Relations between teachers' goal orientations, their instructional practices and student motivation


Dresel, Markus ; Fasching, Michaela S. ; Steuer, Gabriele ; Nitsche, Sebastian ; Dickhäuser, Oliver


[img]
Vorschau
PDF
Relations between teachers' goal orientations, their instructional practices and student motivation..pdf - Veröffentlichte Version

Download (1MB)

DOI: https://doi.org/10.4236/psych.2013.47083
URL: https://madoc.bib.uni-mannheim.de/37925
Weitere URL: https://www.scirp.org/journal/PaperInformation.asp...
URN: urn:nbn:de:bsz:180-madoc-379250
Dokumenttyp: Zeitschriftenartikel
Erscheinungsjahr: 2013
Titel einer Zeitschrift oder einer Reihe: Psychology
Band/Volume: 4
Heft/Issue: 7
Seitenbereich: 572-584
Ort der Veröffentlichung: Atlanta, Ga.
Verlag: Scientific Research Publ.
ISSN: 2152-7180 , 2152-7199
Sprache der Veröffentlichung: Englisch
Einrichtung: Fakultät für Sozialwissenschaften > Pädagogische Psychologie (Dickhäuser 2008-)
Fachgebiet: 150 Psychologie
Abstract: Relations between teachers’ goal orientations, their instructional practices as expressed in perceived class- room goal structures and students’ goal orientations were analyzed, focusing also on potential moderators. Results of a questionnaire study with 46 Mathematics teachers and their 930 students supported the as-sumption that teachers’ goal orientations affect their instructional practices and students’ goal orientations. These effects were, in part, moderated by teacher beliefs (implicit theories, self-efficacy beliefs). Overall, the results provided strong support for the notion that the mechanisms underlying these effects are based on the functionality of certain instructional practices for the attainment of teachers’ goals.




Dieser Eintrag ist Teil der Universitätsbibliographie.

Das Dokument wird vom Publikationsserver der Universitätsbibliothek Mannheim bereitgestellt.




Metadaten-Export


Zitation


+ Suche Autoren in

+ Download-Statistik

Downloads im letzten Jahr

Detaillierte Angaben



Sie haben einen Fehler gefunden? Teilen Sie uns Ihren Korrekturwunsch bitte hier mit: E-Mail


Actions (login required)

Eintrag anzeigen Eintrag anzeigen