Accurately detecting students' lies regarding relational aggression by correctional instructions


Dickhäuser, Oliver ; Reinhard, Marc-André ; Marksteiner, Tamara



DOI: https://doi.org/10.1080/01443410.2011.645271
URL: http://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/0144341...
Dokumenttyp: Zeitschriftenartikel
Erscheinungsjahr: 2012
Titel einer Zeitschrift oder einer Reihe: Educational Psychology
Band/Volume: 32
Heft/Issue: 2
Seitenbereich: 257-271
Ort der Veröffentlichung: Abingdon
Verlag: Routledge, Taylor & Francis Group
ISSN: 0144-3410 , 1469-5820
Sprache der Veröffentlichung: Englisch
Einrichtung: Fakultät für Sozialwissenschaften > Pädagogische Psychologie (Dickhäuser 2008-)
Fachgebiet: 150 Psychologie
Freie Schlagwörter (Englisch): teachers , lies , experience level
Abstract: This study investigates the effect of correctional instructions when detecting lies about relational aggression. Based on models from the field of social psychology, we predict that correctional instruction will lead to a less pronounced lie bias and to more accurate lie detection. Seventy-five teachers received videotapes of students’ true denial messages (e.g., students were innocent) and untrue denial messages (students were involved in relational aggression). A random half of the teachers were either given no further instructions or were told not to use stereotypical non-verbal cues when forming judgements (correctional instruction condition). As predicted, teachers in the correctional instruction condition were slightly better at detecting true than invented stories.




Dieser Eintrag ist Teil der Universitätsbibliographie.




Metadaten-Export


Zitation


+ Suche Autoren in

+ Aufruf-Statistik

Aufrufe im letzten Jahr

Detaillierte Angaben



Sie haben einen Fehler gefunden? Teilen Sie uns Ihren Korrekturwunsch bitte hier mit: E-Mail


Actions (login required)

Eintrag anzeigen Eintrag anzeigen