Agile Information Systems Development Teams : Is Empowerment Taken for Granted?


Gholami, Behnaz



URL: http://aisel.aisnet.org/cgi/viewcontent.cgi?articl...
Weitere URL: http://pure.au.dk/portal/files/69530673/irwitpm201...
Dokumenttyp: Konferenzveröffentlichung
Erscheinungsjahr: 2013
Buchtitel: eProceedings of the 8th International Research Workshop on Information Technology Project Management ( IRWITPM) Milan, Italy, December 14th , 2013
Seitenbereich: Paper 3
Veranstaltungstitel: International Research Workshop on IT Project Management 2013
Veranstaltungsort: Milan, Italy
Veranstaltungsdatum: December 15-18, 2013
Ort der Veröffentlichung: Atlanta, Ga.
Verlag: AISeL
Sprache der Veröffentlichung: Englisch
Einrichtung: Außerfakultäre Einrichtungen > Institut für Enterprise Systems (InES)
Außerfakultäre Einrichtungen > GESS - CDSB (BWL)
Fachgebiet: 004 Informatik
650 Management
Freie Schlagwörter (Englisch): Agile Information Systems Development (ISD) , self-organization , team empowerment
Abstract: Agile Information Systems Development (ISD) principles emphasize self-organizing teams and empowered individuals in order to build more effective architecture and design. Agile ISD puts a higher emphasis of social interactions and human aspects of software development, and self-organizing teams act as enablers of these human aspects. In agile ISD teams, members have high autonomy over choosing their tasks and the way they perform the tasks. Team members benefit from the collective decision making and shared ownership of the project. However, in the agile ISD literature the terms “self-organization”, “autonomy” and “empowerment” are using interchangeably and without clear and specific definition. Adapting an interpretive case study design in a leading enterprise software company, this research-in-progress differentiates “self-organization”, and “empowerment” and uses the team-level four-dimensional conceptualization of team psychological empowerment by Kirkman and Rosen (1999) (potency, meaningfulness, autonomy and impact), to study whether self-organization indicates empowerment in agile ISD teams.
Zusätzliche Informationen: Online-Ressource




Dieser Eintrag ist Teil der Universitätsbibliographie.




Metadaten-Export


Zitation


+ Suche Autoren in

+ Aufruf-Statistik

Aufrufe im letzten Jahr

Detaillierte Angaben



Sie haben einen Fehler gefunden? Teilen Sie uns Ihren Korrekturwunsch bitte hier mit: E-Mail


Actions (login required)

Eintrag anzeigen Eintrag anzeigen