Impact of service station networks on purchase decisions of alternative-fuel vehicles
Achtnicht, Martin
;
Bühler, Georg
;
Hermeling, Claudia
Dies ist die aktuellste Version dieses Eintrags.
Vorschau |
|
PDF (Revised version: March 2012)
dp08088-1.pdf
- Veröffentlichte Version
Download (342kB)
|
URL:
|
https://ub-madoc.bib.uni-mannheim.de/32433
|
URN:
|
urn:nbn:de:bsz:180-madoc-324339
|
Dokumenttyp:
|
Arbeitspapier
|
Erscheinungsjahr:
|
2012
|
Titel einer Zeitschrift oder einer Reihe:
|
ZEW Discussion Papers
|
Band/Volume:
|
08-088
|
Ort der Veröffentlichung:
|
Mannheim
|
Auflage:
|
Version 2012
|
Sprache der Veröffentlichung:
|
Englisch
|
Einrichtung:
|
Sonstige Einrichtungen > ZEW - Leibniz-Zentrum für Europäische Wirtschaftsforschung
|
MADOC-Schriftenreihe:
|
Veröffentlichungen des ZEW (Leibniz-Zentrum für Europäische Wirtschaftsforschung) > ZEW Discussion Papers
|
Fachgebiet:
|
330 Wirtschaft
|
Fachklassifikation:
|
JEL:
C25 , D12 , R41,
|
Normierte Schlagwörter (SWD):
|
Deutschland , Kraftstoff , Erneuerbare Energien , Tankstelle , Infrastruktur , Verbraucherverhalten , Umweltverträgliches Produkt
|
Freie Schlagwörter (Englisch):
|
Fueling Infrastructure , Alternative Fuels , Automobile , Stated Preferences
|
Abstract:
|
In this paper we analyze the impact of service station availability on the demand for alternative-fuel vehicles and the consumers’ willingness to pay for an enlarged fueling infrastructure. We examine a stated preferences choice experiment conducted as a CAPI survey with about 600 interviews of potential car buyers in Germany and estimate the coefficients of a discrete choice model. We simulate different scenarios and analyze how individual choice probabilities for alternative fuel-types are changing with a modified fueling infrastructure. In our scenarios hybrids, LPG/CNG and hydrogen will be real alternatives to the existing conventional technologies. However, biofuels and electric power trains are well behind even in a situation where their infrastructure is equally developed. Moreover, on the basis of our model we compute what increases in fixed or variable costs consumers of different income groups are willing to accept for an increasing station density.
|
Zusätzliche Informationen:
|
Revised version: March 2012
|
| Das Dokument wird vom Publikationsserver der Universitätsbibliothek Mannheim bereitgestellt. |
Verfügbare Versionen dieses Eintrags
Suche Autoren in
Sie haben einen Fehler gefunden? Teilen Sie uns Ihren Korrekturwunsch bitte hier mit: E-Mail
Actions (login required)
|
Eintrag anzeigen |
|
|