Awards at work


Neckermann, Susanne ; Cueni, Reto ; Frey, Bruno S.


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URL: https://ub-madoc.bib.uni-mannheim.de/31381
URN: urn:nbn:de:bsz:180-madoc-313814
Dokumenttyp: Arbeitspapier
Erscheinungsjahr: 2012
Titel einer Zeitschrift oder einer Reihe: ZEW Discussion Papers
Band/Volume: 12-004
Ort der Veröffentlichung: Mannheim
Sprache der Veröffentlichung: Englisch
Einrichtung: Sonstige Einrichtungen > ZEW - Leibniz-Zentrum für Europäische Wirtschaftsforschung
MADOC-Schriftenreihe: Veröffentlichungen des ZEW (Leibniz-Zentrum für Europäische Wirtschaftsforschung) > ZEW Discussion Papers
Fachgebiet: 330 Wirtschaft
Fachklassifikation: JEL: C23 , J33 , M52,
Normierte Schlagwörter (SWD): Schweiz , Preisverleihung , Leistungsanreiz , Leistungsmotivation , Event Study , Call Center , Bank
Freie Schlagwörter (Englisch): Awards , motivation , non-monetary compensation , insider econometrics
Abstract: Social incentives like employee awards are widespread in the corporate sector and may be important instruments for solving agency problems. To date, we have little understanding of their effect on behavior. Unique panel data from the call center of a Fortune 500 financial services provider allow us to estimate the impact of awards on performance. Winning an award for voluntary work behaviors significantly increases subsequent core call center performance. The effect is short-lived, mainly driven by underperforming agents, and is reflected mostly in dimensions of the job that are hard to observe. We discuss various theories that could explain the effect.




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