Pricing New Service for Consumer Acceptance: The Influence of Consumer Characteristics and Expectations?


Schuhmacher, Monika C. ; Kuester, Sabine ; Fertmann, Anna-Lena



URL: http://adeit.estaticos.econgres.es/2014EMAC/guia20...
Dokumenttyp: Konferenzveröffentlichung
Erscheinungsjahr: 2014
Buchtitel: 43rd European Marketing Academy Conference (EMAC) : Paradigm Shifts & Interactions ; 3-6 June 2014, Valencia, Spain ; conference proceedings
Titel einer Zeitschrift oder einer Reihe: Proceedings of the 2014 EMAC Conference
Seitenbereich: 196
Veranstaltungsdatum: June 3.-6, 2014
Herausgeber: Bigné, Enrique
Ort der Veröffentlichung: Valencia
Verlag: Univ. de Valencia
ISBN: 978-84-370-9453-3
Sprache der Veröffentlichung: Englisch
Einrichtung: Fakultät für Betriebswirtschaftslehre > Marketing & Innovation (Kuester 2005-)
Fachgebiet: 330 Wirtschaft
Abstract: In order to shed more light upon the effect of pricing for the successful launch of service innovations (SIs), we investigate the effect of a high versus low launch price on perceived price fairness and, ultimately, adoption intention and two potential moderators. In a experiment we find that the negative effect of a high versus a low launch price on price fairness is moderated by consumer innovativeness and expected future price reduction. Furthermore, we find price fairness to mediate the pricing strategy-adoption intention relationship. Results help managers to better design pricing strategies for SIs.
Zusätzliche Informationen: Online Ressource




Dieser Eintrag ist Teil der Universitätsbibliographie.




Metadaten-Export


Zitation


+ Suche Autoren in

+ Aufruf-Statistik

Aufrufe im letzten Jahr

Detaillierte Angaben



Sie haben einen Fehler gefunden? Teilen Sie uns Ihren Korrekturwunsch bitte hier mit: E-Mail


Actions (login required)

Eintrag anzeigen Eintrag anzeigen