ITSM ProcessGuide – A process guidance system for IT service management
Morana, Stefan
;
Gerards, Timo
;
Maedche, Alexander
DOI:
|
https://doi.org/10.1007/978-3-319-18714-3_32
|
URL:
|
https://ub-madoc.bib.uni-mannheim.de/38842
|
Weitere URL:
|
http://link.springer.com/chapter/10.1007%2F978-3-3...
|
URN:
|
urn:nbn:de:bsz:180-madoc-388423
|
Dokumenttyp:
|
Konferenzveröffentlichung
|
Erscheinungsjahr:
|
2015
|
Buchtitel:
|
New Horizons in Design Science: Broadening the Research Agenda : 10th International Conference, DESRIST 2015, Dublin, Ireland, May 20-22, 2015, Proceedings
|
Titel einer Zeitschrift oder einer Reihe:
|
Lecture Notes in Computer Science
|
Band/Volume:
|
9073
|
Seitenbereich:
|
406-410
|
Veranstaltungsdatum:
|
21.05.2015
|
Herausgeber:
|
Donnellan, Brian
|
Ort der Veröffentlichung:
|
Berlin [u.a.]
|
Verlag:
|
Springer
|
ISBN:
|
978-3-319-18713-6 , 978-3-319-18714-3
|
ISSN:
|
0302-9743 , 1611-3349
|
Sprache der Veröffentlichung:
|
Englisch
|
Einrichtung:
|
Außerfakultäre Einrichtungen > Institut für Enterprise Systems (InES) Fakultät für Betriebswirtschaftslehre > Wirtschaftsinformatik IV (Mädche 2009-2015)
|
Fachgebiet:
|
004 Informatik 330 Wirtschaft
|
Abstract:
|
Process Guidance aims at increasing the process model understanding and effective and efficient process execution. In this paper we present the context, design, implementation, and ongoing evaluation of a Process Guidance System instantiation in an organizational setting. The system is used to support the IT Service Management processes within the case company. It is used productively in the case company of this research and this article describes how the system’s features are designed for the evaluation.
|
| Dieser Eintrag ist Teil der Universitätsbibliographie. |
Suche Autoren in
Sie haben einen Fehler gefunden? Teilen Sie uns Ihren Korrekturwunsch bitte hier mit: E-Mail
Actions (login required)
|
Eintrag anzeigen |
|
|