Students’ e-skills, organizational change and diversity of learning process: evidence from French universities in 2010


Youssef, Adel Ben ; Dahmani, Mounir ; Omrani, Nessrine


[img]
Vorschau
PDF
dp12031.pdf - Veröffentlichte Version

Download (606kB)

URL: https://ub-madoc.bib.uni-mannheim.de/32305
URN: urn:nbn:de:bsz:180-madoc-323052
Dokumenttyp: Arbeitspapier
Erscheinungsjahr: 2012
Titel einer Zeitschrift oder einer Reihe: ZEW Discussion Papers
Band/Volume: 12-031
Ort der Veröffentlichung: Mannheim
Sprache der Veröffentlichung: Englisch
Einrichtung: Sonstige Einrichtungen > ZEW - Leibniz-Zentrum für Europäische Wirtschaftsforschung
MADOC-Schriftenreihe: Veröffentlichungen des ZEW (Leibniz-Zentrum für Europäische Wirtschaftsforschung) > ZEW Discussion Papers
Fachgebiet: 370 Erziehung, Schul- und Bildungswesen
Freie Schlagwörter (Englisch): Students , ICT , e-skills , multinomial logit model , labour market , new organizational practices
Abstract: Driven by ICT, universities are changing in depth the nature and forms of learning processes, which are intended to prepare students to a better entry into the labour market. In this paper, we focus on the evolution of students’ use of ICT in such an institution characterized by organizational changes and we analyse the determinants of students’ e-skills using a 2010 dataset of French university students. We show that students’ involvement in the use of ICT increases their e-skills. ICT learning by doing and ICT learning by using also increase some categories of students’ e-skills. In addition, collaborative and cooperative learning are positively associated with students’ advanced e-skills.




Das Dokument wird vom Publikationsserver der Universitätsbibliothek Mannheim bereitgestellt.




Metadaten-Export


Zitation


+ Suche Autoren in

+ Download-Statistik

Downloads im letzten Jahr

Detaillierte Angaben



Sie haben einen Fehler gefunden? Teilen Sie uns Ihren Korrekturwunsch bitte hier mit: E-Mail


Actions (login required)

Eintrag anzeigen Eintrag anzeigen