Competitive procurement design: Evidence from regional passenger railway services in Germany


Hunold, Matthias ; Wolf, Christopher


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URL: https://ub-madoc.bib.uni-mannheim.de/33170
URN: urn:nbn:de:bsz:180-madoc-331703
Dokumenttyp: Arbeitspapier
Erscheinungsjahr: 2013
Titel einer Zeitschrift oder einer Reihe: Discussion Paper / ZEW
Band/Volume: 13-009
Ort der Veröffentlichung: Mannheim
Sprache der Veröffentlichung: Englisch
Einrichtung: Sonstige Einrichtungen > ZEW - Leibniz-Zentrum für Europäische Wirtschaftsforschung
MADOC-Schriftenreihe: Veröffentlichungen des ZEW (Leibniz-Zentrum für Europäische Wirtschaftsforschung) > ZEW Discussion Papers
Fachgebiet: 330 Wirtschaft
Fachklassifikation: JEL: D44 , H57 , L92,
Freie Schlagwörter (Englisch): Competitive tendering , market entry , networks , public procurement , railroads
Abstract: We study competitive awarding procedures of short haul railway passenger services in Germany from 1995 to 2011 by means of a newly collected data set. In particular, we use regression techniques to investigate the determinants of the number of bidders, the identity of the winning bidder and the subsidy level. We find that there are more bidders when the contract duration is high and the revenue risk low. The dominant operator is more likely to win contracts if it is the incumbent, the network is large, the contract duration is high, when used rolling stock is admitted and when there are few other bidders.




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