Media Makes Momentum


Hillert, Alexander ; Jacobs, Heiko ; Müller, Sebastian

WarningEs ist eine neuere Version dieses Eintrags verfügbar.


DOI: https://doi.org/10.2139/ssrn.2023442
Weitere URL: http://ssrn.com/abstract=2081881
Dokumenttyp: Arbeitspapier
Erscheinungsjahr: 2012
Titel einer Zeitschrift oder einer Reihe: SSRN Working Paper Series
Ort der Veröffentlichung: Rochester, NY
Sprache der Veröffentlichung: Englisch
Einrichtung: Außerfakultäre Einrichtungen > GESS - CDSB (BWL)
Fakultät für Betriebswirtschaftslehre > Internat. Finanzierung (Ruenzi 2009-)
Fakultät für Betriebswirtschaftslehre > ABWL u. Finanzwirtschaft, insbes. Bankbetriebslehre (Weber 1993-2017)
Fachgebiet: 330 Wirtschaft
Abstract: Relying on more than 2.2 million articles from 45 national and local U.S. newspapers, we explore the link between (excess) press coverage and momentum profitability. From 1989 to 2010, firms particularly covered (neglected) by the media exhibit ceteris paribus significantly stronger (weaker) momentum. Put differently, return predictability is strongest for firms in the spotlight. This finding is robust and also withstands recent critique regarding the interaction of stock characteristics and momentum established in previous studies. Digging deeper, we find that the effect is stronger in US states with higher investor individualism and among stocks predominantly held by overconfident fund managers. In line with prominent models, our results collectively support an overreaction-based explanation of the momentum effect.




Dieser Eintrag ist Teil der Universitätsbibliographie.

Verfügbare Versionen dieses Eintrags




Metadaten-Export


Zitation


+ Suche Autoren in

+ Aufruf-Statistik

Aufrufe im letzten Jahr

Detaillierte Angaben



Sie haben einen Fehler gefunden? Teilen Sie uns Ihren Korrekturwunsch bitte hier mit: E-Mail


Actions (login required)

Eintrag anzeigen Eintrag anzeigen