Education Policies and Taxation without Commitment


Findeisen, Sebastian ; Sachs, Dominik


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URL: https://ub-madoc.bib.uni-mannheim.de/36622
URN: urn:nbn:de:bsz:180-madoc-366223
Dokumenttyp: Arbeitspapier
Erscheinungsjahr: 2014
Titel einer Zeitschrift oder einer Reihe: Working Paper Series
Band/Volume: 14-16
Ort der Veröffentlichung: Mannheim
Sprache der Veröffentlichung: Englisch
Einrichtung: Fakultät für Rechtswissenschaft und Volkswirtschaftslehre > VWL, Makro- u. Entwicklungsökonomie (Juniorprofessur) (Findeisen 2014-2019)
MADOC-Schriftenreihe: Department of Economics > Working Paper Series
Fachgebiet: 330 Wirtschaft
Fachklassifikation: JEL: H21 , H23 , I21,
Freie Schlagwörter (Englisch): Education Policies , Time-Inconsistency , Taxation , Inequality
Abstract: We study the implications of limited commitment on education and tax policies chosen by benevolent governments. Individual wages are determined by both innate abilities and education levels. Consistent with real world practices, the government can decide to subsidize different levels of education at different rates. Deviations from full commitment tend to make education policies more progressive, increasing the education subsidy for initially low skilled agents and decreasing it for initially high skilled agents. We provide suggestive cross-country correlations for this mechanism.




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