Deregulation, competition, and consolidation : the case of the German interurban bus industry
Dürr, Niklas S.
;
Heim, Sven
;
Hüschelrath, Kai
URL:
|
https://ub-madoc.bib.uni-mannheim.de/39736
|
URN:
|
urn:nbn:de:bsz:180-madoc-397362
|
Dokumenttyp:
|
Arbeitspapier
|
Erscheinungsjahr:
|
2015
|
Titel einer Zeitschrift oder einer Reihe:
|
ZEW Discussion Papers
|
Band/Volume:
|
15-061
|
Ort der Veröffentlichung:
|
Mannheim
|
Sprache der Veröffentlichung:
|
Englisch
|
Einrichtung:
|
Sonstige Einrichtungen > ZEW - Leibniz-Zentrum für Europäische Wirtschaftsforschung
|
MADOC-Schriftenreihe:
|
Veröffentlichungen des ZEW (Leibniz-Zentrum für Europäische Wirtschaftsforschung) > ZEW Discussion Papers
|
Fachgebiet:
|
330 Wirtschaft
|
Fachklassifikation:
|
JEL:
L11 , L41 , L92 , K21 , K23,
|
Freie Schlagwörter (Englisch):
|
Germany , deregulation , competition , merger , interurban bus services
|
Abstract:
|
We provide an empirical assessment of the German interurban bus industry two years after its deregulation in January 2013. In addition to a general description of key developments of the industry, we use a unique route-level price data set to study both competitive interaction in general and the potential price effects of a recently announced merger of the two largest
players in the market in particular. We find that route-level average prices, inter alia, do not only depend on the number of competitors but especially on the composition of firms
operating on a particular route. Although our empirical results suggest short-term price
increases on certain route types post-merger, it remains an open question whether the merger
should be classified as anticompetitive.
|
| Dieser Eintrag ist Teil der Universitätsbibliographie. |
| Das Dokument wird vom Publikationsserver der Universitätsbibliothek Mannheim bereitgestellt. |
Suche Autoren in
Sie haben einen Fehler gefunden? Teilen Sie uns Ihren Korrekturwunsch bitte hier mit: E-Mail
Actions (login required)
|
Eintrag anzeigen |
|
|