URL: http://ub-madoc.bib.uni-mannheim.de/3016
URN: urn:nbn:de:bsz:180-madoc-30169
Dokumenttyp: Arbeitspapier
Erscheinungsjahr: 2010
Titel einer Zeitschrift oder einer Reihe: None
Sprache der Veröffentlichung: Englisch
Einrichtung: Sonstige Einrichtungen > ZEW - Leibniz-Zentrum für Europäische Wirtschaftsforschung
MADOC-Schriftenreihe: Veröffentlichungen des ZEW (Leibniz-Zentrum für Europäische Wirtschaftsforschung) > ZEW Discussion Papers
Fachgebiet: 330 Wirtschaft
Fachklassifikation: JEL: C21 C23 L11 M31 ,
Normierte Schlagwörter (SWD): Deutschland , Werbeplanung , Anzeigenwerbung , Kundenanalyse , Regressionskoeffizient
Freie Schlagwörter (Englisch): targeted advertising , reader homogeneity , quantile regression , magazines , advertising rates
Abstract: We examine the scope and value of targeted advertising in the magazine industry. We use data on reader characteristics at individual media, in contrast to previous work that has needed to infer this information from aggregate data. Our results show a strong relationship between subscriber characteristics and advertising prices. Advertisers clearly value more homogenous groups of readers, measured according to income, gender and age. Our results explain recent trends of declining advertising expenditures in print media, in favor of increasing online advertising.
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