Gender Peer Effects in School, a Birth Cohort Approach


Ciccone, Antonio ; Garcia-Fontes, Walter


[img]
Vorschau
PDF
Ciccone_und_Garcia-Fontes_14-19.pdf - Veröffentlichte Version

Download (441kB)

URL: https://ub-madoc.bib.uni-mannheim.de/36847
URN: urn:nbn:de:bsz:180-madoc-368471
Dokumenttyp: Arbeitspapier
Erscheinungsjahr: 2014
Titel einer Zeitschrift oder einer Reihe: Working Paper Series
Band/Volume: 14-19
Ort der Veröffentlichung: Mannheim
Sprache der Veröffentlichung: Englisch
Einrichtung: Fakultät für Rechtswissenschaft und Volkswirtschaftslehre > Makroökonomie (Ciccone 2013-)
MADOC-Schriftenreihe: Department of Economics > Working Paper Series
Fachgebiet: 330 Wirtschaft
Abstract: We propose estimating gender peer effects in school by exploiting within-school variation in gender composition across birth cohorts. Our approach differs from the existing literature, which exploits variation in gender composition at a given grade level in different years. We argue that the birth cohort approach is a useful alternative as the grade level approach generally yields spurious gender peer effects when there is grade retention. The birth cohort approach applied to primary schools in Spain indicates statistically significant positive gender peer effects of girls on boys’ academic achievement and statistically insignificant effects of girls on girls’ achievement.




Dieser Eintrag ist Teil der Universitätsbibliographie.

Das Dokument wird vom Publikationsserver der Universitätsbibliothek Mannheim bereitgestellt.




Metadaten-Export


Zitation


+ Suche Autoren in

+ Download-Statistik

Downloads im letzten Jahr

Detaillierte Angaben



Sie haben einen Fehler gefunden? Teilen Sie uns Ihren Korrekturwunsch bitte hier mit: E-Mail


Actions (login required)

Eintrag anzeigen Eintrag anzeigen